خانه | خبر | اخبارایران

سعيد شيرزاد دست به اعتصاب غذا زد

پنجشنبه, 1391-06-02 17:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

سعيد شيرزاد فعال حقوق کودکان که برای کمک و امداد به مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقی به ورزقان رفته و بازداشت شده بود، در زندان دست به اعتصاب غذا زد.

تارنمای هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امروز پنج‌شنبه، دو شهريورماه گزارش داد سعيد شيرزاد، عضو جمعيت کودکان کار و خيابان در اعتراض به نحوه بازداشت و شرايط نگهداری خود در زندان اهر دست به اعتصاب غذا زده است.

سعيد شيرزاد به همراه دو تن ديگر روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه توسط مأموران اداره اطلاعات شهرستان اهر بازداشت شد که آن دو تن بلافاصله آزاد شدند اما شيرزاد در بازداشت ماند.

سعيد شيرزاد در يکی از کمپ‌های امدادی که توسط فعالان اجتماعی و حقوق بشر به‌منظور امداد و کمک‌رسانی به مرم زلزله‌زده شهرستان ورزقان ايجاد شده بود فعاليت می‌کرد.

جمهوری اسلامی ايران اقدامات مستقل فعالان مدنی در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آذربايجان را برنمی‌تابد و روز گذشته ۳۵ تا ۴۵ نفر از آنان را در مناطق زلزله‌زده بازداشت کرد.

دو زمين‌لرزه در آذربايجان شرقی روز شنبه ۲۱ مردادماه به بزرگی ۶.۲ و شش ريشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هريس را لرزاند که به گفته مقام‌های مسئول ايران بيش از ۳۰۰ کشته و پنج هزار زخمی بر جای گذاشت.

در پی اين زمين‌لرزه‌ها فعالان اجتماعی به‌شکل داوطلبانه کمک‌های مردمی بسياری را جمع‌آوری کردند تا آن‌ها را به دست زلزله‌زدگان برسانند.

مأموران امنيتی حکومت ايران طی روزهای اخير موانعی را بر سر راه کمک‌های مردمی از طريق فعالان مدنی به زلزله‌زدگان ايجاد کرده‌اند.

گفته می‌شود در بازداشت فعالان مدنی سپاه پاسداران نقش اصلی را بر عهده داشته است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

هی منتظر چی نشستید؟ اعتراض کنید، اعتراض های کت و کلفت. چه معنی داره که کسی رو که برای کمک به زلزله زده ها رفته دستگیر کنند؟ میخوان جان بدر بردگان زلزله را گرسنه و تشنه هلاک کنند؟ بله؟ یا انسان بودن جرمه، باید حیوان درنده یا حیوان اخته بود؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما