خانه | خبر | اخبارایران

روسيه: مذاکرات مسکو نتيجه‌ای نداشت

پنجشنبه, 1391-04-01 19:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

الکساندر لوکاشويچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه گفت مذاکرات مسکو در مورد برنامه هسته‌ای ايران نتايجی در بر نداشت.

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی روسيه، الکساندر لوکاشويچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه امروز پنج‌شنبه يکم تيرماه (۲۱ ژوئن) گفت دور سوم مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ايران که روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن (۲۹ و ۳۰ خردادماه) در مسکو برگزار شد، تحولات جدی در روند حل اين مسئله به‌بار نياورد.

وی با اشاره به "وجود اراده سياسی در طرفين برای حل مسئله"، گفت: "متأسفانه مذاکرات مسکو باعث بروز تحول در اين راستا نشد."

سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه در حالی از ناکامی مذاکرات مسکو سخن گفته است که پيش از اين رسانه‌های غربی نيز بر همين امر تأکيد داشتند.

روزنامه واشنگتن پست، پس از مذاکرات مسکو نوشت: "مذاکرات با ايران در مورد برنامه هسته‌ای به بن‌بست نزديک شده، نتيجه‌ای که نبايد تعجب‌آور باشد."

مذاکرات مسکو در حالی بدون نتيجه پايان يافت که چند روز بيشتر به آغاز تحريم نفتی ايران از سوی اتحاديه اروپا باقی نمانده است

واشنگتن پست همچنين نوشت کاترين اشتون بسته پيشنهادی خود مبنی بر توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی، تعطيلی سايت فردو و خروج ذخاير اورانيوم ايران به خارج از کشور را ارائه داده و اکنون زمان تصميم‌گيری ايران است.

شش قدرت جهانی از ايران می‌خواهند غنی سازی ۲۰ درصدی اورانيوم را متوقف سازد و در قبال آن سوخت هسته‌ای دريافت کند. آن‌ها همچنين می‌گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند و بر همين اساس برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای تهران، تحريم‌هايی را برقرار کرده‌اند.

روزنامه کريستين ساينس مانيتور نيز نوشت: "دور سخت و پرتنش مذاکرات هسته‌ای ايران در مسکو بدون توافق به پايان رسيد اما قدرت‌های جهانی با ترس از پيامدهای شکست در مذاکرات و بدون آن‌که قادر باشند توافقی اندک با ايران کسب کنند برای برگزاری دور جديدی از مذاکرات در ماه ژوئيه برنامه‌ريزی کردند."

گاردين، روزنامه بريتانيايی نيز طی گزارشی نوشت: "ايران و شش کشور برای حل اختلافات در مورد آينده برنامه هسته‌ای ايران شکست خوردند و حال روابط به سطح کارشناسان تنزل ‌يافته و مشخص نيست که چه حدودی از بحث فنی می‌تواند به بهبود اين شکاف سياسی قابل توجه کمک کند."

آسوشيتدپرس نيز گزارش داد: "مذاکرات مقامات ارشد ايران و شش کشور با شکست روبه‌رو شد و همين امر فرصت اسرائيل برای استفاده از اين شرايط و مطرح کردن اين مطلب که گزينه نظامی تنها راه متوقف کردن ايران از دستيابی به تسليحات هسته‌ای است را افزايش می‌دهد."

روزنامه لس آنجلس تايمز نيز در اين‌باره نوشت: "مذاکرات ايران و شش کشور در کاهش اختلافات ناکام ماند. هيچ جلسه‌ای در سطح مقامات ارشد برنامه‌ريزی نشد."

با اين‌که رسانه‌های غربی اين روند را شکست و بن‌بست توصيف کردند، رسانه‌های داخلی ايران به استواری ايران بر مواضع پيشين خود و حمايت روس‌ها از اين کشور پرداختند.

مذاکرات مسکو در حالی بدون نتيجه پايان يافت که چند روز بيشتر به آغاز تحريم نفتی ايران از سوی اتحاديه اروپا باقی نمانده است. اين تصميم قرار است از يکم ژوئيه (۱۱ تير ۱۳۹۱) عملی شود.

روسيه اعلام کرده است که مخالف تحريم‌های نفتی اتحاديه اروپا عليه ايران است و از تعويق اجرای اين تحريم‌ها استقبال خواهد کرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اينها خواستار لغو تحريمها و حق غني سازي و بحرين و سوريه راخواسته اند.
چگونه ميتوان بااين ها بتوافق رسيد؟!.....

اش انقدر شور شده که سرداران ج ا و رفسنجانی هم فهمیده اند که بوسه روسیه و چین بوسه مرگ است و وساطت اروپا پر طمع . چه کسی است که نداند که منفعت روسیه و چین و اعراب و ترکیه در حفظ و ضعیت تخاصمی بین ایران و غرب و مخصو صا امریکا است . حتا بعضی دول اروپایی هم از این و ضعیت به شرطی که ا زکنترول آنها خارج نشود سود میبرند . متاسفانه در ایران احزاب و سیاستمداران ملی و لیبرال یا در زندان و فراموشی هستند یا از ترس هوچی ها لب فرو بسته اند تا ترور شخصیت نشوند . آنها از سرنوشت گنجی و باقی و سروش و بهنود و امیر انتظام و بنی صدر و یزدی .... درس گرفته اند  . آقا مملکت را روسیه و به اینجا کشاند هر مذاکره ای که پای روسها در ان باشد محکوم به شکست است . کاش موقع جنگ هم پایش و ا میستادند اما این **** سیاسی وقتی خطر آمد از هول رابطه با امریکا در شورای امنیت هم علیه شما رای میدهند . من از روشنفکران و سیاستمداران نا امید شده ام . بنا بر این روی سخنم با شما سرداران سپاه و مقامات دیکتاتوری آخوندی است اگر نظامتان را دوست دارید و به فکر زن و بچه هایتان هستید این پوتین  را هفت طلاقه کنید به سوی امریکا بچرخید این بازی اتمی بازی مرگ است مستقیما با امریکا بدون هیچ واسطه ای وارد مذاکره شوید و چو ن بفکر مردم و مملکت نیستید اقلا خودتان را نجات دهید . هر امتیازی به امریکا بدهید از این خفت روسی و فحشای چینی بهتر است . مملکت ما یک انور سادات میخواهد چون از ماندلا خبری نیست

من واقعا از شماها در رادیو زمانه میخوام که یه تحلیل واقعی بنویسید ..که همه میدونن که ایران این شرایط تعطیلی فردو و تحویل اورانیم را نمیپذیره و همه هم میدونن که اسراییل به کمتر از تعطیلی فردو و گرفتن اورانیم ها راضی نمیشه .... یعنی همه میدونن که تهش چیزی نیست .... پس چرا با مردم اینطوری میکنن ...بابا یا مث عراق حمله کنند و قال قضیه رو بکنن یا اینکه ایران رو رها کنن و هی مذاکره و تحریم نکنن چون تحریم ضد مردمه و دولت ککش نمیگزه ................ چرا ؟؟من موندم چرا غرب الکی مذاکره میکنه؟؟ بابا خواسته غرب طوریه که خامنه ای رو انداخته توی دام و این بابا اگه بدونه فردا اونا حمله میکنن نه که نخواد بلکه نمیتونه شرایط اونا رو بپذیره چون عین خودکشیه براش.......

Was toatlly stuck until I read this, now back up and running.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما