خانه | خبر | اخبارایران

"اصلاح‌طلبان با محوريت خاتمی در انتخابات شرکت می‌کنند"

پنجشنبه, 1391-01-24 08:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اصلاح‌طلبان در ايران می‌گويند قصد دارند با محوريت محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين اين کشور در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ شرکت کنند.

 

محمدرضا خباز از اعضای حزب اعتماد ملی و يکی از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس ايران روز چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ به خبرگزاری مهر گفت: "اگر خاتمی در محوريت اين جريان قرار گيرد، می‌توانيم خودمان را برای انتخابات آينده بازسازی و با کانديدای حداقلی وارد رقابت برای رياست جمهوری ۹۲ شويم."

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران در بهار ۱۳۹۲ خورشيدی برگزار می‌شود.

به گفته خباز "در حال حاضر در جريان اصلاحات چهره‌ای مناسب جز خاتمی برای بازسازی اين جريان (اصلاحات) وجود ندارد، لذا اگر خاتمی بيايد اصلاح‌طلبان می‌توانند تا انتخابات رياست‌جمهوری ترميم شوند."

اين عضو حزب اعتماد ملی درباره رأی دادن محمد خاتمی در نهمين دوره انتخابات مجلس ايران نيز گفت: "حضور خاتمی در انتخابات باب جديدی را در جريان اصلاحات برای بازگشت مجددش به صحنه سياست باز کرد، بنابراين اگر نظام نيز کمک کند يک بازی و رقابت جدی در جامعه برای انتخابات رياست‌جمهوری شکل خواهد گرفت."

محمدرضا خباز: در حال حاضر در جريان اصلاحات چهره‌ای مناسب جز خاتمی برای بازسازی اين جريان (اصلاحات) وجود ندارد، لذا اگر خاتمی بيايد اصلاح‌طلبان می‌توانند تا انتخابات رياست‌جمهوری ترميم شوند

محمد خاتمی که روز ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ رأی خود را در انتخابات مجلس به صندوق انداخت، گفته است اين اقدام را برای "باز نگه‌داشتن روزنه‌های اصلاح‌طلبی" انجام داده است.

وی همچنين گفت از آغاز نيز تصميمی برای تحريم انتخابات نداشته است: "تعيين استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه ليست هيچ‌گاه به معنی تحريم انتخابات نبود و می‌بايست اين امر را در عمل اثبات کنيم تا با گرفتن هرگونه بهانه‌ای از بدخواهان روزنه‌ای برای امکان مفاهمه بيشتر با تکيه بر حقوق و مصلحت مردم و پيشرفت واقعی کشور باز شود."

حجت‌الاسلام علی سعيدی، نماينده رهبر ايران در سپاه پاسداران نيز چندی پيش گفت محمد خاتمی با حضور در انتخابات مجلس خواسته تا نشان دهد "از نظام فاصله نگرفته تا به اين ترتيب بتواند شرايط را برای ورود به مراحل بعدی هموار کند."

محمد خاتمی چند ماه پيش با بيان شروطی برای شرکت در انتخابات مجلس گفته بود: "وقتی همه نشانه‌ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، شرکت در انتخابات معنايی ندارد."

رئيس‌جمهور پيشين ايران "تضمين سلامت انتخابات، رفع حصر از رهبران مخالفان، آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای باز برای احزاب و مطبوعات" را به‌‌عنوان پيش شرط انتخابات مطرح کرده بود.

شرکت محمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم با شگفتی گروهی از اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد و برخی از مخالفان حکومت ايران از اين اقدام وی انتقاد‌ کردند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ول معطلید، خواب دیدین خیر باشه، حتی اگر کارت آخرتون هم این باشه که موسوی را علم کنید ، باز هم تحریم ، حرف اول را در انتخابات 92 خواهد زد، به هر حال سعی خودتون رو بکنید ، نتیجش اینه که باز هم بیشتر از اینها فرسوده خواهید شد و ضربه ی نهائی برای بزیر کشیدن کل استبداد حاکم را پُر اثرتر خواهد کرد.

رادیو جان خاتمی گفته بود به خاطر باز نگه داشتن روزنه های اصلاح طلبی نه روزنامه ها
باتشکر

با سلام جای بسیار تاسف است که خاتمی اینچنین دودوزه و صد دوزه بازی می کند. اصلاحطلبان ترمز های بی حیای انقلابی شدند که در حال شدن بود. من از زمانه می خواهم تا این مقاله حسین باقرزاده را در سایت خودش منتشر کند. فکر می کنم دوستان باید این مقاله را بخوانند. اگر چه کمبودهایی دارد اما کاریست برای آغاز. با تشکر از زمانه. 

منظور شما کدام مقاله حسین باقرزاده است؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما