خانه | خبر | اخبارایران

۱۲ نفر در شیراز اعدام شدند

یکشنبه, 1390-10-25 13:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
حکم اعدام ۱۲ نفر امروز، یکشنبه، ۲۵دی ماه در شیراز اجرا شد و پنج نفر از آنها در ملاء‌عام به دار آویخته شدند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، اتهام این افراد " آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، قتل، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر" اعلام شده است.
 
هفت نفری که متهم به قاچاق مواد مخدر بودند در زندان شیراز و پنج نفر دیگر در ملاء‌عام اعدام شدند.
 
بنا به این گزارش، ر-ح یکی از پنج نفری که در ملاء‌عام به دارآویخته شد، متهم به "آدم‌ربایی و قتل یک کودک ۱۱ ساله، دو فقره سرقت مسلحانه خودرو و قتل راننده، دو فقره سرقت به عنف از زنان شیراز و حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز" بود.
 
هفت نفری که متهم به قاچاق مواد مخدر بودند در زندان شیراز و پنج نفر دیگر در ملاء‌عام اعدام شدند 
 
اتهامات م-ت و ر- د  دو مرد دیگر اعدام شده در ملاءعام نیز "تجاوز به عنف و شش فقره آدم ربایی در پوشش خودروی مسافرکش شخصی" اعلام شده است.   
 
دادگاه همچنین حکم اعدام در ملاء‌عام  الف –ح  و  ع- ه  را به خاطر "سرقت مسلحانه از بانک تجارت شعبه قدوسی شیراز در سال ۸۷، سرقت مسلحانه از بانک سپه شعبه مطهری شیراز در سال ۸۸، سرقت مسلحانه از بانک صادرات شعبه رجایی شیراز در سال ۸۹، سرقت مسلحانه از بانک مسکن شعبه قصردشت شیراز در سال۸۹، تیراندازی منجر به جرح در سال ۸۷، سه فقره سرقت مسحلانه خودرو طی سالهای ۸۷ و ۸۹ " صادر کرده است.
 
آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران ۳۰ آذرماه جاری اعدام در ملاء‌عام ر ا "عین قوانین اسلام" دانست و گفت که مخالفت با اعدام در ملاء عام، مخالفت با اسلام است.
 
از سوی دیگر، سرتيپ پاسدار نبی الله حيدری، ييس پليس فرودگاه‌های ايران روز شنبه اعلام کرد که  طی سال جاری  ۹ نفر،   به اتهام حمل موادمخدر در فرودگاه‌های ایران، محکوم به اعدام شده‎اند.
 
وی گفت که این افراد به جرم حمل بیشتر از ۳۰ گرم موادمخدر صنعتی از نوع هروئين، کراک، شيشه، مرفين و کوکائين  به‌ دار آویخته خواهند شد.
 
ایران پس از چین بیشترین آمار اعدام در جهان را دارد و با در نظر گرفتن جمعیت ایران، این کشور بالاترین درصد اعدام در جهان را به خود اختصاص داده است.  به گزارش سازمان عفوبین‌الملل در سال ۲۰۱۱، دست‌کم ۶۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند. شمار زیادی از اعدام‌شدگان در ایران به خاطر جرائم مربوط به مواد مخدر به پای چوبه دار می‌روند.

  

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر اعدام ها کارگر بودند تا کنون روند جنایات و جنحه در ایران روند نزولی میداشت. متاسفانه پیش نمازهای این مسجد دارند میلیارد-میلیار میدزدند اما با انها هیچ عقوبتی نیست. درحالیکه یک افتابه دزد به سرعت به دار اویخته میشود. در مورد تجاوز ها هم باید گفت که حکومت خود عین تجاوز است انوقت از مردم انتظار دارد به یکدیگر تجاوز نکنند.

اين اعداهها لةملا عام خيلي خوب و محكم است وبة نظربنده اين يكي از اصول موازين قوانين اسلام است و اكر اين قوانين در ميان نباشند اين اراذل واوباشها بةجان ومال مردم تغرض ميكنند وبايد اين قوانين روز بة روز مكحمتر وزياتر شوند دستتان دردنكنة

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما