خانه | خبر | اخبارایران

هشدار آمریکا به کشورهای آمریکا لاتین برای توسعه روابط با ایران

شنبه, 1390-10-17 14:01
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه  ایالات متحده آمریکا در آستانه سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران گفت که اکنون زمان افزایش روابط و همکاری با ایران نیست و ایالات متحده در این زمینه با برخی کشورهای میزبان احمدی‌نژاد مذاکره خواهد کرد.

 
وی روز جمعه، ششم ژانویه در یک نشست خبری گفت که ایران فشار مجامع‌بین‌المللی را احساس می‌کند و در پی گسترش روابط با متحدانش است.
 
ویکتوریا نولند با بیان اینکه ایران هم‌اکنون به دنبال یافتن متحدان و دوستان جدید است، به کشورهای جهان توصیه کرد که از توسعه روابط‌شان با ایران خودداری کنند.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:"کشورهای جهان باید برای ایران روشن کنند که یا باید در انزوا بماند و یا اینکه با احترام گذاشتن به تعهدات جهانی به جامعه بین‌المللی برگردد"
سخنگوی وزارت خارجه  ایالات متحده آمریکا به کشورهای آمریکا لاتینی که قرار است میزبان محمود احمدی‌نژاد باشند، هشدار داد که اکنون زمان افزایش سطح روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با ایران نیست.
 
وی گفت که امریکا با کوبا و ونزوئلا ارتباط دیپلماتیک ندارد، اما با  نیکاراگوآ و اکوادور، دو میزبان دیگر احمدی‌نژاد در رابطه با سفر وی مذاکره خواهد کرد.
 
این مقام آمریکایی افزود: "کشورهای جهان باید برای ایران روشن کنند که یا باید در انزوا بماند و یا اینکه با احترام گذاشتن به تعهدات جهانی به جامعه بین‌المللی برگردد."
 
به گفته وی: " جامعه بین‌المللی باید به ایران نشان دهد که نادیده گرفتن تعهداتش در برابر برنامه هسته‌ای، وی را بیشتر منزوی خواهد کرد."
 
محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه، هفتم ژانویه برای یک سفر به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور راهی آمریکای لاتین خواهد شد.
  
آمریکا و کشورهای اروپایی  در واکنش  به گزارش دو ماه پيش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی است که ايران را به "وجود ابعاد نظامی" در برنامه اتمی‌اش متهم کرده، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده‌اند.
 
در راستای این تحریم‌های جدید، بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا تحریم شده و دیپلمات‌های اروپایی نیز روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه جاری از توافق ابتدایی دولت‌های عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم نفت ایران خبر دادند.
 
چين با انتقاد از تحريم بانک مرکزی ايران گفته است که مخالف تحريم‌های يک جانبه عليه تهران است. رئیس جمهوری روسیه نیز روز گذشته در یک تماس تلفنی با محمود احمدی‌نژاد، خواهان گسترش مبادلات تجاری و مالی با ایران شد.
 
کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.
 
 در همین زمینه:
Share this
Share/Save/Bookmark

چه جالب که آمریکا بعد از آن همه جنایت در نیکاراگوئه در دهه 80 و محکوم شدن در دادگاه بین المللی به جنایت جنگی، هنوز هم رو دارد که «هشدار» بدهد.

امریکائیان انقدر احمق و مغرورند که حتی از واژه خواهش و یا لطفا هم پرهیز می کنند و بعد هم خود را مدافع حقوق بشر و مریدان قوانین بین المللی معرفی میکنند.عدم دخالت در سیاست داخلی کشورهای دیگر، احترام به حقوق بشر و رعایت قوانین سازمان ملل است و حضور خود امریکائیان در جامعه بین الملل بدون احترام به این اصل معنی ندارد.

در جواب اقای پیر خانقاه

دوست عزیز
امریکاییها نه تنها احمق نیستند بلکه در شمار عاقل ترین و با حساب و کتابترین مردم دنیا هستند البته اگر اول نباشند.
اگر میبینید امریکا عدر خواهی نمیکند به چندین دلیل معتبر و به جاست.

1. امریکا یی ها اگر لازم باشد خواهش هم میکنند کما اینکه در سی و دو سه سال گذشته با حکومت ایران بسیار با ملاحظه برخورد و رفتار کرده اند. اگر زور و بازوی امریکا را ج.ا. داشت تا کنون همه دنیا را به جنگ و خونریزی کشیده بود.

2. امریکا میبیند که یک "خرچسونک" (مگس هایی سمج که با ایجاد مزاحمت برای اسبان به انها هجوم می اورند و ول کن نیستند) امده در حیاط عقب خانه اش و دارد مزاحمت ایجاد میکند. یا این مزاحمت چه باید کرد؟

3. همانقدر که امدن امریکا در افغانستان برای ایران وشما قابل قبول نیست حضور ایران هم در کشورهای نیمکره غربی برای امریکا غیر قابل توجیه است.

4. امریکا به عراق حمله کرد تا دوکشور را راضی کند یکی اسراییل و دیگری ایران. اما ایران نتوانست یا نخواست یک تشکر درست حسابی از امریکا بکند و در عوض به خرچسونک بازی خود ادامه داد و سربازان امریکایی را هدف قرار داد.

5. حمله امریکا به عراق سوای اینکه خیلی ها را بی خانمان کرد اما یک خونخوار مستبد را از میان برداشت. اگر دخالتهای ایران نبود شاید امریکا زودتر از اینها از عراق بیرون میامد. امریکا هیچگاه قصد کشورگشایی نداشته و ندارد. اما از نظر اقتصادی بر دیگر کشورها سلطه می یابد زیرامردم امریکا شم تجارت و دادو ستد خوبی دارند. همان چیزی که در ایران یافت نمیشود. کشوری مثل ایران که اینهمه جاذبه های تاریخی و باستانی دارد میتوانست با برگزیدن رفتارهای بهتری مردم دنیا را به تماشای این افتخارات ایران بیاورد. اگر سالانه 2 یا سه میلیون نفر از ایران بازدید میکردند و هر کدام 3-5هزار دلار خرج میکردند هم عده ای به کار مشغول میشدند و هم درامدی معادل 6-15 میلیارد دلار (حد اقل) نصیب ایران میشد که به راحتی بیش از تمام درامد ایران از صادرات غیرنفتی اش میبود.

6. متاسفانه با این قداره بندها و چاقوکشهای ولایت مدار صنعت توریسم و حیلی دیگر از صنایع جایی در ایران ندارد.

7.در امریکا شما وارد فروشگاه وال مارت که میشوید بالای در فروشگاه نوشته "به وال مارت خودتان خوش امدید" و وقتی از مغازه بیرون می ایید یک نفر دم در تمام تمام کیسه ها را خالی نمیکند تا اشیاء دزدیده شده را پیدا کند.

8. بسیار خوب، امریکا دارد همه دنیا را هم اهنگ میکند تا این غول بی شاخ و دمی که زیر عبای اسلام پنهان شده و دارد مردم ایران را به هر دلیلی شکنجه و تجاوز و زندان میکند و دارد دنیا را تهدید به درگیری میکند را مدیریت کند. حالا شما می فرمایید امریکاییان " انقدر احمق و مغرورند که حتی از واژه خواهش و یا لطفا هم پرهیز می کنند". همین ونوزِلای اقای چاوز نفت و فراورده های نفتی اش را در امریکا میفروشد و از هنور امریکا تغذیه میکند و از ان سو هم از توبره ایران میخورد.

نه برادر من چنین نیست. امروز دیگر دنیای 50 سال پیش نیست و امریکا هیچگونه تمایلی به اشغال کشورهای دیگر ندارد. این کشورهای دیگر هستند که برای فروش کالاهای خود در یزرگترین بازار دنیا دارند به گونه های مختلف و داوطلبانه پشت سر امریکا می ایستند و نوبت می گیرند تا به انها اجازه فروش کالاهایشان را بدهند. این افکار "چریکی" و دوران جنگ سرد را به زمین بگذارید و واقعیت ها را ببینید. اگر مخالفت با امریکا نان و ابی داشت روسیه از منش و روش خود دست برنمیداشت و هنوز در گیر جنگ سرد میبود، البته اگر قدرت داشت.

موفق باشید

اقای پیر خانقاه

به جای توهین کردن به امریکا ایا بهتر نیست از خومان بپرسیم: اگر همسایه دیوار به دیوار یا پایین کوچه مان هروز در حیاط خانه اش ترقه در کند و خواب و اسایش مارا به هم بریزد ایا ما بی تفاوت می نشینیم و یا اینکه میرویم در خانه ان همسایه و به او تذکر میدهیم؟

از شما با این همه درایت و نوشته های خوبتان بعیداست که اینگونه راجع به یک ملت 310میلیونی اینگونه اظهار نظرهایی بکنید.

موفق باشید.

‫آمریکا جز در شیلی درهیچ یک از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی نه پایگاه مردمی
‫دارد و نه دولتهای این کشورها خواهان دخالت آنها می باشند.
‫لازم به تذکر است که بعد از کوتاه کردن دست آمریکا در امور این کشورها رشد بین ۶ تا
‫۸ درصد داشته و توانسته اند تا حد قابل توجهی به مسائلی چون فقر و بیکاری بپردازنند.

‫حاجیه خانم ویکتوریا دقیقأ موافق انزوای ایران هستم.
‫ولیکن با انزوای ایران بخشی از مشکلات حل میگردد این حقیر که از عوام میباشم و حتی
‫به اندازه یک شمع ادعای روشن فکری ندارم ولیکن ۶ دهه شاهد جنایات دولتمردان در دنیا
‫بوده ام ، پیشنهاد میدهم که برای داشتن یک نتیجه مطلوب هم ایران و هم ایالت متحده آمریکا را
‫‫انزوا کنیم تا بلافاصله ۱۰۰ درصد مسائل خاور میانه و۹۹ درصد مسائل دنیا خود بخود حل
‫خواهد گشت.
حاجیه ‫خانم خجالت بکشید شما سخن گوی دولتی هستید که سیاستهایش در دنیا محکوم گردیده
‫و جز جنایت و آدم کشی با نام حقوق بشر و امنیت ،کاری از دستتان بر نمی آید ، به امید حق
‫در همان دادگاهائي که خودتان با دست خودتان ‫ساختید محاکمه خواهید شد. مثل صدام دوستان
‫و مبارک بردتان و غیره.

« 1. امریکا یی ها اگر لازم باشد خواهش هم میکنند.» لطفا یک نمونه مثال بزنید!جنایتکار اصلی در قاره آمریکا (حیاط خلوط امریکا)سفد پوستان نژادپرست امریکائی هستند و تا به امروز هم از اعمال زشت و غیرانسانی و مداخلات استکباری خود دست برنداشته اند.موطن عزیز گول انشاء ضعیف حقیر را نخور!جنایات امریکائین آدم کش و نژادپرت در ال سالوادور ،نیکاراگوئه،مکزیک،سان سالوادر،شیلی ،برزیل و کوبا و غیره .... را اگر شما ندیده اید و نخوانده اید و نشنیده اید،بهتر است به مکتب سیاست تشریف ببرید و درس ساست بخوانید.اگر هم میدانید،بفرمائید ایا امریکاییان "دانا" جبران احمقی خود را تا کنون نموده اند و یک بار از مردم کشورهای امریکای جوبی و یا لاتین عذر خواهی کرده اند؟ایا تا کنون دولتردان امریکا از جنایت علیه بشریت که توسط آنان علیه سرخپوستان و اسکیموها صورت گرفته است عذرخواهی کرده اند؟ویتنام و کشورهای عربی پیشکش جنابعالی!
« ٤- حمله امریکا به عراق سوای اینکه خیلی ها را بی خانمان کرد اما یک خونخوار مستبد را از میان برداشت.» هموطن اگر آمریکا به صدام کمک نظامی نمیکرد ،مردم ایران صدام را٥ سال پیش به گور می سپرد.حمله امریکا ه عراق هم بر خلاف تفکر شما فقط دست یابی به قدرت و منابع نفتی درعراق و نیز تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود.ضمنا آمریکائیان محقق شدن نقشه جدید خاورمیانه را که رژیم تروریست و نژادپرست صهیونیستی کشیده بود ، د نبال میکردند و قصد اشغال ایرن راهم داشتند ،ولی نشد و کودتای ٨٨ را بپا کرند که کا گ ب به کمک خامنه ای امد و نقشه کودتای امریکائی-انگلیسی - صهیونیستی را برملا کرد.
« 6 . متاسفانه با این قداره بندها و چاقوکشهای ولایت مدار صنعت توریسم و حیلی دیگر از صنایع جایی در ایران ندارد. » هموطن نزدیک چه سال حسنی مبارک دست نشانده امریکا و دوست صهونیستها توریتها را به مصر آورد و نتیجه آنرا خودت ببین!نگاهی به فلیپین بیانداز و نتیجه صنعت تورییم را ببین!نگاهی به افریقا بیانداز و بعد حرف جهانگردی را ه میان بیاور و بدان که در هیچ یک از کشورهایی که نام بردم هیولای اسلامی وجود نداشت.
« 7.در امریکا شما وارد فروشگاه وال مارت که میشوید بالای در فروشگاه نوشته "به وال مارت خودتان خوش امدید" و وقتی از مغازه بیرون می ایید یک نفر دم در تمام تمام کیسه ها را خالی نمیکند تا اشیاء دزدیده شده را پیدا کند. » هموطن آیا شما به غیر از چنین فروگاهی ،از فروگاهای دیگر هم خرید مکند و یا به محله های نا امن در امریکا هم سری میزنید ؟هموطن چرا اکثر صاحبان فروشگاهای کوچک و پمپ بنزینها با خود اسلحه حمل میکنند؟و چا این همه فجایع و دزدی و غیره در امریکا میشود؟مگر درآمد اصلی سازمان سیا و موساد از کارتل های مواد مخدر کسب نمیشود؟
« نه برادر من چنین نیست. امروز دیگر دنیای 50 سال پیش نیست و امریکا هیچگونه تمایلی به اشغال کشورهای دیگر ندارد.»هموطن امریکایی شده خوب گوشت را باز کن و عقلت را بار بگیر:جمله ات رغ تصحیح میکنم:امروز دیگر دنیای 50 سال پیش نیست و آمریکا هم دیگر قادر به اشغال کردن طولانی مدت نمی باشد و حتی در افغانستان عقب افتاده هم شکست خورده است.لذا هواداران این کشور قلدر شاخ شکسته باید به فکر خود باشند.ضمنا مرا برادر خطاب فرمودید و خواستید به من توهین سیاسی بکنید.لطف کردید چون من به عنوان یک فرد مدافع مردمسالاری و یک ایرانی ملّی ترجیح میدهم برادر هموطنان مسلمانم باشم، ولی دوست و یا رفیق دشمنان ایران وایرانی نباشم.موفق باشید

هموطن محترمی که محبت داشته و تذکر داه اند«از شما .... بعیداست که اینگونه راجع به یک ملت 310میلیونی اینگونه اظهار نظرهایی بکنید. » منظور دولتمردان و نیروهای نژاد پرست و رادیکالی است که سیاست امپریالیستی و ترور و نژادرستی دولت آمریکا را تشویق و حمایت میکنند و نه مردم آمریکا.چون آن سیاهپوست بدبخت تر از من در آمریکا نقشی در سیاست تجاوزکارانه و نژادپرستان و برده داری دولت آمریکا ندارد.بههرحال از توجه شما ممنونم

درجواب یانین که نوشته بودند:
"آمریکا جز در شیلی درهیچ یک از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی نه پایگاه مردمی
‫دارد و نه دولتهای این کشورها خواهان دخالت آنها می باشند.
‫لازم به تذکر است که بعد از کوتاه کردن دست آمریکا در امور این کشورها رشد بین ۶ تا ‫۸ درصد داشته و توانسته اند تا حد قابل توجهی به مسائلی چون فقر و بیکاری بپردازنند."

دلیل رشد 6-8%یشان اینست که میتوانند محصولات خودرا در امریکا به فروش برسانند. همین ونزويلای اقای چاوز فراورده های نفتی خودرا تحت نام "والرو" در پمپ بنزین هی امریکا به فروش میرساند. بنده در هم نمیدانم اگر امریکا به چاوز بگوید در دکانت را ببند و برو جای دیگری دکان باز کن ایا بازهم رشد 8%ی خواهد داشت یانه. حتما نفتش را بار خواهد کرد و به ایران صادر خواهد کرد تا اثرات تحریم ها را کمی سامان بخشد. انوقت ایران هم در مقابل برای انها دعای کمیل و زیارت عاشورا خواهد خواند. یا برای انها مستشاران و تک تیراندازان نظامی خواهد فرستاد تا همچون سوریه به مردم خودش که خواهان ازادی هستند گوشمالی بدهد.

در جواب د نووشته از اقای پیر خانقاه

1.در جوابیه به دنبال مثال میگشتید که لازم به نوشتن دوباره نیست. مدارا کردن امریکا با ایران برای 32 سال بهترین مثال است.
2.بنده سالهاست با امریکایی های صبقه متوسط زندگی کرده ام هیجکدام را جهانخوار ندیدم. همه شان با مشکل ایران معقولانه برخورد میکنند. البته در هر جامعه ای تعدادی ارازل و اوباش هم هستند که هرکسی منجمله خود امریکایی ها با کار انها موافق نیستند. این ها را به اصطلاح "گردن قرمز" که معادل عمله یا ارازل میباشد مینامند. همین افراد بی فکر در ایران هم تحت نام بسیجی و حزب اللهی به مردم کشور و هم میهنان خود تجاوز میکنند. فرق بین امریکا و ایران در اینست که ارازل و اوباش ایرانی هم قانونگزارند و هم قانون شکن. قانونی را از استین راست خود بیرون می اورند و با ان اشخاصی را مورد تجاوز قرار میدهند و بعد هم هیچکس از انها مواخذه ای نمیکند بلکه در مقابل ار رهبر موتورسیکلت جایزه میگیرند. اما در امریکا همه به قانون احترام میگذارند و الا مواخذه میشوند.

3. شما از کجا مطلع شدید که ک گ ب به کمک خامنه ای امد!؟ اگر حرف شما درست باشد پس روسیه دارد هم اکنون به ایرانی ها خیانت میکند زیرا به جای اینکه عدم رضایت خودرا از رفتارهای حکومت ایران گوشزد کند دارد بر انها صحه می گذارد.

4. ایران نه فیلیپین است نه افریقا و نه مصر. تازه مصر هر سال سه چهار میلیون توریست را میزبانی میکرد و در امد هنگفتی را از این راه کسب میکرد. اینکه ایران نتوانسته در این صنعت موفق باشد صرفا رفتار بی ادبانه و حرمت شکن برخی هنجارشکنان ذوب شده در ولایت مسئول انست.

5 فروشگاههای وال-مارت محل خرید طبقه متوسط امریکاست و بسیاری از انها در محلات فقیر نشین قرار دارند. ولی فروشگاههای دیگر هم به همین منوال قدم مشتری را گرامی میدارند و به او توهین نمیکنند و در هنگام خروج تمام کیسه هایش را خالی نمی کنند و بازرسی کنند. تازه دم در خروجی وال مارت هم معمولا یک نفر هست که رسید مشتریان بخصوصی را چک میکند ولی تا کنون بنده ندیده ام تمام کیسه های حاوی خرید مشتری را جلوی همه خالی و بازرسی کنند. امریکایی این را توهین میداند اما ایرانی این را واقعیت بلاتغییر میپندارد. اگر فروشگاهی چنین کند مسلما مردم به انجا نخواهند رفت و پس از مدتی ورشکست خواهد شد.
6. کارکنان و صاحبان برخی فروشگاههای کوچک اسلحه دارند زیرا اولا حمل اسله توسط همین امریکایی های از دید شما احمق ازاد است و چنانچه کسی بخواهد مثل ارازل و اوباش ولایت مدار قلدری کند خون خودش را ریخته است و قانون هم از کارش در شرایطی پشتیبانی میکند. به شما گوشزد کنم که در امریکا دور خانه ها دیوار نیست اما در ایران دور خانه ها دیوار هست و بازهم ارازل و اوباش از ان بالا میروند و به حریم مردم تجاوز میکنند.

7. اما در ایران کسی حق حمل اسلحه که ندارد هیج حتی قلم بدستان را هم دارند زندانی و خانه نشین میکنند و گاه انهارا مورد تجاوز و هتک حرمت قرار میدهند.
اگر شما این را مردم سالاری مینامید به شما پیشنهاد میشود بنشینید و مثل دهخدا لغت نامه ای بنویسید و احتمالا ج.ا هم بدش نمیاید کار شمارا حمایت کند.

8. بسیار متاسفم که شمارا برادر خطاب کردم فکر کردم شایسته این واژه باشید زیرا در نوشته هایتان خیلی دم از مردم سالاری میزنید اما در عمل تاب تحمل یک نوشته مخالف میل خودرا ندارید. من حرفم را پس میگیرم و از شما معذرت میخواهم.

10. در جوابتان به نوشته دیگری از خود بنده که در ان به خاطر اینکه کسی از شما تمجید کرده تشکر میکنید اما در نوشته قبلی به بنده بی حرمتی.

11. این کار شما به بنده نشان داد که شما هنوز احتیاج به بازدگری در رفتارهای و افکار خود دارید و فابل اطمینان نیستید.

12. هر دوی این نوشته ها از یک نفر بود و بنده نمیتوانم چرخش 180 درجه ای شمارا به حساب تعقل و تفکر شکا بگذارم به همین دلیل هم به اتنخاب 310 میلیون امریکایی که در یک نظام دموکراتیک رییس جمهورشان را انتخاب میکنند بی حرمتیی می کنید.

امیدوارم شمشیرتان را غلاف کنید و اینگونه بی محابا به دوربرتان پرخاش نکنید چه بعد از این دونامه تان مرا که همیشه از نوشته هایتان تحسین میکردم از خود راندید. البته بنده دیگر رنجشی از شما ندارم.

موفق باشید

‫کاربر میهمان ‫در مرحله اول عادت ندارم جواب کسی را بدهم ، مقاله را میخواهم و نظر محقرانه خود را ‫مینویسم و عزیزان زمانه هم خدا را شکر خیلی وقت است سانسور نکرده و منتشر می کنند. ‫جناب فارسی زبان ،ونزوئلا جزء کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی نیست لطفأ‌ بیشتر ‫مطالع بفرمائيد این کشور و اکوادور تنها یکی از شرکای مرکوسور است ، حتی عضو آن ‫نمی باشند . ‫و حضرت ***.منصور خان پیری ‫شما میفرمائيد که آمریکا تمایلی به اشغال کشورهای دیگر ندارد ، دقیقأ درست میفرمائيد ‫تا افرادی مثل من و شما وجود دارد جه نیازی به اشغال ایران وجود دارد من و شما و امثال ‫ما مجانأ همه کارها و طرح هاشون را براشون انجام میدهیم آنها فقط می آیند جادها را ‫هموار میکنند و بقیه اش را به ماها واگذار می کنند ،نمونش مشتی کرزی و در ‫افغانستان ‫و ............

نمی خواستم بی ادب و مغرور باشم وسؤالی تند را از هموطنان آمریکائی شده ام بنمایم ،ولی شاید بد نباشد که از مردم کشورهای امریکای لاتین و غیره پرسید که چه علتی دارد که انان اینقدر از دولتمران و عملکرد سیاسی آمریکائیان سرخورده شده اند که در انتقام از مردم و دولت امریکا ،با ملایان ایرانی روابط نزدیک ایجاد میکنند؟

Yanin عزیز از نوشته هایت این را می فهمم که شما هم مثل من با سیاست زیاد سرو کاری ندارید و فقط از روی انساندوستی علاقه ات به سرنوشت ایران، انچه در دل داشته ای را بیرون ریخته ای.هموطن در شرایط ساسی کنونی امریکا قادر به اشغال هیچ کشوری نیست،مگر مردم آن کشورها غرور ملّی نداشته باشند و یا چند دستگی در میان انان شدید باشد.اگر به سیاست تحریم های امریکا و اروپا توجه کرده باشید،تحرم کنندگان خود می گویند که برای تضعیف ملایان و زمینه سازی برای یک انقلاب چنین تحریمهایی را انجام میدهند.در ورتی که شما میفرمایید امریکائیان جهت برپائی دمکراسی قصد دخالت نظامی را دارند و تحریم هایشان جنبه انساندوستانه دارد.اکنون باید پاسخ بدهید که ١ -در کدام کشور آمریکائیان موفق به چنین کاری شده اند ٢- چرا به رأی مردم پس از سرنگونی دولت احترام نمیگذارند؟ نمونه الجزایر و غزه ؟ دمکراسی این نیست که هر که به امریکا بله قربان گفت ،حق حکومت دارد.
هموطن از بسیجان خیلی دلخور هستید و من هم به شما حق میدهم ولی کم لطفی سیاسی شما اینجا هم شامل ملت ایران شده است و شما فراموش کرده اید که بنویسید فرق بسیجی امریکایی و بسیجی ایرانی چیست.هموطن سربازان و داوطلبان و مزدبگیران ارتش امریکا و شرکتهای تولید کننده آدمکش و ارازل و اوباشی که در خدمت دولت امریکا قرار دارند هم بسیجی و مسیح اللهی و غیره هستند.اما من و شما به خاطر فرهنگ اجنبی پرستی خود،بسیجی امریکائی را از بسیجی ایرانی عزیزتر و بافرهنگ تر می نامیم.
در رابطه با دزد بودن ایرانیان اشاره و پافشاری خاصی نموده اید.اولا انسانها در کره زمین بدون استثنا همه دزد هستند .دوما با فرهنگ سازی و ایجاد عدالت اجتماعی میتوان حداقل ٨٠ درصد از انسانها را تربیت کرد.سوما دولت امریکا و اروپائی متحد خود با دزدیدن منابع دیگران ،بهره کشی از دیگران و ایجاد بحران و ترس و وحشت، به دولتهای مستعمره ،معاملات صد میلیاردی اسلحه و مهمات را تحمیل میکنند و سود حاصله را در بین خودیها تقسیم مینمایند.لذا شهروندان آمریکایی و اروپایی در شرایط بهتری قرار گرفته اند و بیش از نیم از شهروندان آمریکایی حداقلها را برای زندگی دارند و نیاز شدید به دزدی در فروشگاهها ندارند.بای اکثر انان کار وجود دارد و از امکانات رفاهی بهتر بهرمندند.البته شرایط امریکا با شرایط اروپا بسیار متفاوت است و امریکائیان بسیار عقب مانده تر از اروپائیان هستند و بهتر است که شما امریکا را با المان مقایسه کنید و نه با ایران.
اشتباه نشود !جملات من حمایت از استبداد و خودکامگی توسط آخوندها نیست.من از هرچه آدم مستبد و زورگو متنفرم و با انان چه آخوند و چه کرواتی و چه با لباس دراویش ،بیزارم.
به نظر من تنها راه رهائی از ستم و اجحافات در ایران این است که دست دوّل خارجی از روسیه گرفته تا اروپاییان و امریکا و چین از ایران قطع گردد و مردم را برای تعیین شرنوشت تا زمان مشخصی به حال خود گذاشت و دوّل خارجی علاقمند به دمکراسی و امنیت جهانی از خواستهای انسانی مردم در مقال دولت دیکتاتور فقط حمایت معنوی کنند. تا چنین شرایطی در ایران ایجاد نشود و مردم خود راه خود را نیابند،نه ملایان میتوانند مردم را مطیع خود کنند و نه استعمارگران و نه مستکبران آمریکایی.
در رابط با محوطه های بدون دیوار خدمتتان عرض میکنم :اگر حیاط انان دیوار ندارد،چیزی هم در حیاطشان نیست که دزد انرا با خود ببرد.دوما اکثر ساختمانها در و پیکر محکم دارند و به سیستم دزدگیر مجهز هستند.مطمئنا با نگاهی به دژ میلیونرها در کالیفرنیا و دیگر ایالتهای موجود در آمریکا و نوع محافظت شدید از خانه و جان میلیورها(هنرپیشگان،ورزشکاران،ستارگان پرنوگرافی و سیاستمداران و تجّار و غیره )شما هم متوجه گوشه هائی از سرقت و جنایت در آمریکاخواهید شد.همچنن حق با شماست که میفرمائید شرایط ساسی و اجتماعی در کشور آمریکا نسبت به شرایط در ایران بهتر است.مخصوصا در رابطه با ازادیهای فردی.از اینکه پاسخ نوشته شما را تند دادم هم عذر میخواهم و امیدوارم در امریکا برای بهبود شرایط مردم ایران کوشا باشید و جهت لغو تحریمهای غیر انسان و غیر قانونی تلاش کرده و به امریکائیان بگوئید که حمله نظامی باطلاقی دیگر است و راهای انسانی را دنبال و تشویق کنند.سپاسگزارم

در جواب چپ سابق برادر فعلي خانقاه پيري و يانين :
آخه کدام کشور ديوانه اي بايد بيايد و در کشوری که حکومتش مورد نفرت داخلي و خارجي است و هيچگونه نهاد انساني و اجتماعي و قانوني را قبول ندارد سرمايه گذاري کند؟
مگررفقای چين وروسی که ميليارد ميليارد از اين حکومت عاجز و ديکتاتورو فاسد بجيب ميزنند.
خروج سرمايه ها از ايران سالهاست که شروع شده و ادامه دارد..
حالا برادران نيز در کانادا و کاليفرنيا مشغول سرمايه گذاري هستند..آنهم با پول مردم ايران...
همين شعارهاي مرگ برمرگ بر ...دوستان شما باعث تشويق و بروي کارآمدن عربده کشان و چماقداران شد .
چرا همه افراد ديگر را عامل و جاسوس و...ناميدندو خودشان پس از رسيدن بقدرت مملکت را به تباهي و سياهي کشانده اند....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما