خانه | خبر | اخبارایران

ممنوعيت گشايش ال‌سی برای واردات از امارات و توقف معاملات با درهم

جمعه, 1390-10-02 13:09
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در پی تنش در روابط ايران و امارات، رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی مجلس خبر داد دولت ايران گشايش ال‌سی برای کالاهای وارداتی از امارات را ممنوع و معاملات با اين کشور را با واحد پولی درهم متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام‌رضا مصباحی‌مقدم، رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی مجلس ايران، امروز جمعه دوم دی‌ماه گفت گشايش ال‌سی برای کالاهای وارداتی از امارات، از دو سه روز پيش توسط دولت متوقف شده است.

اعتبار اسنادی ال‌سی تعهد بانکی است که به خریدار و فروشنده داده می‌شود.

برپايه اسناد ال‌سی، تعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به‌موقع و با مبلغ درست به‌دست فروشنده خواهد رسید و هرگاه خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقی‌مانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.

ال‌سی اغلب در معاملات بین‌المللی به‌منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صباحی‌مقدم، رئيس کميسيون طرح تحول اقتصادی مجلس: متوقف کردن يک روز ثبت‌سفارش‌ واردات کالا از امارات، يک هشدار برای اين کشور بود

مصباحی‌مقدم گفت: "اين موضوع منطقی نيست که همسايگان جمهوری اسلامی ايران، از همسايگی با اين کشور در مناسبات اقتصادی سود ببرند ولی بنا باشد که هزينه‌ای بابت اين منفعت اقتصادی پرداخت نکنند؛ بلکه همسايگان ايران از جمله امارات متحده عربی بايد در مقابل فشارهای بی‌معنای استکبار جهانی مقاومت کنند تا بتوانند مناسبات خود را از نظر اقتصادی با ايران ادامه دهند."

رئيس کميسيون تحول اقتصادی مجلس افزود: "متوقف کردن يک روز ثبت‌سفارش‌ واردات کالا از امارات، يک هشدار برای اين کشور بود."

به گفته مصباحی‌مقدم اين اقدام دولت امارات را به فکر واداشته است و آن‌ها درصدد بازنگری در تصميم خود هستند.

رسانه‌های جمهوری اسلامی ايران چند روز پيش از قطع مراوده بازرگانی ميان ايران و امارات متحده عربی تا اطلاع ثانوی و توقف ثبت سفارش واردات کالا با امارات، به دستور مهدی غضنفری، وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داده و دليل آن را "اتخاذ مواضع ضد ايرانی از سوی امارات" ذکر کردند.

محمد فياض، سفير جمهوری اسلامی در امارات اين خبر را نأييد کرد و گفت از چگونگی اين تصميم اطلاعی ندارد. با اين حال محمدرضا رحيمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر قطع روابط بازرگانی ميان ايران و امارات را تکذيب کردند.

غلام‌رضا مصباحی‌مقدم در رابطه با توقف معاملات با امارات، با واحد پولی درهم، گفت: "تبعأ درهم برای معاملات ايران خاصيتی ندارد بلکه درهم زمانی موضوع معاملات قرار می‌گيرد که واسطه مبادلات برای ايران باشد. بنابر اين، هم‌اکنون معاملات با امارات با درهم نيز‌ متوقف است."

رئيس کميسيون تحول اقتصادی مجلس افزود: اگر امارات در تصميمات خود در رابطه با ايران بازنگری کند، ما هيچ‌گونه مشکلی در ادامه مناسبات خود با اين کشور نخواهيم داشت."

امارات متحده عربی یکی از طرف‌های تجاری عمده ایران به‌شمار می‌رود و ده‌ها شرکت ایرانی در این کشور مستقر هستند و در زمینه تجارت با ایران فعالیت می‌کنند.

برپايه آمارهای گمرك ايران ميزان صادرات ايران به امارات متحده عربی در هشت ماهه نخست سال جاری سه میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که در همین مدت ایران ۱۲ میلیارد دلار از امارات واردات داشته است.

ایرانیان امارات نخستین دسته از مهاجرانی بوده‌اند که در اين کشور ساکن و مستقر شده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خیلی عالی بود متشکرم موفق باشید

تا بوده و نبوده روش دولت ایران در قبال حرکات و پیش امدها یک حرکت انفعالی بوده است. هرکجا یکی گفته "های" دولتمردان ایران گفته اند "هوی". این حرکات دولت ایران به کار و روز مردی میماند که صبح ها که از خانه بیرون می امد تا به مجل کارش در ته بازاز برسد دکانداران زر راهش به نوبت به او چیزی می گفتند تا او بر اشوبد و جرف های خارج از نزاکت بزند. تا زمانیکه به دکان خودش در ته بازار میرسید به صد نفر گلاویز شده بود و فحاشی و کتک کاری کرده بود. زمانیکه به درب دکانش میرسید نزدیک ظهر بود و بایستی به مسجد میرفت تا نماز بخواند و بعد از نماز هم گرسنه بود و به خانه میرفت تا نهار بخورد. به این ترتیب نه معامله ای میکرد و نه در امدی داشت تا سرانجام .........

با این درگیری ها دولت ایران سرانجام تمام راهای تجارت را بر خود خواهد بست و در دیگ چکنم خواهد نشست.

‫این برادران صحرا نشین برای تامین کوچکترین نیازهای روزمره به ایران وابسته بودنند و از ‫امکانات ایران حداکثر سوء استفاده را کردنند ،*****که نمک میخورنند ‫و نمک دان می شکنند، ۹۰ درصد رشد اقتصادی و پیشرفت آنها در طول ۳۰ سال بعد از ‫انقلاب و به صدقه سر ایران و ایرانیان است ، علیرغم آن برخوردشان با ایرانیانی که به ‫این آبادی مسافرت میکنند بسیار شرم آور میباشد ، *****راموش نشود میلیاردها دلار از سرمایه های ملت ایران از ایران خارج و در دبی سرمایه ‫گذاری شده است ، و بسیاری از فراریان تحت تعقیب فسادهای مالی در این کشور پناه ‫می برنند. *** عرب ها باید بیاموزنند که با هر بقول خودشان عجم ایرانی، همان ‫برخورد را داشته باشند ‫که با هر شهروند اروپائي و یا آمریکائي‌ و وقتی هواپیماهای ایرانی به این کشور میرسد فرش ‫قرمز پهن کنند . ‫امید است دولتمردان ایران در تصمیمات خود مصمم و در برابر این آبادی نشینان کوتاه نیامده ‫تا فرهنگ انسانیت و مرام انسانی را بیاموزنند و به کشور ایران و ایراانیان احترام بگذارنند. ‫اگر ایران با سیاستهای صحیح مانع از فرار سرمایه ها به این آبادی گردنند و آنهائي که پول و اموال ‫ملت را چپاول کرده اند را تحت تعقیب قانونی قرار دهد تا سرمایه های چپاول رفته را ‫باز گردانند این ضد عجم ها دوباره شناسنامه های ایرانی اجداد خود را از بقچه های به ‫یاد رفته در آورده و به جای خود خواهند نشست. ‫

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما