خانه | خبر | اخبارایران

رئيس قوه قضائيه: مخالفت با اعدام در ملاء عام، مخالفت با اسلام است

چهارشنبه, 1390-09-30 21:01
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله صادق لاريجانی در سخنانی به‌شدت به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل عليه نقض حقوق بشر در ايران حمله کرد و گفت اعدام در ملاء عام عين قوانين اسلام است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران امروز، چهارشنبه ۳۰ آذرماه، در نشست مسئولان عالی قضائی قطعنامه اخير مجمع عمومی سازمان ملل در محکوميت نقض حقوق بشر در ايران را "تکراری، سراسر دروغ و برگرفته از شعارهای کذايی ضد انقلاب" خواند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۸ آذرماه (۱۹ دسامبر) با اکثريت بالا قطعنامه‌ای را عليه نقض حقوق بشر در ايران به تصويب رساند.

اين قطعنامه که از سوی کانادا پيشنهاد شده بود با ۸۹ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۶۴ رأی ممتنع تصويب شد.

در اين قطعنامه‌ از جمله "شلاق زدن، قطع عضو و افزايش اعدام" در جمهوری اسلامی ايران و "نقض جدی و مداوم حقوق بشر" و همچنين "رفتار بی‌رحمانه، غيرانسانی و تحقيرآميز"، "محدوديت‌های مداوم و شديد در آزادی گردهمايی‌های مسالمت‌آميز" و "محدوديت‌های جدی در آزادی انديشه، عقيده و مذهب"، در اين کشور محکوم شده است.

آيت‌الله لاريجانی: آن‌چه در اين قطعنامه عليه اعدام‌های در ملا‌ء عام آمده است در واقع مخالفت صريح با اساس و نص اسلام و قرآن دارد و انتظار ما اين بود که تمام کشورهای اسلامی عليه اين قطعنامه موضع‌گيری کنند

آيت‌الله لاريجانی با اشاره به اين موارد و همچنين موارد ديگری چون اعدام در ملاء عام و اعدام زير سن قانونی گفت: "طرح چنين مسائلی آن هم از سوی يک مجمع رسمی و نهاد بين‌المللی عجيب است."

رئيس قوه قضائيه موارد ذکرشده در اين قطعنامه را ناشی از تحقيق‌های "نادقيق و غيرمستند" خواند که از سوی "ضد انقلاب" مطرح شده‌اند.

اين در حالی است که جمهوری اسلامی تاکنون مانع از سفر احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل به ايران شده است تا بتواند در اين کشور در مورد وضعيت حقوق بشر از نزديک تحقيق کند.

مقام‌های ايران نخستين گزارش احمد شهيد در مورد نقض گسترده حقوق بشر در اين کشور را نيز "غيرمستند" و متأثر از داده‌های "ضدانقلاب" خوانده بودند.

احمد شهيد در مهرماه سال جاری نخستين گزارش خود را درباره وضعيت حقوق بشر در ايران منتشر نمود.

وی در اين گزارش از "نحوه رفتار ايران با فعالان جامعه مدنی و بازداشت‌‌ها، آزاد نبودن اجتماعات، بی‌توجهی به حقوق زنان و اقليت‌های قومی و مذهبی، مجازات اعدام و بازداشت به دليل ارتباط با نهادهای خارجی" به عنوان موارد عمده "نقض حقوق بشر" در ايران نام برده بود.

آيت‌الله صادق لاريجانی همچنين وجود "اعدام‌های دسته‌جمعی مخفيانه" در ايران را "کذب محض" و "دروغ آشکار" خواند و گفت: "گرچه ما در صدور احکام اعدام‌ها ترسی از مجامع تحت سلطه استکبار نداريم با اين حال اعلام می‌کنيم که ما اعدام‌های مخفيانه نداريم و اگر مقصود اين است که برخی اعدام‌ها در ملاء عام نيست؛ گفته درستی است اما اعدام نکردن در ملاء عام تفاوت دارد با اين که کسانی به صورت مخفيانه و بدون اطلاع بستگان در گوشه‌ای اعدام شوند."

رئيس قوه قضائيه ايران محکوم کردن اعدام‌ از سوی مجامع بين‌المللی را "ناسپاسی عليه ايران" در مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود

وی افزود: "اگر آن‌ها واقعأ اطلاع دارند که در نقطه‌ای چنين اعدام‌هايی به‌صورت مخفيانه انجام شده اعلام کنند تا ما در مورد صحت آن تحقيق کنيم."

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه و مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه ايران نيز در آبان‌ماه سال جاری در نيويورک گفته بود: "در ايران هيچ نوع اعدام سری وجود ندارد و نتوانستند نام حتی يک نفر را اعلام کنند که به‌صورت سری در ايران اعدام شده باشد."

اين در حالی است که "کميته ضد اعدام و مجازات مرگ" چندی پيش اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا مهرماه گذشته ۱۷۳ نفر در ايران اعدام شده‌اند که تنها ۱۳۵ مورد از اين اعدام‌ها توسط منابع رسمی در ايران تأييد شده است و ۳۸ اعدام ديگر نيز از منابع غيررسمی و گروه‌های مدافع حقوق بشر ثبت شده که هيچ‌کدام از آن‌ها از منابع رسمی اعلام نشده است.

۲۲ مهرماه گذشته بان کی مون، دبير کل سازمان ملل متحد در گزارش تفصيلی ۱۹ صفحه‌ای خود درباره وضعيت حقوق بشر در ايران به‌نقل از سازمان عفو بين‌الملل نوشته بود به‌طور رسمی ۲۵۲ اعدام در سال ۲۰۱۰ به اجرا گذاشته شده اما گزارش‌ها از ۳۰۰ اعدام پنهانی ديگر که بيشتر آن‌ها در زندان وکيل‌آباد مشهد رخ داده است، خبر می‌دهند.

فعالان حقوق بشر در ايران طی يک سال گذشته بارها خبرهايی از اعدام‌های دسته‌جمعی، "بدون رعايت موازين حقوقی"، بدون اطلاع خانواده اعدام‌شدگان و به شکل مخفی در زندان وکيل‌آباد مشهد (زندان مرکزی) را منتشر کرده‌اند.

رئيس قوه قضائيه ايران در بخش ديگری از سخنان امروز خود اعدام در ملاء عام را طبق قوانين اسلام و قرآن خواند و گفت: "آن‌چه در اين قطعنامه عليه اعدام‌های در ملا‌ء عام آمده است در واقع مخالفت صريح با اساس و نص اسلام و قرآن دارد و انتظار ما اين بود که تمام کشورهای اسلامی عليه اين قطعنامه موضع‌گيری کنند چرا که موارد مطرح شده نه عليه ايران که زير سئوال بردن پايه‌ها و ارکان اسلام است."

وی بيشترين اعدام‌های صورت گرفته در ايران را مربوط به جرايم مواد مخدر دانست و محکوم کردن اين اعدام‌ها از سوی مجامع بين‌المللی را "ناسپاسی عليه ايران" در مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود.

اين نخستين بار نيست که رئيس قوه قضائيه ايران عليه قطعنامه‌ها و گزارش‌های نهادهای بين‌المللی در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران چنين موضع‌گيری می‌کند.

وی مهرماه امسال گزارش احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر در جمهوری اسلامی را نيز "سخيف، ناصحيح و غيرمستند" خوانده بود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اقائ لاریجانئ از کشتن مردم خیلئ لذت مئ برئ ولئ باید بدونئ که خون انسانهائ بیگناه روزئ گریبانگیر ت خواهد شد انروز زیاد درو نیست اگر هر انسان کمئ وجدان داشته باشه نمئ تواند از کشتن مردم لذت ببره و دفا کنه البته اسلامئ که نامبردیئ بله پایه همان اسلام هم با جنگ و خونریزئ شروع شده حق نا برابرئ کشتن انسانها در وجود شما اخوند هاست

نگران نباش خودت وهمه اخوندای جانی را هم در انظار عموم اویزان خواهم کرد.

جناب اقای لاریجانی حق با شماست.اعدام در ملاء عام دقیقا عین قوانین اسلام است،اما شماهنوز متوجه نشده اید که چرا در ان زمان که نه رادیو و نه تلویزیون و نه مطبوعات و نه اینترنت بود،اعدام در ملاء عام صورت میگرفت.بله اقا جان به این خاطر بود که مردم بدانند که یک جانی به خاطر اعمالش کشته شده است و بدینوسیله آرامش در محل و منطقه و بین قبائل برقرار گردد.ضمنا امریکائیان هم اقدام به اعدام کردن قاتلین در کشور خود میکنند و به ان هم افتخار میکنند ولی در سازمان ملل متهم به نقض حقوق بشر نمی شوند،چرا؟
لطفا شما هم متوجه شوید که در دنیای الکترونیکی امروز هر خبری به سرعت انعکاس می یابد و نیاز نیست که در ملاء عام اعدام به نمایش گذاشته شود.ضمنا در غرب هم اعدام ، کشتن با گیوتین و در جوخه آتش در ملاء عام صورت می گرفته است و مخالفان این روشها که اکثرا هم متدین و پیرو دین مسیح بوده اند،دول اروپائی خود را مجبور-مجبور به لغو این اعدامها کرده اند و کسی از مسئولین به انان تهمت ضدیت با دین مسیحی را نزد و اگر هم فردی ار مقامات مملکتی چنین ادعائی و حماقتی کرد،مردم اروپا او را نادان و نالایق خطاب کرده و او را از صحنه سیاست کشورشان بیرون انداختند.
متاسفانه اعدام در ملاء عام توسط قوه قضائیه ایران یک نمایش و تزویر و مسلمان نمائی بوه و ایجاد رعب و وحشت را بیشتر دنبال میکند.وگر نه چه فرقی میکند که اعدام در پشت دربهای زندان و یا در وسط شهر باشد،کشتن ،کشتن است.
اینکه امریکا و غرب و انگل چسبیده به آنان تلاش می کنند از نقاط ضعف مسلمانان و مخصوصا ج.ا.ا. سوء استفاده کنند را هم هر انسان عاقلی میداند.متاسفانه این کم فکری خود شماست که امکان سوء استفاده را برای دشمنان مسلمانان فراهم میکند.
جهت اطلاع بنده شخصا ترجیح میدهم که در ملاء عام اعدام شوم ولی در زندانهای ایران،کشورهای عربی و دیگر کشورهای اسیائی و زندانهای آمریکا و کلا زندانهای قاره امریکا زندانی نباشم.این را گفتم که شما بدانید که من نه دشمن مسلمانانم و نه دوست مسئول بی صلاحیتی چون شما - ضمنا اختلاس کنندگان را هم طبق قانون اسلام قبل از انتخابات به سزای اعمالشان برسانید که مردم بفهمند که شما واقعا مسلمانید.

یکزمانی درایران «برادران امیدوار» را داشتیم که نماد جهانگردی، پیشرفت و مدرنیته جوانان آنزمان های دور بودند . حال پس از گذشت دهه ها برادران جنایتکار لاریجانی را داریم که هریک از یکی بیشتر نماد بربریت و واپسگرایی شدید و خفقان آوریست که ایران را در برگرفته. آیا روزی خواهد آمد که این .....  سیرک تحجر مجبور بپاسخگویی در مورد جنایات خود بشوند؟

زهرا بهرامي، زهرا كاظمي، مير صيافي، اكبر محمدي، اعدام هاي سال 67 .... صد در صد با قوانين اسلامي تطابق داشته و در ملاء عام بوده است. اين آخوند جنايت كار زماني در پاي ميز محاكمه از جنايت هاي آشكار و نهان خواهد گفت.

این خدانشناس بی دین با تکیه بر قران و اسلام "آن‌چه در اين قطعنامه عليه اعدام‌های در ملا‌ء عام آمده است در واقع مخالفت صريح با اساس و نص اسلام و قرآن دارد و انتظار ما اين بود که تمام کشورهای اسلامی عليه اين قطعنامه موضع‌گيری کنند چرا که موارد مطرح شده نه عليه ايران که زير سئوال بردن پايه‌ها و ارکان اسلام است." این جنین بی شرمانه دین و ایین اسلام را که بر مسالمت و تسلیم شدن است را به هیولای بی شاخ و دمی تبدیل کرده است و هر روز زیر نام اسلام جان عده ای را به ناحق میگیرد. از این مهمتر اینکه اگر این کار شما درست است پس چرا خفیانه مردم را اعدام میکنید؟ چرا به خانواده های انها اطلاع نمی دهید. آگر کار شما بر اساس نص قران است پس چرا در دادگاه به انها اجازه نمی دهید تا از خود دفاع کنند. ای تف به این تعبیر مالیخولیلیی شما از اسلام.

برای همین است که این همه مردم دارند از دین مبین شما فرار میکنند و به ادیان دیگر میگروند. دستتان مریزاد با این زیراب اسلام زدنتان.

شش

یکی نیست به این ملا نصرالدین بگه تو در کدام دانشگاه درس قضاوت خوندی؟

راست میگه ننه، مرده این وحشی گری و خشونت عین دستورات اسلام است. از این به بعد کان یوم هر کس که مخالف جنایت و تجاوز و قتل و خشونت باشد مخالف اسلام عزیز است و قتلش به روش گومبا گومبا بر عموم مسلمین و مسلمات واجب است تا بفهمند که اسلام دین رحمت است. اگه نخواستی هم به زور این رحمت شامل حالت خواهد شد. دیگه.....

مخالفت با بسلام من درآوردی جنابعالی و همپالکیهاینان است

پروفسور مهدی مظفری

چرا دین نمی‌تواند پایه دمکراسی باشد؟
http://www.radiofarda.com/content/f12_why_reliogion_cannot_be_a_base_for...

به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنید؛ وظیفه آشنایان به امر حقوق بشر اینه که به ما مردم حقوقمان را یادآوری کنند راهکار بدین راهنمایمون کنین نه اینکه فقط به این دستگاه دژخیم دشنام بدیم

نیمه ی پر لیوان را که ببینیم باید از مسئولان جمهوری اسلامی متشکرم که چهره واقعی اسلام را به نمایش گذاشته اند. بدون این ها ملت و به خصوص جوانان ایرانی تا ابد گرفتار خرافات و آخوند و مرجع تقلید می ماندند. حداقل امروز دسته دسته داریم از اسلام جدا می شویم!

آقای لاریجانی حق با شماست. اعدام در ملاء عام نص صریح قرآن است. من خودم مسلمان نیستم اما به عقاید شما احترام می گذارم و امیدوارم آن روزی که شما و برادرهایتان و همفکرانتان به دست مردم بیافتید مردم هم به عقاید شما احترام بگذارند و به خاطر جنایت ها و خیانت هایی که کرده اید شما را در ملاء عام اعدام کنند.

به امید آن روز

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما