خانه | خبر | اخبارایران

تشکيل هفت کارگروه برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها

چهارشنبه, 1390-07-13 11:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزارت علوم ايران هفت کارگروه را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها تشکيل داده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، غلام‌رضا خواجه سروری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم گفت در اين کارگروه‌ها رؤسای دانشگاه‌ها و يک نفر از مديران وزارت علوم حضور دارند.

به گفته وی "وزارت علوم درصدد است که اسلامی‌کردن دانشگاه‌‌ها را در محتوا و باطن عملی کند اگرچه به ظواهر نيز در اين راستا توجه می‌کنيم."

خواجه سروری همچنين از ساخت پرديس‌های دخترانه و پسرانه در دانشگاه‌های ايران خبر داده اما توضيح بيشتری در اين باره نداده است.

اسلامی کردن دانشگاه‌های ايران يکی از دغدغه‌های اصلی وزارت علوم ايران است که هم در تغييرات بنيادين در درس‌های علوم انسانی، هم در برکناری استادان دانشگاه‌ها و هم در جداسازی دختران و پسران در محيط دانشگاهی خود را نشان می‌دهد.

غلام‌رضا خواجه سروری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم از ساخت پرديس‌های دخترانه و پسرانه در دانشگاه‌های ايران خبر داد

کامران دانشجو، وزير علوم ايران نيز تيرماه سال جاری گفت: "از حرکت به سمت اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌ها عقب‌نشينی نخواهيم کرد حال هر چه می‌خواهند جو بسازند."

در همين حال در سال جاری کلاس‌های حوزوی برای دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير برگزار می‌شود.

طرح اجرای کلاس‌های حوزه علميه در دانشگاه در چارچوب اسلامی کردن دانشگاه‌ها صورت می‌گيرد.

علی‌رضا پورمحمد، کارشناس حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان مرکز دانشگاه صنعتی اميرکبير چندی پيش اعلام کرد از ۲۰ مهرماه سال جاری کلاس‌های درس حوزوی دانشگاه آغاز می‌شود.

پيش از اين در ۱۹ ارديبهشت‌ماه سال جاری، غلام‌رضا خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم ايران از ارسال بخشنامه به دانشگاه‌ها برای تقويت و ايجاد حوزه‌های علميه دانشجويی خبر داده بود.

خواجه سروی از توسعه حوزه های علميه دانشجويی به عنوان تدبيری برای ارتقای دانش دينی دانشجويان ياد کرد و گفت: "اعتقاد داريم اگر دانشجويان در زمينه مباحث دينی از آموزش کلاسيک برخوردار شوند در بينش‌شان تأثير می‌گذارد."

وی با بيان اين‌که در حال حاضر در ۳۰ دانشگاه کشور حوزه علميه دانشجويی فعال است، گفت: "استان‌های سمنان، آذربايجان شرقی و مرکزی به تازگی طرح ايجاد حوزه‌های علميه دانشجويی را تکميل کرده‌اند و اجرايی می‌کنند."

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزير علوم "طلاب دانشجو در اين حوزه‌ها نزديک به ۶۴ واحد درسی می‌گذرانند و ترکيب اين دروس هم اعتقادی دينی است و هم مسائل فرهنگی سياسی ايران است."
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما