خانه | خبر | اخبارایران

یوتل‌ست همکاری با ایران برای اختلال در شبکه‌های فارسی را رد کرد

شنبه, 1390-08-28 19:26
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شرکت ماهواره‌ای فرانسوی یوتل‌ست با انتشار بیانیه‌ای دخالت خود در ایجاد اختلال برای پخش برنامه از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را رد کرد.

 
یوتل‌ست در این بیانیه که روز جمعه ۱۸ نوامبر منتشر شده، با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر بار‌ها ارسال پارازیت بر برنامه‌های بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و دویچه‌وله را محکوم کرده است، اعلام کرده که محل ارسال این پارازیت‌ها در داخل ایران است.
 
این شرکت فرانسوی با رد ادعای همکاری با جمهوری اسلامی می‌گوید که از خرداد ماه سال ۱۳۸۸ چندین بار در این رابطه به مقام‌های نظارتی فرانسوی و بین‌المللی شکایت کرده و خواهان محکومیت این اقدام ایران شده است.
 
یوتل‌ست اعلام کرده که به صورت مرتب با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در تماس است و تلاش می‌کند که با فراهم کردن امکان پخش برنامه‌های آن‌ها بر روی ماهواره‌های دیگر، مانع ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های این شبکه‌ها شود.
 
شورای اطلاع رسانی دولت آمریکا (بی‌بی‌جی) و بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (بی‌بی‌سی) نیز سپتامبر جاری با انتشار بیانیه‌ای مشترک از سازمان ملل خواسته بودند که اقدامات جمهوری اسلامی ایران علیه رسانه‌های مستقل و ارسال پارازیت را در نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل محکوم کند.
 
شیرین عبادی آذر ماه سال گذشته با انتقاد از اپراتور ماهواره‌ای یوتل‌ست، برای حذف برنامه‌های تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا، گفته بود که این شرکت فرانسوی در اثر فشارهای ایران به این "سانسور" تن داده است.
 
یوتل‌ست با بیان اینکه محل ارسال این پارازیت‌ها در داخل ایران است اعلام کرده که به صورت مرتب با شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در تماس است و تلاش می‌کند که با فراهم کردن امکان پخش برنامه‌های آن‌ها بر روی ماهواره‌های دیگر، مانع ایجاد اختلال در پخش برنامه‌های این شبکه‌ها شود
پیش از آن نیز سازمان دیده‌بان حقوق بشر در تیر ماه سال ۱۳۸۹ در نامه‌اى به شرکت ماهواره‌اى یوتل‌ست، به تصمیم آن‌ها براى توقف پخش برنامه‌هاى یى‌بى‌سى فارسى و صداى آمریکا اعتراض کرده بود.
 
یوتل‌ست با رد این انتقادات اعلام کرده بود که پارازیت‌های ارسالی از سوی جمهوری اسلامی ایران بر روی این دو شبکه فارسی زبان، سایر برنامه‌های تلوزیونی که از طریق ماهواره هاتبرد پخش می‌شود را مختل کرده و به همین جهت برنامه‌هاى شبکه‌هاى بى‌بى‌سى فارسى و صداى آمریکا به ماهواره‌های دیگر این شرکت که مقاومت بیشتری در برابر پارازیت دارند منتقل شده‌اند.
 
منتفدان این اقدام یوتل‌ست می‌گویند که بیشتر برنامه‌های پرطرفدار در بین کاربران ایرانی بر روی ماهواره هاتبرد  پخش می‌شود و با انتقال بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا بر روی ماهواره‌های دیگر، مخاطبان این برنامه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.
 
جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با ارسال پارازیت در پخش برنامه‌های رادیویی و تلوزیونی که از خارج از ایران برای مخاطبان فارسی‌زبان پخش می‌شود، اختلال ایجادمی‌کند. ارسال این پارازیت‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۳۸۸ و اعتراضات پس از آن شدت گرفته است.
 
در همین زمینه:

 

Share this
Share/Save/Bookmark

پول بی حساب و نجومی نفت هست و درامدها و سرمایه های افسانه ای بنیادها و هرچه بخواهند برای حکومتی که حفظش اوجب واجبات است ( یعنی حتی از حفظ اسلام هم واجب تر است ) هزینه میشود. دادن امتیاز های بی حساب به حکومتهای ننگین روس و چین و عربها و اجیرکردن مزدور برای خبرگیری و سرکوب و کستار مردم بی دفاع و .... پرداخت پول بی حساب به حزب الله لبنان و غزه و حکومت بعثی سوریه و خرید تجهیزات پارازیت دهنده با همه زیانهایش و.... مردم هم کلیه خود را بفروشند و در فقر و بیکاری و هزار مشکل دیگر به سربرند، و هیچ اعتراضی نکنند بلکه همیشه از سیاستهای رهبران فرزانه باید پشتیبانی کنند . انقلاب کردیم وضعمان بهتر شود، ولی کارمان به کجا کشید! ولی کشورهایی چون چین و کره و مالزی و ترکیه و سنگاپور و ... حتا این شیخ نشینها که چیزی به شمار نمی آمدند روزی با دیدن وضع ایرانیان حسرت میخوردند و لی امروز ببینید وضع آنها چیست و وضع ایرانی چیست! چه اهمیتی دارد؟! حفظ حکومت اوجب واجبات است! تهران ـ بابک

درباره همکاری شرکت بزرگ یوتل ست با رژیم در مشکل درست کردن و حذف فرکانس رسانه های ضد رژیم پرده ای از ریا و دورویی و دغل و جنایت و فساد و دزدی و جپاول به دور جهان کشیدن و وما اونطرف پرده رو نمیبینیم .ترید نکنید که دست یوتل ست و..............دولت اسراییل و..........غربی های پول پرست ..با رژیمه از ریشه فاسد و متعفن و جنایت ریشه جمهوری شیاطین و جمهوری دزدان جمهوری اسلامی دستشون دریک کاسه هست و باهم کارمیکنن. هزاران دلیل و جود داره که ......دادن تجهیزات فوق پیشرفته توط نوکیا و پهلوگیری کشتی های اسراییلی در بندر بوشهر و عباس و.... از اول تا 4 ماه پیش و نبودن رسانه در دست مردم و اپوزسیون و عدم اتحاد اوپوزوسیون و بکارگیری دوستان رژیم در رسانه های دولتهایی مثل انگلیس امریکا و..............فیلترینگ شدید و و و و..........در خانه اگر کس است یک حرف بس است.

‫لطفأ علت سانور کردن دیدگاه ارسال شده در روز ۱۹ نوامبر را اعلام بفرمائيد

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما