خانه | خبر | اخبارایران

بازداشت پنج تن از «عوامل القاعده» در کرمان

چهارشنبه, 1390-06-16 18:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از بازداشت پنج نفر در استان کرمان که به گفته وی از «عوامل القاعده» بوده اند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسین چناریان فرمانده انتظامی استان کرمان گفته است که پنج تن از «عوامل القاعده» که توسط نیروهای انتطامی در کرمان بازداشت شدند، قصد ورود مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره به کشور را داشته‌اند.

حسین چناریان همچنین افزوده است: «در بررسی‌های تکمیلی مسئولان اداره اطلاعات مقادیری اسلحه، مهمات و چاشنی‌های انفجاری در استان سیستان و بلوچستان کشف کرده‌اند.»

 

حسین چناریان: افراد خارجی دستگیر شده وابسته به القاعده و اهل کشورهای همسایه غربی ما هستند

اواخرسال گذشته نیز رسانه‌های دولتی خبر بازداشت دست کم نه نفر از افراد وابسته به القاعده در شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی را منتشر کردند.
آن‌زمان تارنمای جمهوی اسلامی (ایرنا)، نوشته بود، این افراد وابسته به گروه وهابیون هستند که هدفشان «ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهل سنت» است.

وهابیت در ۵۰ سال گذشته مذهب درباری سعودی بوده‌است و وهابیانی که در هندوستان، افغانستان و پاکستان هستند هسته اصلی نیروهای القاعده را تشکیل می‌دهند.

 

پشتیبانی تروریسم 
فرمانده انتظامی استان کرمان در رابطه با بازداشت شدگان استان کرمان گفته است: «این افراد خارجی دستگیر شده وابسته به القاعده و اهل کشورهای همسایه غربی ما هستند.»
بازداشت این افراد در حالی است که ایالات متحده آمریکا، ایران را به عنوان «فعال‌ترین پشتیبان تروریسم» در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده است.

در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که هر سال درباره کشورهای «حامی تروریسم» منتشر می‌شود، گفته شده ایران به دلیل پشتیبانی از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی به عنوان «فعال‌ترین حامی تروریسم» در سال ۲۰۱۰ باقی مانده است.

گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا ایران را فعالترین حامی تروریسم در سال 2010 معرفی کرده و خبرگزاری فارس از قول احمدی نژاد امریکا را بزرگترین پشتیبان تروریسم دانسته است. 

در این گزارش کشورهای سوریه، سودان و کوبا را نیز در فهرست کشورهای «حامی تروریسم» هستند.
البته در مقابل خبرگزاری فارس نیز در گزارشی که مروری بر سفرهای احمدی‌نژاد به نیویورک داردف از قول او نوشته است که امریکا بزرگترین پشتیبان تروریسم در دنیاست.

از طرفی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۲۸ ژوئیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، عزالدین عبدالعزیز خلیل از تسهیل کنندگان ارشد امور القاعده است که هم اکنون با آگاهی دولت ایران در این کشور کار و زندگی می‌کند.
شبکه القاعده که دارای ماهیت نظامی است به عنوان یک شبکه «تروریستی» شناخته می‌شود. حمله این گروه به مرکز تجارت جهانی آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جزو بزرگ‌ترین اقدامات «تروریستی» این شبکه به رهبری «اسامه بن لادن» قلمداد می‌شود.
اسامه بن لادن رهبر القاعده در ماه مه سال جاری توسط کماندوهای آمریکایی در ویلایی در شهر ابیت آباد پاکستان کشته شد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما