خانه | خبر | اخبارایران

تحقيق مجلس در خصوص توزیع پول در آستانه انتخابات ۱۳۸۸

پنجشنبه, 1390-03-05 07:59
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نمايندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تحقيق درباره پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جموری سال ۱۳۸۸ رأی مثبت داده‌اند.

 

این طرح روز چهارشنبه چهارم خرداد جاری با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع در مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر اوليا که يکی از پيشنهادکنندگان درخواست اين تحقيق است، گفته: «در بررسی‌هايی که صورت گرفته متوجه شده‌ايم که در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری در دو سال گذشته بدون اين که اصلاً سودی وجود داشته باشد، دولت به پرداخت مبلغ ۸۰ هزار تومان به ۹ ميليون نفر اقدام کرده است.»

وی افزوده:‌ «منبع پرداخت‌ها هم مشخص نيست و گفته می‌شود برخی شرکت‌ها مجبور شدند از بودجه جاری خود اين پول را به مردم بدهند و در واقع سود سهام نبوده است که بين مردم توزيع شده است.»

اوليا با اشاره به اينکه در آستانه انتخابات عملکرد دولت در واگذاری سهام عدالت به ويژه توزيع سهام مربوط به سال ۱۳۸۶ به شدت «ابهام‌آميز» بود، گفت: «پرداخت سود سهام عدالت هم‌زمان با انتخابات رياست‌جمهوری به شدت شبهه بهره‌برداری دولت در جلب آرای مشمولان دريافت سود سهام را ايجاد و تقويت کرد.»

پيش از اين نيز نورالله حيدری يکی از نمايندگان مجلس از «پخش پول بين مردم» به عنوان «اقدام غيرقانونی» دولت احمدی‌نژاد نام برده بود.

علی‌اکبر اولیا: پرداخت سود سهام عدالت هم‌زمان با انتخابات رياست‌جمهوری به شدت شبهه بهره‌برداری دولت در جلب آرای مشمولان دريافت سود سهام را ايجاد و تقويت کرد

مخالفان پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، دولت محمود احمدی‌نژاد را به «دخالت و مهندسی انتخابات» متهم کردند.

مخالفان از «توزيع پول در آستانه انتخابات» به عنوان يکی از اقدامات دولت در «مهندسی انتخابات» برای «تأثيرگذاشتن بر آرا» ياد می‌کنند.

در چند هفته گذشته نيز، شماری از نمايندگان مجلس نسبت به دخالت دولت در انتخابات مجلس که قرار است ۱۲ اسفند سال جاری برگزار شود، هشدار داده‌اند.

اسدالله بادامچيان از نمايندگان مجلس گفته است: «ما به عنوان کسی که دلسوز رياست‌‌جمهوری و دولت است و تجربه زيادی در مجالس و انتخابات ايران دارد، به آقای رييس‌جمهور تذکراً عرض می‌کنيم که دولت در مسائل انتخاباتی دخالت نداشته باشد.»

با اين حال محمود احمدی‌نژاد، ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ در يک گفت‌‌وگوی زنده که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، دخالت دولت در انتخابات را رد کرد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اینها همان « حرف حقی است که مراد باطل ازآن میرود ». خود کرده را تدبیر نیست. آن همه کشتار و شکنجه و سرکوب و تجاوز که همچنان ادامه دارد برای چه بود؟ انصاف که ندارید، یک کدامتان وجود ندارید که ازآقای ولی فقیه بپرسید که چه کسی بصیرت نداشت؟ مردم یا بقول نمایندگان آقای خامنه ای در مجلس خبرگان «برگزیده خدا»؟ اکنون دیگر این رای ها و حرفها هیچ ارزشی ندارد. خودتان چه جوری نماینده مجلس شدید؟ کدامتان از بالا تا پایین با اراده و رای مردم سرکار هستید؟ آقای رحیمی معون اول که گفته بودند این هزینه ها با دستور ولی فقیه اسنت، کسی هم تگذیب نکرد. اگر نمی گفت هم مردم میدانستند. 5/18 میلیارد دلار شمش طلا و دلار که به دست دولت ترکیه افتاد چه شد؟ آن بقیه هم دنبالش! شهروند درجه سه ـ تهران

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما