خانه | خبر | اخبارایران

«ايران در حال ساخت کلاهک اتمی است»

چهارشنبه, 1390-03-04 06:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترين گزارش خود اعلام کرده ايران به‌طور «مخفيانه» در حال ساخت «کلاهک اتمی» است.

 

يوکيا آمانو، مدیرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، روز سه‌شنبه ۲۴ می ۲۰۱۱ (سوم خرداد ۱۳۹۰) اين گزارش را برای بررسی در نشست شورای حکام در اختيار اعضای آژانس قرار داد.

نشست شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، ششم تا دهم ژوئن ۲۰۱۱ (۱۶ تا ۲۰ خرداد ۱۳۹۰) در وين پايتخت اتريش برگزار می‌شود.

آمانو در اين گزارش گفته آژانس نمی‌تواند تأييد کند که همه برنامه هسته‌ای ايران، صلح‌آميز باشد.

در اين گزارش از احتمال طراحی «کلاهک هسته‌ای» توسط ايران برای نصب بر روی موشک شهاب سه خبر داده شده است.

علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در نخستين واکنش به اين گزارش، به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت: «عدم ارائه اسناد و شواهد متقن، بار ديگر به جايگاه علمی و تخصصی آژانس به دليل پرداختن به اين اتهامات با اهداف سياسی لطمه وارد خواهد کرد.»

در گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از احتمال طراحی کلاهک هسته‌ای توسط ايران برای نصب بر روی موشک شهاب سه خبر داده شده است

وی گزارش آژانس درباره احتمال فعاليت‌های نظامی ايران در برنامه هسته‌ای را «مطالب تکراری و خسته‌کننده و اتهامات بی‌اساس» ناميد.

مدير کل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، اسفند ۱۳۸۹ نيز در گزارشی از احتمال وجود فعاليت‌های نظامی در برنامه اتمی ايران خبر داده بود.

يوکيا آمانو در اين گزارش گفته بود: «نشانه‌هايی وجود دارد که ايران برخی از فعاليت‌های نظامی مربوط به برنامه هسته‌ای را بعد از سال ۲۰۰۴ ادامه داده است.»

برنامه اتمی ايران همواره موضوعی بحث‌برانگيز بوده است. آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند اين احتمال وجود دارد که برنامه هسته‌ای ايران در جهت «مقاصد نظامی» باشد.

بر همين اساس، علاوه بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحريم‌ها عليه برنامه اتمی ايران و افراد و سازمان‌های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم‌های يک‌جانبه‌ای نيز عليه ايران اعمال کرده‌اند. اما ايران می‌گويد که برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آميز است.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا چند روز پيش گفت عزم آمريکا، جلوگيری از دست‌يابی ايران به سلاح هسته‌ای است.

رئيس‌جمهوری آمريکا در نشست سالانه «آيپک»، برنامه هسته‌ای ايران را «غيرقانونی» و «چالش‌برانگيز» توصيف کرد.

در همين حال اتحاديه اروپا نیز دوشنبه هفته جاری به دليل «نگرانی از برنامه‌ هسته‌ای ايران» تحريم‌های تازه‌ای را عليه اين کشور تصويب کرد.

 

بر اساس اين تحريم‌های تازه، دارايی‌ها و حساب‌های ۱۰۰ شرکت، از جمله بانک تجاری ايران و اروپا که دفتر مرکزی آن در هامبورگ است، مسدود شد. آمريکا نيز از اين اقدام اتحاديه اروپا استقبال کرده است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

با توجه به حملات اوباما به ایران و سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا و کف زدنها و برخاستن حاضرین از روی صندلی و نمایش حمایت بی چون و چرا از خواستهای صهیونیستها،مشخص است که حمله امانو به دولتمردان ج.ا.ا. هم کاملأ برنامه ریزی شده می باشد.متاسفانه باید از امید داشتن به برقراری صلح عادلانه میان رژیم اشغالگر صهیونیست با فلسطینیان چشم پوشی کرده و مجددأ شاهد کشتار یهودیان و فلسطینیان باشیم.نتانیاهو و صهیونیستهای مدافع او نشان دادند که باید با انان فقط از راه جنگ به نتیجه برد یا باخت کامل رسید و هر گونه مذاکره و امید برای صلح منتفی است.
اکنون روشنفکران و نیروهای سیاسی مدافع حقوق بشر و نیز مبلغین دمکراسی غربی و توجیه کننده سیاستهای غلط امریکا و غرب ،راهی جز حمایت از مردم فلسطین را نخواهند داشت.ضمنا با از دست دادن این شانس توسط رژیم صهیونیست،از بعد سیاسی برنده اصلی ایرانیان خواهند بود.حتا اگر امریکا حماقت کرده و به ایران حمله نظامی کند.

مدیر آژانس انرژی اتمی در گزارش خود از «احتمال» طراحی کلاهک هسته‌ای توسط ایران حرف زده است.
عنوان گزارش رادیو زمانه این است:

«ايران در حال ساخت کلاهک اتمی است»

رادیوزمانه دروغ می گوید.

Mansour piry khaghhah,
بازهم که صيهونيسم و فلسطين و...بمب اتمي حق مسلم ماست؟
مشکل مردم ما نان و داشتن آزادی انسانی و برگردندان اعتبار ملي است ..
تنها وجود حکومت عاقل و طرفدار ايران و ايراني ميتواند به رفع ايجاد تنش جهاني و بن بست سياسي کشور بيانجامد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما