خانه | خبر | اخبارایران

ترديد یک نماینده اصولگرا درباره سلامت انتخابات در ايران

شنبه, 1390-02-03 11:59
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نورالله حيدری يکی از نمايندگان اصولگرای مجلس نسبت به سلامت انتخابات در ايران ابراز ترديد کرد.

 

ظاهراً اشاره اين نماينده مجلس به انتخابات مجلس ايران است که قرار است ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار شود.

 

حيدری در گفت‌وگو با تارنمای خبرآنلاين گفت: «وقتی بخشی از بدنه دولت، خواسته يا ناخواسته، سهواً يا عمداً برخلاف قانون عمل می‌کند، بعد چطور مطمئن باشيم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد؟»

 

مخالفان دولت نيز پس از برگزاری انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ١٣٨٨، می‌گويند انتخابات در ايران به صورت «سالم و آزاد» برگزار نمی‌شود و نهادهای نظامی و امنيتی در آن «دخالت» می‌کنند.

 

نورالله حيدری از «توزيع کمک‌های مالی دولت به برخی افراد و مناطق» به‌عنوان يکی از رفتارهای «غيرقانونی» دولت احمدی‌نژاد نام برده و گفته است: «پول‌هايی که تحت عنوان جشن نوروز و هديه رئيس دفتر رئيس‌جمهور در مهمانی‌ها و شب‌نشينی با هنرمندان و هنرپيشه‌گان صرف می‌شود يا تحت عنوان کمک به اين و آن خرج می‌کنند، چرا تاکنون برای رئيس‌جمهور و ديگر مسئولان سوال نبوده که اين پول‌ها از کجا آمده؟ در چه رديفی از قانون بودجه سنواتی بوده که اين‌چنين ريخت و پاش می‌کنند؟»

نورالله حيدری: وقتی بخشی از بدنه دولت برخلاف قانون عمل می‌کند، چطور مطمئن باشيم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد

نمايندگان مجلس ايران در چند سال گذشته درباره رفتارهای «غيرقانونی» دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران بارها هشدار داده‌اند.

 

وی افزوده: «پخش پول با عناوين مختلف اعم از کمک به مناطق محروم و توسعه ورزشگاه‌ها، تأمين اعتبار برخی پروژه‌ها از سوی برخی دولت‌مردان به برخی نمايندگان مجلس، پروژه‌ای است که می‌توان به آن انگ سياسی زد.»

 

به گفته اين نماينده مجلس، محمود احمدی‌نژاد اين نوع مناسبات مالی را در دولت‌اش رد می‌کند. حيدری افزوده چنين کارهايی به دور از نظر احمدی‌نژاد انجام می‌شود.

 

وی گفته که مستنداتش درباره «تخلفات مالی» دولت را به ديوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نهادهای منتسب به رهبر ايران، کميسيون اصل ٩٠ مجلس و هیأت رئيسه مجلس ارسال کرده است.

 

حيدری افزوده: «از چهره موجه رئيس‌جمهور چنين انتظاری نيست که به عملکرد اين افراد لاابالی بی‌توجه باشد. من اين دولت را دولت مبارز با فساد می‌دانم. اما الان آقای بقايی (رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری) يک مهمانی، ۵۰ ميليونی برگزار می‌کند و پول پخش می‌کند يا آقای مشايی (رئيس دفتر رئيس‌جمهور) هديه‌های ميليونی به برخی به اصطلاح هنرمندان می‌دهد. اگر فساد بد است، برای همه بد است. نبايد همواره انگشت اتهام را به سوی ديگران گرفت. چرا در خود دولت افراد فاسد شناسايی نشوند؟»

 

نمايندگان اصولگرای منتقد دولت از اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌‌جمهور و محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهور به عنوان «حلقه انجراف و فساد» ياد می‌کنند.

 

با اين حال احمدی‌نژاد تاکنون در برابر فشار منتقدان برای برکناری مشايی و همچنين محاکمه رحيمی مقاومت کرده است.

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما