خانه | خبر | اخبارافغانستان

افغانستان: آزادی زندانیان طالبان برای صلح در این کشور مؤثر است

شنبه, 1391-08-27 17:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

صلاح الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان از آزادی ۹ زندانی طالبان از زندان‌های پاکستان استقبال کرد و آن را در آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان موثر خواند.

 

صلاح الدین ربانی که روز شنبه ۲۷ آبان ماه پس از یک سفر سه روز به پاکستان، در یک نشست خبری در کابل گفت که زندانیان آزاد شده طالبان به صلاح دید خود می‌توانند در هر کجا که بخواهند زندگی کنند.

 

وی در مورد هویت افراد آزاد شده چیزی نگفت اما با ستایش از این اقدام پاکستان تاکید کرد که "آن‌ها اعضای مهم گروه طالبان هستند که می‌توانند برای حمایت از گفت‌و‌گوهای صلح و تشویق دیگر طالبان به صلح کار کنند." 

 

ربانی: زندانیان آزاد شده اعضای مهم گروه طالبان هستند که می‌توانند برای حمایت از گفت‌و‌گوهای صلح و تشویق دیگر طالبان به صلح کار کنند 

رسانه‌های افغانستان گزارش کرده‌اند که برخی از مقام‌های طالبان از جمله ملا نورالدین ترابی، وزیر پیشین دادگستری رژیم طالبان آزاد شده‌اند.

 

ملا عبدالغنی برادر، معاون امور امنیتی و مالی گروه طالبان از جمله مقام‌های ارشد ابن گروه در بهمن ماه ۱۳۸۸ خورشیدی از سوی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در شهر کراچی این کشور بازداشت شد.

 

ملا برادر که رئیس شورای کویته، یکی از سه شورای رهبری طالبان، مستقر در پاکستان است فردی میانه رو و از حامیان انجام گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان شناخته می‌شود.

 

ربانی اما گفت: "ملا برادر در میان آزاد شدگان نیست ولی او نیز به زودی آزاد خواهد شد."

 

رئیس شورای عالی صلح افغانستان خاطر نشان کرد که افغانستان پیش از بار‌ها در مورد "زندانی شدن طالبان علاقه به صلح" از سوی پاکستان ابراز نگرانی کرده بود.

 

رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت که در سفر به پاکستان شاهد "تغییر مثبت" عملکرد این کشور در قبال افغانستان بوده و پاکستان تعهد کرده است تا زمینه "سفر مصئون" آن عده از مقام‌های طالبان را که به صلح علاقه‌مند باشند، فراهم سازد. 

Share this
Share/Save/Bookmark

چیه مثلیکه مغزت اتصالی داره آقا ؟!!ژیگول کردی و میگی ...پلنگ های وحشی پرورش شده بخاطر منافع غربی ها رو بخاطر پوست خوشگلشون باید بخشید و از قفس آزادشون کرد...چیه پلنگ ها خودشون میگن علف خوار شدن !!!اصلا" صلح و آزادی یه کلمه و یا یه دونه کلید برای بازکردن قفل آرزوها نیست بلکه یک فرهنگه فهم و شعوره که غربی ها به خاطر منافعشون در افغانستان بخاطر روس ها و هم در ایران به خاطر مکیدن نفت مفت و....نابودش کردند ...!!!موتورسواره ریشو از "آزدادی" استفاده کرده و با چند تا قالی و یا پیت حلبی خیارشور رو ترکبند موتورش در پیاده رو و لابلای عابران پیاده داره گاز میده و باسرعت میرونه اگر جرات داری ازش بپرس که چرا داره اینکار رو می کنه ....چیه مگه کوری دارم میام ...برو کنار دیگه ..کاردارم دیگه ....موقعی که تو هنوز شیر می خوردی "ما" موتورسوار بودیم ؟؟؟حالا از یگی دیگه راننده پراید بپرس که در "کوچه" باریک یه طرفه ازجهت ممنوعه وارد شده و با سرعت و با موزک بلند و عینک آفتابی به فاصله 15 سانتی از درب خانه ها میراند ...ایشان هم از آزدای که اون جوریکه دوست دارن استفاده می کنند !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما