خانه | خبر | اخبارافغانستان

صدور حکم اعدام برای متهم به تجاوز به دخترش در هرات

دوشنبه, 1391-08-22 19:23
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

همزمان با اعلام افزایش خشونت‌های جنسی در افغانستان، یک دادگاه در هرات در غرب این کشور یک مرد متهم به تجاوز به دختر نوجوانش را به اعدام محکوم کرد.

 

دادگاه بدوی شهر هرات امروز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه در یک نشست علنی با حضور فرد متهم، دختر متهم و شماری از وکلای مدافع و فعالان حقوق بشر این حکم را صادر کرد.

 

سیدعبدالغفار زبیر، رئیس دادگاه استیناف هرات گفت: "این فرد که از منطقه انجیل این ولایت است طبق شواهد به‌دست آمده سه بار به دخترش تجاوز کرده است."

 

فرد متهم با رد اظهارات رئیس دادگاه، حکم را نپذیرفت اما دختر وی که در این نشست حضور داشت خواستار اجرای عدالت در مورد خود و پدرش شد.

 

ثریا صبح‌رنگ، از مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت در سال جاری ۳۶ مورد تجاوز به کودکان به ثبت رسیده است که ۱۲ مورد بیش از سال گذشته است

قاضی زبیر اعلام کرد که این حکم نهایی نیست و متهم می‌تواند در دو دادگاه دیگر خواستار تجدید نظر در مورد این حکم شود.

 

حکم اعدام متهم به تجاوز به دختر نوجوانش در حالی اعلام شد که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نسبت به آنچه که افزایش موارد تجاوز به‌ویژه به کودکان خواند، ابراز نگرانی کرد.

 

ثریا صبح‌رنگ، از مسئولان این کمیسیون گفت در سال جاری ۳۶ مورد تجاوز به کودکان به ثبت رسیده است که ۱۲ مورد بیش از سال گذشته است.

 

وی "معافیت از مجازات" را یکی از دلایل افزایش این پدیده خواند و گفت بیشتر متهمان به تجاوز جنسی بازداشت نمی‌شوند و یا فراری هستند.

 

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از تجاوز جنسی به کودکان در شمال و غرب افغانستان منتشر شد که اعتراض‌های شدیدی را به‌ویژه از سوی فعالان حقوق بشر در پی داشته است.

 

به‌تازگی شمار زیادی از فعالان حقوق بشر در این کشور در یک کمپین از طریق رسانه‌های اجتماعی، خواستار برخورد جدی نهادهای قضائی افغانستان با مجرمان جرایم جنسی شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما