خانه | خبر | اخبارافغانستان

بازداشت یک افسر ارتش افغانستان به اتهام همکاری با طالبان

شنبه, 1390-05-08 16:39
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
اداره امنیت ملی افغانستان یک افسر ارتش این کشور را به اتهام همکاری با طالبان و سازمان‌دهی حملات انتحاری بازداشت کرده است.
 
لطف‌الله مشعل، سخنگوی امنیت ملی افغانستان، روز شنبه ۸ مرداد جاری در یک نشست خبری درکابل گفت که این افسر که «محمد گل» نام دارد در تحقیقات ابتدایی اعتراف کرده که قصد داشته است طی هفته جاری سه حمله انتحاری را سازمان‌دهی کند.
 
وی گفت: «افسر نام برده که از ساکنان شهرک وایگل ولایت نورستان است گفته است که برای انجام حملات در شهر کابل با دو فرمانده طالبان به نام  ملا قدرگل  و  غفار در نورستان ارتباط داشته است.»
 
به گفته مشعل، متهم که فرمانده چندین پاسگاه ارتش در مناطق «شش درک»، «خواجه بغرا» و «پل چرخی» کابل بود قصد داشت تا زمینه ورود مهاجمان انتحاری طالبان به این مناطق را در مقابل دریافت پول فراهم سازد.
 
وزارت دفاع، مرکز فرماندهی آیساف یا نیروهای بین‌المللی کمک به تامین امنیت افغانستان و زندان پل چرخی که بزرگ‌ترین زندان افغانستان است در این مناطق واقع شده‌اند.
 
 
متهم که فرمانده چندین پاسگاه ارتش در مناطق «شش درک»، «خواجه بغرا» و «پل چرخی» کابل بود قصد داشت تا زمینه ورود مهاجمان انتحاری طالبان به این مناطق را در مقابل دریافت پول فراهم سازد
 
سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان، خاطر نشان ساخت که افزون براین، افسر بازداشت شده متهم است که اسرار محرم ارتش در زمینه انجام عملیات در ولایت نورستان و کنر را با طالبان شریک ساخته است.
 
بعد از آنکه طی سال جاری طالبان موفق به چندین حمله در زیر مجموعه‌های وزارت دفاع افغانستان شدند؛ طرح وسیعی از سوی امنیت ملی این کشور  در دست گرفته شد تا در مورد افرادی که در استخدام ارتش هستند به صورت جدی تحقیق صورت گیرد.
 

یک ماه پیش نیز ۱۲ تن از جمله چندین افسر به اتهام حمله بر قرارگاه وزارت دفاع افغانستان که طی آن سه تن کشته شدند، از سوی امنیت ملی این کشور بازداشت شدند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما