ویدیوهای دیگر شهرفرنگ

خانه | گازهای گلخانه‌ای

CO₂ نیویورک را در بر می‌گیرد

پنجشنبه, 1391-09-02 05:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
See video

در سال ۲۰۱۰ شهر نیویورک ۵۴ میلیون تن گاز دی اکسید کربن به فضای جو زمین اضافه کرد (۷۵ درصد از ساختمان‌ها و بخش عمده‌ای هم از وسائل حمل و نقل). اما بیشتر مردم ایده بصری‌ای از ۵۴ میلیون تن گاز ندارند.

 

پروژه «کربن بصری» یا Carbon Visuals، پروژه‌ای هنری-محیط زیستی است که قصد دارد میزان گاز دی اکسید کربن ساطع‌شده از شهرهای بزرگ جهان را به تصویر بکشد تا حس میرزان آلودگی اتمسفر توسط زندگی روزمره انسان‌ها، برای مردم عادی شهروند این شهر‌ها، ملموس شود. این پروژه که با حمایت «صندوق دفاع محیط زیست» ممکن شده است و می‌خواهد که مردم نسبت به تولید گازهای گلخانه‌ای بیشتر حساس باشند.

 

در سال ۲۰۱۰ (آخرین سالی که اطلاعات آماری برای گاز دی اکسید کربن ساتع‌شده به جو موجود است)، شهر نیویورک ۵۴،۳۴۹،۶۵۰ تن گاز CO به فضای جو افزود: این میزان گاز برابر است با ۱۴۸،۹۰۳ تن CO در روز،  ۶،۲۰۴ تن CO در ساعت و ۱،۷۲ تن CO در تانیه.

 

در فشار هوای استاندارد و دمای ۵۹ درجه فارنهایت،  یک تن گاز CO ساتع‌شده از شهر نیویورک، فضای جو را در ۰.۵۸ ثانیه پر خواهد کرد. حباب‌های آبی رنگ که در این ویدئو می‌بینید همین یک تُن، یک تُن اضافه شدن‌های گاز CO به فضای جو زمین است. پس از مدت زمان کوتاهی، حباب‌های یک تنی، کوهی از گاز CO را در اطراف ساختمان امپایر استیت شهر نیویورک تشکیل خواهند داد که کل ساختمان را در بر خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما