خانه | گوی‌سياست

مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با "اسلام اردوغانی"

جمعه, 1391-12-25 15:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
دبسکو با دعای افتتاح و رقص با حجاب اسلامی
اکبر فلاح‌زاده

اکبر فلاح‌زاده – وبسایت "جهان نیوز" طی گزارشی از افتتاح یک "مرکز ضد ارزشی" دیسکو در استانبول ترکیه و برگزاری "برنامه‌هایی تاسف‌بار" در مراسم افتتاحیه آن خبر داده است. در این گزارش آمده که در مراسم افتتاحیه این "مرکز فساد" با حضور برخی مسئولان شهر استانبول "دعای افتتاح" خوانده شده است.

 

این که خبر تا چه حد درست باشد، به عهده "جهان نیوز". اما انتشار آن در این سایت وابسته به محافل راستگرای حاکم، نشان‌دهنده دق دلی شدید از ترکیه است. (لینک گزارش "جها‌ن نیوز")

 

اسلام آمریکایی

 

"جهان نیوز" نوشته که این برنامه «همان اسلام آمریکایی است که در ترکیه متاسفانه به شدت در حال گسترش می‌باشد و مردم مسلمان ترکیه را تهدید می‌کند.»

 

در این گزارش آمده که پس از افتتاح دیسکو، زنان با حجاب اسلامی "در مقابل چندهزار نفر" رقصیده‌اند و پس از رقص زنان باحجاب در مقابل "مردان مسلمان ترکیه" و مسئولان شهر استانبول، یک زن کاملا محجبه مالزیایی پشت تریبون محل مراسم رفته و اقدام به خوانندگی و نوازندگی کرده است.

 

"جهان نیوز" نتیجه گرفته که با این کار «به طور علنی ارزش‌های اسلامی و حجاب را زیر سوال برده و این ارزش‌ها را به سخره گرفته‌اند.»

 

دعای افتتاح

 

دعای افتتاح یکی از دعاهایی‌ است که شیعیان در شب‌های ماه رمضان می‌خوانند. محمد باقر مجلسی در "زاد المعاد" می‌نویسد: «امام زمان این دعا را برای شیعیان نوشته‌ است که هر شب ماه رمضان بخوانند، فرشتگان می‌شنوند و برای خوانندهٔ آن استغفار می‌کنند.»

 

این دعا گذشته از حمد و ثنا، متضمن راز و نیاز عارفانه، صلوات و درود برمعصومین، انتظار فرج و شکایت از غیبت امام زمان، شکایت از کثرت دشمنان و قلت مومنان، و آرزوی ظهور "دولت کریمه" و آمادگی برای جانفشانی و خدمت در آن دولت و در نهایت، دعا برای سلامتی و پیروزی مسلمانان است.

 

 شرق و غرب در استانبول

 

"جهان نیوز" توضیح نداده که چرا "هزاران مرد" مسلمانی که در مراسم حاضر بوده‌اند، واکنشی به "زیر پا گذاشتن ارزش‌ها" نشان نداده و بر و بر رقص و آواز زنان را تماشا کرده‌اند.

 

ایدئولو‌گ‌های جمهوری اسلامی، "اسلام اردوغانی" را روی دیگر سکه‌ اسلام آمریکایی می‌دانند. اردوغان که با رهبری حزب "عدالت وتوسعه" به قدرت رسیده، با پیش گرفتن گفتمان مسامحه و اعتدال به پیشرفت‌های زیادی در داخل و خارج ترکیه نائل شده است. این در آغاز از او که اسلامگرای مرتجع انگاشته می‌شد، انتظار نمی‌رفت.

از قرار معلوم، مسئولان نیز که در دولت اسلامگرای اردوغان غالبا از مسلمانان هستند، در مراسم افتتاح رسمی شاهد رقص زنان محجبه بوده و کک‌شان هم نگزیده است. جهان نیوز این همه را ناشی از اسلام آمریکایی می‌داند که با ترویج آن و «با تبلیغات گسترده مردم مسلمان این کشور را به سمت و سوهای مشخص می‌کشانند.»

 

در شهر بزرگ استانبول همه چیز، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد  پیدا می‌شود. هر جا بروی، ساختمان‌های قدیمی، مساجد، کاخ‌ها و غیره را می‌بینی. شرق و غرب در این شهر به هم آمیخته و سنت و مدرنیته همسایه دیوار به دیوار یکدیگرند.

 

باحجاب و بی‌حجاب کنار هم راه می‌روند. استانبول هم قهوه‌خانه دارد، هم میخانه. زندگی شبانه آن از ده شب شروع می شود و تا چهار صبح ادامه پیدا می‌کند.

 

برای هر سلیقه‌ای در این شهر چیز دیدنی هست. از جمله توریست‌ها می‌توانند بروند برنامه شب ترکی ببینند که مجموعه‌ای از رقص‌های فولکوریک ترکی، برنامه رقص عربی و غیره است. یا سری به دیسکو و بارهای میدان تکسیم و شیشلی بزنند.

 

به نوشته یک سایت گردشگری ترکیه، « قایق سواری روی دریای مرمره با شام و رقص عربی بسیار زیباست.» اینها همه نمودهای آن چیزی است که دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، "اسلام اردوغانی" می‌نامد.  

 

اسلام اردوغانی

 

ایدئولو‌گ‌های جمهوری اسلامی، "اسلام اردوغانی" را روی دیگر سکه‌ اسلام آمریکایی می‌دانند. استانبول که این دیسکو در آن افتتاح شده، زادگاه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه است. او در همین شهر درس خوانده و وارد دنیای سیاست شده و مدتی هم شهردار همین شهر بوده و آن را مثل کف دستش می‌شناسد.

 

او که با رهبری حزب "عدالت وتوسعه" به قدرت رسیده، طی یک دهه گذشته با پیش گرفتن گفتمان مسامحه و اعتدال به پیشرفت‌های زیادی در داخل و خارج ترکیه نائل شده است. این پیشرفت‌ها در آغاز کار، از او که اسلامگرای مرتجع انگاشته می‌شد، انتظار نمی‌رفت.

 

تحولات بهار عربی که جمهوری اسلامی "بیداری اسلامی" و ناشی از نفوذ خودش می‌پندارد، عملا از نوع حکومت ترکیه الگوبرداری شده است. این چیزی است که به مذاق رهبران جمهوری اسلامی ایران با همه ادعاها و هزینه‌های گزافی که صرف تبلیغات صدورانقلاب می‌کنند، خوش نمی‌آید.

هر چند اردوغان در مواردی به سیاست‌های سخت‌گیرانه روی آورد و از جمله آزادی بیان را محدود و عده‌ای را دستگیر کرد، اما روی هم رفته با رویکرد مثبت به غرب و تلاش برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، سیاستی در پیش گرفت که سبب پیشرفت و رشد اقتصادی  ترکیه شد.

 

ناگفته نماند که در این میان، باد زمانه نیز به بادبان‌ ترک‌ها وزید و از جمله بحران اقتصادی شدید و بی‌اعتبار شدن رقیب اروپایی‌شان یونان، به اعتبار و منزلت آنها نزد اروپاییان افزود.

 

رقابت جمهوری اسلامی و ترکیه بر سر نفوذ در منطقه

 

سیاست اعتدال ترکیه نقطه مقابل سیاست تهاجمی و دشمن تراشانه جمهوری اسلامی است. این دو سیاست برای نفوذ در منطقه با هم رقابتی تنگاتنگ دارند و تمام شواهد حاکی از آن است که جمهوری اسلامی گوی رقابت را باخته و از حریف عقب افتاده است.

 

جمهوری اسلامی زیر فشار تحریم‌ها مجبور شده در مواردی به ترکیه باج هم بدهد و در گفتگو با کشورهای گروه ۵+۱ از میزبانی و میانجیگری ترکیه استقبال کند.

 

در چهارچوب همین مذاکرات چند روز دیگر مذاکرات کارشناسان فنی در استانبول برگزار می‌شود. ترکیه به این ترتیب به یک وزنه اقتصادی و سیاسی مهم تبدیل شده است.

 

 تحولات بهار عربی در منطقه و در کشورهای عربی نظیر مصر، تونس، لیبی و یمن که جمهوری اسلامی "بیداری اسلامی" و ناشی از نفوذ خودش می‌پندارد، عملا از نوع حکومت ترکیه الگوبرداری شده است.

 

 این چیزی است که به مذاق رهبران جمهوری اسلامی ایران با همه ادعاها و هزینه‌های گزافی که صرف تبلیغات صدورانقلاب می‌کنند، خوش نمی‌آید.

 

حتی خالد مشعل رهبر حماس که همواره مورد حمایت معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران بوده و سفرهای مکرری به ایران داشته است، اردوغان را در جهان اسلام ستوده است.  قبل از او نیز رهبران احزاب اسلامی در مصر و تونس چنین کرده‌اند.

 

اردوغان آن‌گونه هم که جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند، سکولار نیست. چند ماه پیش هزاران نفر از طرفداران جدایی دین از سیاست علیه دولت اردوغان در پایتخت ترکیه دست به تظاهرات زدند اما هر چه هست ترکیه توانسته با سیاست مسامحه دینی و ایجاد توازن در خارج، مدلی ارائه بدهد که از لحاظ اقتصادی و سیاسی موفق بوده است.

سیاست ماهرانه اردوغان در ایجاد توازن نسبی، یعنی حفظ روابط دوستانه با آمریکا و اروپا، و حمایت از فلسطینی‌ها و رودررویی با اسراییل در قالب اعزام کشتی حامل کمک به غزه که به کشته شدن چند تن از اتباع ترکیه در حمله کماندوهای اسرائیلی انجامید و تنش لفظی اردوغان با شیمون پرز آشکارا وجهه وی در منطقه را تقویت کرد.

 

هر چه جمهوری اسلامی با ندانم‌کاری منزوی‌تر شده، اردوغان بیشتر مطرح و محبوب شده است. او با دادن اجازه استقرار سپر موشکی غرب در خاک کشورش، ضمن دهن کجی به جمهوری اسلامی، پیوندهای خود با غرب را تقویت و شانس عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا را بیشتر کرد. 

 

اما او آن‌ گونه هم که جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کند، سکولار نیست. چند ماه پیش هزاران نفر از طرفداران جدایی دین از سیاست علیه دولت اردوغان در آنکارا  تظاهرات کردند و با واکنش سخت پلیس مواجه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری‌ها، طرفداران جدایی دین از سیاست نگران هستند که دولت محافظه کار اسلامی برخاسته از حزب "عدالت و توسعه" تهدیدی برای نظام سکولار ترکیه باشد. آنها هم‌چنین نگران تبدیل کشور به امپراتوری عثمانی و خدشه‌دار شدن اصول جمهوریت هستند.

 

سال گذشته مجامع بین‌المللی از بازداشت صد‌ها خبرنگار، استاد دانشگاه و نظامی به اتهام توطئه علیه دولت اردوغان خبر دادند. "کمیته دفاع از خبرنگاران" ترکیه را متهم کرد که بیشترین آمار خبرنگار بازداشتی را در جهان دارد.

 

اما هر چه هست ترکیه توانسته با در پیش گرفتن سیاست مسامحه دینی و ایجاد توازن در خارج، مدلی ارائه بدهد که از لحاظ اقتصادی و سیاسی موفق بوده است.

 

در حال حاضر یکی از مشکلات منطقه و جهان اسلام این است که چطور می‌شود بین اسلام و سکولاریسم سازش ایجاد کرد، چون تقلید از دمکراسی غربی بدون برخوردار بودن از فرهنگ و سنت دمکراسی غربی با فرهنگ بومی تضاد پیدا می‌کند.

 

از این رو تلاش‌های زیادی در میان روشنفکران منطقه صورت گرفته و می‌گیرد تا به مدلی متعادل برسند که با اسلام و دمکراسی همخوان باشد. ترکیه بهترین مدل نیست، اما عجالتا تنها مدلی است که به طور نسبی موفق از آب در آمده است.

 

انتشار اخباری از زندگی باز مردم از نوعی که "جهان نیوز" منتشر کرده، نشان می دهد که جمهوری اسلامی که به راه‌های مختلف زندگی مدنی شهروندانش را محدود ساخته، بوی خطر را حس کرده است.

Share this
Share/Save/Bookmark

آقای فلاح زاده من قصد بی حترامی به هیچ کس را ندارم،ولی مجبورم بعضی مطالب را صریح بگویم.آیا جناب عالی خبرنگار سیاسی و یا یک نویسنده حقوق گیر هستد؟
ضمنا لطف کرده به نکات زیر هم وجه جدی و در ورت ممکن پاسخی هم بفرمایید
١- شرایط جغرافیایی و سیاسی ترکیه با ایران فرق دارد.٢-ترکها سنی مذهب هستند٣- فرهنگ سیاسی ترکها با ایرانیان فرق میکند.٤-کشوری فقیر و فاقد منابع طبیعی است.٥-چندین میلیون از ترکها در اروپا و دیگر کشورها در کارهای پست و صرفأ خدماتی مشغول به کار هستند و اقلیتی از فرزندان این محاجرین توانسته اند واردبخش صنعتی و دانشگاهی شوند.٦- عضو ناتو و در خط اول جبهه روسها و ایرانیان قرار دارند.٧- تنها راه خشکی ارتباط آسیا با اروپا است.٨-٨٠ سال است که از آمریکا حرف شنوی دارند و هرگز هم مستقل نبوده اند.اقای فلاح زاده !هم اینکه یک کشور مستکبر(آمریکا) که ادعای سروری جهان را دارد در کشورشان پایگاه و سایت نظامی دارد و ارتش ترکیه باید از جان سربازان و افسران امریکا و ناتوی مسیحی و جنگ افزارهای مسلمان کش و ضد روسی حفاظت کنند،خود نشانسر سپردگی است.اگر نیست توضیح بفرمائید؟
٩-ترکیه رای وارد شدن به جمع کشورهای اروپایی تا اندازه ای دستورات مسیحیان را هم اطاعت کرده و می کند و دولت اردوغان مردم را با این امید که مرز اروپا را حذف خواهد کرد،تا به امروز دنل خود کشانده است.اماّ،دیر یا زود این خیال باطل هم پریشان خواهد شد چون مسیحیان اروپا از امیال حکام ترک و خواب و خیالهای در سر ترکها(تشکیل امپراتوری عثمانی جدید) آگاهند.
کمکهای اقتصادی-تجاری و صنعتی غرب و آمریکا به ترکیه همچون کمکهای غرب به نوکر خود شاه هستند و این همان هدیه بزرگ امریکا(دمکراسی غربی)به ترکهاست .

اسلام ترکیه ای،اسلام عثمانی است.آنها از خود چیزی ندارند.با مصادره اعتقادات ایرانی-اسلامی مانند مولوی ،شریعتی فقط کپی بردار خوبی از فرهنگ ایرانی هستند.
روحیه ضد ایرانی آنها به دوره صفویه و جنگ چالدران و رقابت های آن دوره برمیگردد.
ایران برای ترکیه و کشورهای عربی نقشی چون یونان برای اروپاییان دارد. همانگونه که یونانیان کاشف فلسفه و هندسه و نجوم و تاتر،اندیشه و جمهوریت غربی بوده اند. برای دنیای اسلامی, ایران چنین نقشی را دارد.ایرانیان ریاضیات و فلسفه و نجوم را به اعراب و ترکهای همسایه آموختند.
هر چند که ایران امروز و یونان امروز خود دچار مشکلات پولی هستند.هر کدام الهام بخش جهان خود بوده و هستند.
آلمان امروزه سردمدار فیلسوفان غرب است. که اکثرا تحت تاثیر فلسفه قبل از سقراطی یونانی اند مانند نیچه و هایدگر که نیچه تاثیرگذاترین فیلسوف دنیای غربه و هایدگربزرگترین فیلسوف قرن بیستم.
مولوی هم که ترکها او را شاعر خود و پیامبر انسانیت مینامند اندیشه هایش منبع همه ایدیولوژی های دینی است چه اسلامی چه مسیحی و غیره.

کتاب های دکتر علی شریعتی در سی سال اخیر بطور گسترده ای ترجمه و در میان ترکهای تحصیل کرده تحلیل و مو شکافی شده،آنها با نگاه رومانتیک به ایران بعد از سرخوردگی از سوکولاریسم و ایدویولژی های غربی هویت خود را بازسازی کردند.
با این حال دولت اسلامی ترکیه که میگویند بزرگترین زندان بان روزنامه نگاران است از ترکیه مقروض دولتی اقتصادی ساخته است.
در ضمن مذهب حنفی به گفته خود ترکها الهام گرفته و کپی تشیع است.

جمهوری اسلامی با سوء استفاده از اعتقادات اسلامی مردم ایران, با فروش منابع طبیعی ایران, این کشور را غارت کرده است.
در راستای همین هدف دست به تولید برنامه هایی برای ترویج خرافات کرده است.

جمهوری اسلامی با سوء استفاده از اعتقادات اسلامی مردم ایران, با فروش منابع طبیعی ایران, این کشور را غارت کرده است.
در راستای همین هدف دست به تولید برنامه هایی برای ترویج خرافات کرده است.

مسلما اردوغان یک اسلامگرای دغل باز است او از نام و بعضی نمادهای اسلامی مانند حجاب برای تحمیق تودههای مسلمان و از ژست غربی برای نزدیک شدن به کشورهای اروپایی استفاده میکند که مسلما عواقبی به همراه دارد یک مسلمان نمیتواند برای مدت طولانی با فرهنگ غربی که فرهنگ اومانیستی است سر کند معمولا در بزرگسالی چنین مسلمانی دچای معضل هویتی میشود که در نتیجه به خاطر قدرت بیشتر اسلام و ترس احمقانه از موهومات به سمت بنیادگرایی حرکت میکند که در مواردی منجر به بوجود آمدن گرایشات تروریستی در فرد شده اسلام اردوغانی چیزی بیشتر ازشتر گاو پلنگ نیست اسلام همان است که در قم و الازهر و پاکستان و عربستان است اسلام امریکایی و اردوغانی وصله ناجور مدرنیته و خزعبل است

جالب است که این سایتهای به اصطلاح دیندار شیعه اینقدر دروغگو هستند و برای رسیدن به هدف هر وسیله ای را به کار می گیرند.
سنی ها دعایی به نام دعای افتتاح ندارند، این دعا ویژه شیعه هاست!!!
معمولا اخبار سایتهایی مثل جهان نیوز را باید خواند و برعکس ادعای آنان را برداشت کرد!

اسلام چه اردوقانی باشه چه اسلام خامنه ای هر دو باطله. پدر مردومو در آوردن با این اسلامشون

اینا به اردوغان باج میدن و مجیزشو میگن، اما سایه شو با تیر می زن. ترکیه حالا اقتصادش شکوفا شده و اقتصاد آخوندا به قهقرا رفته.

همه این مسلمونایی که جا نماز آب می کشن و همه این پاسدارها و دوست وآشناهاشون میرن ترکیه و استانبول عشق و حالشونو می کنن، اونوقت بر میگردن به اردوغان و اسلام آمریکایی فحش می دن. اینا همشون دورو و حقه بازن.

اردوغان هر اعتقادی داشته باشد فعلا در دوره حاکمیت حزبش ترکیه بسیاری از معضلات اقتصادی را حل کرده به مراتب وضع اقتصادی بهتر از مادارد. چون مبنای پیشرفت را درهای باز و ارتباط با همه کشور ها قرار داده و با دشمن سازی مردم خود را فراموش نکرد. مابهتر است اشتباهات خود را بپذیریم و با اصلاح اقتصاد و جلب رضایت مردم الگوی برای دیگران باشیم. در ترکیه اقتصاد مربوط انسانهاست . در ایران به فرموده امام(ره) اقتصاد مربوز به خر است. به همین دلیل برنامه ریزی ها بر پایه قوانین علم اقتصاد صورت نمی گیردو بیشتر توهم ورفتار آمرانه مبنای کار ماست.

nahid خانم ،کاربر محترم! تو که حرف مفت و بدون مدرک میزنی لطف کن و کمی هم اطلاعات جمع کن!
اولأ هیچ پاسدار و یا نظامی حق خروج از کشور را ندارد و دوما اونهایی که به ترکیه و غیره میرن هم اگر مامور باشند و متدین باشن اصلأ به چنین جاهایی که شما ذکر کرده اید نمی روند و ثانیأ اگر بروند و خوش باشند هم نباید به آنان حسودی کرد.عکس بگیرید و برایشان دست بزنید و تشویقشان کنید که مردم ما را در کنار دریا و در هنگام شادیها اذیت نکنند.
جهت اطلاع جناب عالی من تا به امروز حتی یک پاسدار متدین را در کنار دریا خودمان هم ندیده ام و اگر شما مدرکی دارید ارائه بفرمایید؟
من دو ماه پیش از امام جمعه شهرستان رودسر بخاطر علاقه اش به صنعت توریزم و درخواستش از دولت مبنی بر توجه مسئولین به حمایت از صنعت گردشگری ،حمایت کردم و نیز به ایشان یادآور شدم که ٩٨ درصد روحانیون فرق گردشگری با زیارت مکانهای مذهبی و مقدس توسط مردم را نمی فهمند و دائم هم مردم را تشویق به رفتن به این مکانها برای گردش و زیارت میکنند.امّا هرکز به مردم نمی گویند که به کوه،جنگل ،شهر ،دریا و یا سحرا بروید و ساعاتی را هم با هموطنان دگر خوش باشید و از زندگی خود لذت ببرید.لذا اینگونه فکر کردن غلط اخوندها است که تا به امروز به صنعت گردشگری کشور لطمعه زیادی وارد نموده و فرهنگ گردشگری را هم تغییر داده است.ضمنا چون مردم توسط پاسداران و مخصوصأ نیروی انتظامی در کنار ساحل مورد اذیت و توهین قرار میگرند،لذا آنان که توان مالی دارند ،ترجیح میدهند که به دبی،ترکیه و دیگر مکانهای تفریحی بروند و خود را شارژ کنند.موفق باشید

حزب الهی ها و بسیجیها و خویشان وآشنا یانشون همه در پی کسب کارت سبز آمریکای جهان خوار هستن!!. به برکت این نظام هم به همه گونه ثروت و زمین و کار و مقام رسیده اند . این رژیم و شعارهایش دکان پر سودی شده برای اراذ ل و اوباش حزب الهی . آمریکا را بهانه کرده اند ولی همین آمریکا در عمل بیشترین سود و منفعت را به این آخوند ها و پاسداران و بقیه مزدورانشان رسانده. این "اسلام" واقعا برای این ها برکت داشته....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما