خانه | خبر | اخبارجهان

اخضر ابراهیمی خواستار همکاری ایران برای آتش‌بس در سوریه شد

دوشنبه, 1391-07-24 17:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اخضر ابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه، از مقامات ایران خواست برای برقراری آتش‌بس در سوریه در تعطیلات عید قربان (اواخر ماه جاری) همکاری کنند.

 

خبرگزاری رویترز، امروز، دوشنبه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) به نقل از سخنگوی ابراهیمی نوشت: "اخضر ابراهیمی از مقامات ایران خواسته است که در برقراری آتش‌بس در سوریه برای تعطیلات عید قربانی که در پیش است و از مقدس‌ترین تعطیلات مذهبی به شمار می‌آید و مسلمانان در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند، همکاری کنند."

 

تعطیلات عید قربان در کشورهای عربی از حوالی ۲۵ اکتبر آغاز می‌شود و چندین روز به طول می‌انجامد.

 

ابراهیمی این درخواست را طی مذاکره با مقامات ایران طی سفری که به تهران داشت، مطرح کرد.

 

تهران تاکنون از تلاش‌های بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه برای سرکوب قیامی که ۱۹ ماه است در این کشور جریان دارد، حمایت کرده است.

 

اخضر ابراهیمی از مقامات ایران خواسته است که در برقراری آتش‌بس در سوریه برای تعطیلات عید قربانی که در پیش است و از مقدس‌ترین تعطیلات مذهبی به شمار می‌آید و مسلمانان در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند، همکاری کنند.

به گفته سخنگوی ابراهیمی، او در خلال مذاکراتش با مقامات ایران در عین حال، بر این موضوع تاکید داشته است که بحران در سوریه روز به روز شدیدتر شده و بر اهمیت و ضرورت پایان بخشیدن فوری به خونریزی‌ها در این کشور صحه گذاشته است.

 

ابراهیمی به مقامات ایران گفته است که آتش‌بس "به ایجاد محیطی کمک خواهد کرد که اجازه می‌دهد فرآیندی سیاسی برای حل این بحران پیش برود."

 

کوفی عنان که پیش از ابراهیمی به عنوان نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه عمل می‌کرد، مذاکراتی را برای برقراری آتش‌بس و امضای توافقنامه در روز ۱۲ آوریل صورت داده بود که به مدت چند روز، به اندکی کاهش در خشونت‌ها منجر شد، اما هفته‌هایی پس از آن، جنگ بلافاصله دوباره و به طور پیوسته شدت گرفت.

از ماه آوریل سال جاری تا کنون، جنگ به مناطق دیگری از سوریه نیز سرایت کرده است و از آنجا که بشار اسد از هلیکوپترها و جت‌های جنگی برای سرکوب شورش‌ها استفاده می‌کند، روزانه بیش از یکصد تن در این کشور جان می‌بازند.

Share this
Share/Save/Bookmark

گول رژيم تهران را نخوريد. اينها بدنبای وقت تلف کردن و کشتار مردم سوريه هستند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما