خانه | خبر | اخبارجهان

نيروهای آمريکايی برای نظارت بر وقايع سوريه در اردن مستقر شدند

پنجشنبه, 1391-07-20 17:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزير دفاع ايالات متحده آمريکا اعلام کرد اين کشور سربازانی را به اردن اعزام کرده است تا توان نظامی‌ خود را در شرايطِ بالا گرفتن جنگ داخلی در سوريه افزايش دهد.

 

به گزارش آسوشيتدپرس، لئون پانه‌تا که روز چهارشنبه، ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) در همايش ناتو سخنرانی می‌کرد گفت، آمريکا برای نظارت بر سايت‌های سلاح‌های شيميايی و بيولوژيک سوريه و همچنين به‌منظور کمک به اردن برای حل معضل روانه شدن سيل پناهندگان از مرز سوريه به اين کشور، با دولت اردن وارد همکاری شده است.

 

با اين حال به نظر می‌رسد که آمريکا نگران است نبرد سوريه به کشورهای متحد آن سرايت کند.

 

دو تن از مقامات ارشد وزارت دفاع آمريکا که خواستند نام آنها منتشر نشود، گفتند حدود ۱۵۰ تن از اعضای ارتش آمريکا که بيشتر آنها نيروهای عملياتی ويژه هستند در يک مرکز نظامی نزديک امان، پايتخت اردن تمرين می‌کنند.

 

به گفته يکی از اين مقامات، نيروهای ياد شده در حال رفت و آمد به مرز سوريه هستند و با نيروهای امنيتی اردن برنامه مشترکی دارند.

 

اخبار مربوط به ماموران ايالات متحده در اردن چند روزی پس از آن منتشر می‌شود که ترکيه و سوريه به مبادله آتش مشغول هستند و همين نيز نشان می‌دهد که جنگ داخلی سوريه می‌تواند به يک جنگ منطقه‌ای تبديل شود

اين امر می‌تواند به معنای افزايش مداخلات نظامی ايالات متحده در نبرد ۱۹ ماهه سوريه باشد اگرچه دولت اوباما مداخله مستقيم در سوريه را رد می‌کند.

 

اخبار مربوط به ماموران ايالات متحده در اردن چند روزی پس از آن منتشر می‌شود که ترکيه و سوريه به مبادله آتش مشغول هستند و همين نيز نشان می‌دهد که جنگ داخلی سوريه می‌تواند به يک جنگ منطقه‌ای تبديل شود.

 

يکی از مقامات وزارت دفاع ايالات متحده گفت، مأموريت ديگر نيروهای آمريکايی در اردن ممانعت از بروز چنين نبردهايی ميان سوريه و اردن است.

 

در همين حال انتخابات رياست جمهوری آمريکا نيز در پيش است که در جريان آن ميت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان انتقادهای سختی را از سياست‌های خارجی باراک اوباما کرده است.

 

رامنی گفته است در صورت لزوم او به منظور ممانعت از پخش سلاح‌های شيميايی، نيروهای ايالات متحده را به سوريه اعزام خواهد کرد.

 

گفته می‌شود سوريه يکی از بزرگ‌ترين ذخاير سلاح‌های شيميايی را در جهان دارد و حکومت بشار اسد نيز اعلام کرده که می‌تواند آن را عليه تهديدات خارجی به کار بگيرد.

 

اردن و ايالات متحده نگرانی مشترکی نسبت به سلاح‌های شيميايی و بيولوژيک سوريه دارند و هر دو می‌ترسند که اين سلاح‌ها به دست گروه‌های تروريستی مانند القاعده بيفتد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما