خانه | خبر | اخبارجهان

"يک فرمانده و چند تن از نظاميان حزب‌‌الله لبنان در سوريه کشته شدند"

چهارشنبه, 1391-07-12 17:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مقام امنيتی لبنان از کشته شدن چندين تن از رزم‌جويان و يکی از فرماندهان حزب‌‌الله لبنان در سوريه خبر داد.

 

به گزارش آسوشيتدپرس، اين مقام امنيتی که می‌خواست نام او منتشر نشود، روز سه‌شنبه، دو اکتبر (۱۱ مهر) گفت، علی حسين نسيف از فرماندهان حزب‌الله لبنان در سوريه کشته شد و جسد او نيز روز يکشنبه (۹ مهر) از طريق مرز مصنا به لبنان بازگردانده شد.

 

او همچنين گفت در روزهای اخير اجساد چندين تن ديگر از رزمندگان حزب‌الله به لبنان بازگردانده شده است.

 

در همين حال روزنامه الانتقاد نيز که مواضع حزب‌الله لبنان را منعکس می‌کند خبر کشته شدن علی حسين نسيف را که به ابوعباس معروف است تأييد کرد، اما اطلاعاتی درباره زمان و مکان کشته شدن او منتشر نکرد.

 

اين روزنامه نوشت ابو عباس در حال "انجام وظايف جهادی خود بود که به شهادت رسيد".

 

ابراهيم موسوی، سخنگوی حزب‌الله نيز روز گذشته (سه‌شنبه) خبر کشته شدن اعضای حزب‌الله را تأييد کرد، اما او گفت اطلاعات بيشتری درباره مکان و چگونگی کشته شدن نسيف ندارد.

 

رويترز به نقل از مخالفان حکومت سوريه نوشته است در بمب‌گذاری‌های امروز در شهر حلب امروز نزديک به ۴۰ نفر کشته و بيش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند

اپوزيسيون سوريه مدت‌هاست که حزب‌الله را متهم می‌کند که در سرکوب قيام مردم اين کشور به رهبران سوريه ياری می‌رساند، اما حزب‌الله بارها اين اتهام را رد کرده است.

 

اکنون انتشار اخبار کشته شدن اعضای اين گروه در سوريه می‌تواند منجر به اختلافاتی در اين گروه شبه‌نظامی شود چرا که بسياری از حاميان آن در لبنان تمايلی به ورود به نبرد سوريه ندارند.

 

بر اساس اين گزارش، در مراسم تشييع جنازه نسيف که در شهرک شرقی بودای برگزار شد، بسياری از مقامات ارشد حزب‌الله لبنان از جمله رئيس شورای قضائی و رئيس دفتر سياسی اين گروه شرکت کردند.

 

روز سه‌شنبه نيز شبکه تلويزيونی المنار که وابسته به حزب‌الله است، تصاويری از مراسم تشييع جنازه دست‌کم دو تن از ديگر اعضای حزب‌الله را پخش کرد و گفت که آنها در حال انجام "وظايف جهادی" کشته شدند. در اين مراسم هم مقامات و فرماندهان حزب‌الله شرکت کردند.

 

وقوع سه انفجار در مرکز حلب

 

شهر تجاری حلب در سوريه همچنان شاهد نبردهای گسترده ميان نيروهای حکومتی و مخالفان است.

 

تلويزيون دولتی سوريه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد انفجار سه بمب قدرتمند در ميدان اصلی حلب و در منطقه تحت کنترل نيروهای حکومتی، اين شهر را لرزاند.

 

فعالان سياسی نيز از کشته شدن چندين تن و وارد آمدن خسارات گسترده در پی اين انفجارها خبر دادند.

 

رويترز به نقل از مخالفان حکومت سوريه نوشته است در اين حملات نزديک به ۴۰ نفر کشته و بيش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند.

 

هنوز جزئياتی درباره چگونگی اين انفجارها منتشر نشده است، اما فعالان سياسی می‌گويند که به احتمال بمب‌ها در داخل خودرو جاسازی شده بودند.

 

تلويزيون دولتی سوريه اعلام کرد بمب‌ها در ميدان سعدالله الجبری منفجر شده‌اند و آن را به "تروريست‌ها" نسبت داد. مقامات سوريه شورشيان را که قصد براندازی حکومت اسد را دارند، تروريست و باندهای مسلح می‌نامند.

 

تلويزيون دولتی سوريه اطلاعات بيشتری درباره اين حادثه ارائه نکرد. اما سازمان ديده‌بان حقوق بشر در سوريه که در بريتانيا مستقر است گزارش داد که اين انفجارها به کشته شدن ده‌ها تن منجر شده است که بيشتر آنها نيروهای حکومت هستند.

 

بر اساس اين گزارش، احتمال می‌رود که اين انفجارها يک عمليات انتحاری بوده باشد.

 

عمليات‌ انتحاری که نهادها و نيروهای اطلاعاتی سوريه را هدف قرار می‌دهد در اين کشور و به‌ويژه در دمشق، پايتخت سوريه رواج يافته است.

 

در طول قيام ۱۸ ماهه مردم سوريه عليه حکومت بشار اسد بيش از ۳۰ هزار تن کشته شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بعداز دستگيري پاسداران در سوريه و اعتراض حکومت به بازرسي هواپيما ، اين اثبات ديگري از دخالت حکومت در داخل سوريه و کشتار مردم سوريه ميباشد..بيخود نيست قيمت دلار نجومي افزايش ميابد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما