خانه | خبر | اخبارجهان

کشته شدن هفت سرباز ارتش ترکيه در پی حمله پ.ک.ک

سه شنبه, 1391-06-28 19:23
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شبه‌نظاميان کرد با هدف قرار دادن يک کاروان نظامی در شرق ترکيه هفت سرباز ارتش اين کشور را به قتل رساندند و بيش از ۶۰ تن ديگر را نيز مجروح کردند.

 

به گزارش رويترز، اين کاروان امروز سه‌شنبه، ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهريور) در مسير ايالت بينگول و ماس بود که مورد هدف راکت‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) قرار گرفت.

 

ترکيه، ايالات متحده و اتحاديه اروپا، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را به عنوان سازمانی تروريستی می‌شناسند.

 

اين سازمان از سال ۱۹۸۴ با هدف تأسيس دولت کرد در شرق ترکيه مسلح شد و از آن زمان تاکنون نبرد ميان آن با حکومت ترکيه به کشته شدن بيش از ۴۰ هزار تن انجاميده است.

 

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه روز گذشته گفت که تنها در ماه گذشته حدود ۵۰۰ شبه‌نظامی کرد کشته، زخمی و يا دستگير شده‌اند

تصاويری که خبرگزاری ترکيه‌ای دوغان از حمله امروز منتشر کرده است، آتش‌نشان‌هايی را نشان می‌دهد که مشغول خاموش کردن آتش اتوبوسی در يک جاده کوهستانی هستند.

 

به گفته شاهدان، پس از انجام اين حمله دو هواپيمای جنگنده اف – ۱۶ ارتش ترکيه در فرودگاهی در شهر دياربکير که در جنوب شرقی ترکيه واقع شده است، پرواز کرده اند در حالی که مقصد آنها مشخص نيست.

 

در ماه‌های اخير درگيری ميان قوای حکومت ترکيه و پ.ک.ک به کشته شدن بسياری انجاميده است.

 

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه روز گذشته (دوشنبه) گفت که تنها در ماه گذشته حدود ۵۰۰ شبه‌نظامی کرد کشته، زخمی و يا دستگير شده‌اند.

 

در طول هفته گذشته جت‌های جنگی و هليکوپترهای ارتش ترکيه مواضع پ.ک.ک را در جنوب شرقی اين کشور و در مرز عراق بمباران کرده‌اند و برخی فرماندهان نظامی برای نظارت بر عمليات‌ به منطقه رفته‌اند.

 

روز يکشنبه، ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهريور) هشت افسر پليس ترکيه در ناحيه کاروليوا استان بينگول بر اثر انفجار يک مين جاده‌ای کشته شدند و روز شنبه نيز نيروهای پ.ک.ک با حمله به يک کاروان نظامی در نزديکی مرز ترکيه با ايران و عراق، چهار سرباز ارتش را به قتل رساندند.

 

از انتخابات پارلمانی ترکيه در ژوئن سال گذشته بيش از ۷۰۰ تن در جريان درگيری‌های نظامی ميان پ.ک.ک و حکومت ترکيه جان باخته‌اند که اين تعداد کشته از سال ۱۹۹۹ و دستگيری عبدالله اوجالان، رهبر پ.ک.ک بی‌سابقه بوده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

کردها سالهاست برای رسیدن به صلح میکشند و کشته می شوند. این دور تسلسل کردهاست. حیف. سالها پیش وقتی من سرباز بودم. پاسداران کردها را کشته بودند بله. اما یک کامیون بیست و چهار چرخ نو رسیده بود. و کردها یک سرباز بدبخت را گرفتار کرده بودند. چند کرد مسلح راه را بر کامیون بیست و چهار چرخ بستند و گفتند کامیونت نوهه! ما برات یک گوسفند قربونی تهیه کردیم. آن سرباز نگون بخت را آوردند و مثل گوسفند جلو آن کامیون که پر از تیرآهن بود سر یریدند. راننده کامیون از ترس به خودش شاشیده بود. آن تیرآهن ها برای ما بود. لطفا بفهمید من کی هستم. الان است که بعضی کردها به من فحش بدهند و بگویند «جاش» هستم اما عیبی ندارد. ما کردها هم بخودمان ستم کرد=ه ایم و هم به همه ی ایران٬ اما ایران هم بر ما ستم کرده است. اما من نمی فهمم چرا کرد اینهمه خشونت درش هست. حتا بین خودمان.

از بدو انقلاب دوست ودشمن را نشناخته با جهان غرب در افتاده اید . در صورتیکه در چند صد سال گذشته همواره ترکیه دشمن ایران بوده است. ترکها در کمینند که بعد از بمباران ایران کشور ما را تجزیه کنند. این نقشه را از قبل اماده کرده اند.فقط امریکا میتواند تمامیت ارضی ما را تضمین کند همانطور که قبلا هم کرده است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما