خانه | خبر | اخبارجهان

رزمايش ناوهای آمريکا و متحدانش در خليج فارس

دوشنبه, 1391-06-27 12:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

کشتی‌هايی جنگی از سراسر جهان در خليج فارس گرد آمده‌اند تا در رزمايشی شرکت کنند که نظاميان آمريکايی از آن به‌عنوان پرشمارترين و بی‌سابقه‌ترين تمرين نظامی ناوهای بين‌المللی که تاکنون در خاورميانه انجام شده است، ياد می‌کنند.

 

به گزارش رويترز، دولت آمريکا اعلام کرده است رزمايش اين ناوها که روز گذشته، يکشنبه، ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهريور) در خليج فارس گرد آمدند، سرآغاز تمرين‌های رديابی و پاک‌سازی مين‌های دريايی‌ خواهد بود.

 

اين تمرين‌های نظامی در زمانی صورت می‌گيرد که تنش‌های منطقه در مورد برنامه هسته‌ای جنجال‌برانگيز ايران بالا گرفته است.

 

تهران تهديد کرده است که در صورت مورد حمله قرار گرفتن، تنگه هرمز را که ۴۰ درصد از نفت صادراتی جهان از ميان آن حمل می‌شود، مسدود خواهد کرد و پايگاه‌های نظامی آمريکا را در منطقه هدف حمله قرار خواهد داد.

 

اين رزمايش در محدوده‌ای به وسعت ۲.۵ ميليون مايل مربع برگزار می‌شود که خليج فارس و بخشی از اقيانوس هند را دربرمی‌گيرد

ستاد فرماندهی مرکزی نيروی دريايی آمريکا اعلام کرد که در اين تمرين بين‌المللی مين‌روبی، کشتی‌ها و مقاماتی از ۳۰ کشور شش قاره جهان حضور دارند. اين ستاد از کشورهايی که در اين رزمايش مشارکت دارند نام نبرد.

 

جان دبليو. ميلر، دريادار و فرمانده ستاد فرماندهی فوق در بيانيه‌ای که روی وب‌سايت اين ستاد قرار گرفت، اعلام کرد: "اين رزمايش در رابطه با مين‌ها و تلاش‌های بين‌المللی برای پاک‌سازی آنهاست."

 

 

بر اساس گزارش‌ها، مرکز فرماندهی اين رزمايش دريايی در بحرين مستقر است. همچنين اين رزمايش در محدوده‌ای به وسعت ۲.۵ ميليون مايل مربع برگزار می‌شود که خليج فارس و بخشی از اقيانوس هند را دربرمی‌گيرد.

 

کشورهای غربی و اسرائيل معتقدند ايران در پی ساخت يک سلاح اتمی است و اين در حالی است که تهران تأکيد دارد برنامه هسته‌ای‌اش را تنها برای اهدافی صلح‌آميز پيش می‌برد.

 

اسرائيل با ابراز نگرانی از اين‌که تحريم‌های بين‌المللی نتوانسته است ايران را از ادامه برنامه هسته‌ای‌اش بازدارد، دولت آمريکا را تحت فشار گذاشته محدوديت‌هايی را برای تهران تعيين کند تا برای پرهيز از مورد حمله قرار گرفتن، آنها را رعايت کند. اما باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا از تعيين چنين شرايطی سر باز زده است.

 

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل نيز روز يکشنبه هشدار داد که ايران تنها شش الی هفت ماه از زمانی که قادر به ساختن يک بمب هسته‌ای خواهد بود فاصله دارد. او افزود از اين منظر است که تقاضايش از اوباما برای تعيين "خط قرمزی" برای تهران فوريت دارد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما