خانه | خبر | اخبارجهان

"اسرائيل مسئول شرايط دشوار نوار غزه است"

دوشنبه, 1391-06-06 18:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد (UNRWA) در گزارشی دولت اسرائيل را از هر نظر مسئول شرايط دشوار زندگی شهروندان نوار غزه دانست.

به گزارش خبرگزاری فلسطينی وفا، اين آژانس امروز دوشنبه، ۲۷ اوت (شش شهريور) کنفرانسی با عنوان "آيا نوار غزه تا سال ۲۰۲۰ وجود خواهد داشت؟" برگزار کرد که در آن ماکسول گيلارد از مسئولان سازمان ملل متحد، رابرت تورنر مدير برنامه‌های عملياتی آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد در غزه و جان گوف نماينده ويژه يونيسف در سرزمين فلسطين حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌ها در اين کنفرانس هشدار داده شد که اگر اسرائيل بلافاصله به محاصره نوار غزه پايان ندهد اين منطقه تا سال ۲۰۲۰ شاهد فجايعی در همه سطوح خواهد بود.

برگزارکنندگان کنفرانس همچنين خواستار مداخله فوری نهادهای بين‌المللی برای نجات بخش‌های خدماتی مختلف در نوار غزه از سقوط قريب‌الوقوع شدند.

ماکسول گيلارد از مسئولان سازمان ملل: تا سال ۲۰۲۰ بيش از ۴۴۰ مدرسه، بيش از ۸۰۰ تخت بيمارستان و بيش از يک هزار پزشک مورد نياز خواهد بود

در ادامه کنفرانس ماکسول گيلارد گفت، انتظار می‌رود جمعيت غزه تا سال ۲۰۲۰ به دو ميليون و صد هزار نفر برسد در حالی که اين رشد جمعيت با رشد آهسته اقتصادی همراه خواهد بود که نتيجه شرايط دشوار زندگی در نوار غزه است.

بر اساس اين گزارش ميانگين جمعيت غزه تا سال ۲۰۲۰ به پنج هزار و ۸۰۰ نفر در هر کيلومتر خواهد بود که در جهان يک رکورد محسوب می‌شود.

در اين گزارش همچنين آمده است تا سال ۲۰۲۰ بيش از ۴۴۰ مدرسه، بيش از ۸۰۰ تخت بيمارستان و بيش از يک هزار پزشک مورد نياز خواهد بود.

بنا به گزارش ماکسول گيلارد "به دليل شرايط سياسی، محاصره نوار غزه، درگيری‌های خشونت‌آميز و نياز فوری برای آشتی بين فلسطينيان، حل چالش‌های پيش روی دشوار می‌نمايد."

گيلارد تأکيد کرد، نوار غزه بدون ارتباط با جهان خارج و برقراری ارتباطات تجاری ورای محاصره اسرائيل، امکان توسعه نخواهد داشت.

جان گوف نيز در بخشی از اين کنفرانس اظهار داشت، تقاضای آب مصرفی در سال‌های پيش روی در غزه تا ۶۰ درصد افزايش خواهد يافت در حالی که ۷۵ درصد فاضلاب به دريا ريخته می‌شود يا به آب‌های زيرزمينی می‌پيوندد که اين مسئله به يک فاجعه منجر خواهد شد به‌طوری که تا سال ۲۰۱۶ ديگر هيچ آبی برای آشاميدن در اين منطقه وجود نخواهد داشت.

نوار غزه در دست نيروهای اسلام‌گرای حماس و کرانه غربی رود اردن نيز در دست تشکيلات خودگردان فلسطين به رهبری محمود عباس قرار دارد.

اسرائيل از ماه ژوئن ۲۰۰۶ ميلادی، زمانی که يکی از سربازانش دستگير شد محاصره غزه را آغاز کرد.

سرباز دستگيرشده توسط فلسطينی‌ها در اکتبر ۲۰۱۱ در مبادله با يک هزار زندانی فلسطينی در اسرائيل آزاد شد در حالی که محاصره غزه در ژوئن ۲۰۰۷، پس از در دست گرفتن کنترل مرزی توسط حماس شدت بيشتری يافته بود.

با افزايش فشارهای بين‌المللی، اسرائيل در ژوئن ۲۰۱۰ محاصره غزه را کمتر کرد اما محدوديت‌های شديد در رفت و آمد مردم و مبادله کالا به‌ويژه در صادرات و محاصره دريايی اين منطقه پابرجا ماند.

از سوی ديگر ارتش مصر روز شنبه گذشته اعلام کرد ۱۲۰ تونل ايجادشده برای مبادلات مخفيانه با نوار غزه را مسدود کرده است.

اين اقدام به دنبال حمله منسوب به افراط‌گرايان اسلام‌گرا در مصر در روز پنجم اوت که منجر به مرگ ۱۶ مأموران مرزی مصر گرديد، صورت گرفته است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر می توانید کلمه را خبر کنید ارتش سایبری بیت رهبری در حال حمله به سایت کلمه است.

در ایران ثروتمندی که سومین صادر کننده نفت در جهان است وضع اقتصادی ملت مسلمان ایران بهتر از وضع اقعصادی ملت عرب و مسلمان غزه نیست و ایران هم 33 ساله که وضع اقتصادی اش خراب است. وضع اقتصادی ملت مسلمان سوریه هم که مشغول کشتار همدیگر هستند خوب نیست. در کشور نفت خیز مسلمان دیگری هم به نام مصر مردم از شدت فقر انقلاب کردند در کشور مسلمان یمن ک همسایه و تابع کشور نفت خیز و ثروتمند عربستان است فقر بیداد میکند. در عراق و لیبی و سودان و چند کشور اسلامی دیگر هم که مردم مشغول کشت و کشتار و یا غارت همدیگر هستند وضع اقعصاد خوب نیس.
تمامی این کشورهای فقیر از ایران نفت خیز گرفته تا غزه ای که با مصر اسلامی مرز مشترک دارد (و مصر هم مثل اسراییل مجبور شده از ترس تروریستهای اسلامگرای ساکن غزه مرزش را با غزه ببند) در یک چیز مشترک هستند و فرهنگ فاشیستی اسلامی و فرهنگ نژادپرستی عربی است. ایران و غزه هر دو ثروتهایشان را صرف اهداف جنگ طلبانه اسلامی میکنند. وگرنه هم ایران ثروتمند است و هم غزه با ملیاردها دلاری که سالهاست از کشورهای عربی از یک طرف و کشورهای اروپایی و آمریکا به آنها میرسد. آیا وقتی مصر اسلامی جرات ندارد مرزهای کشور را به روی تروریستهای غزه باز کند میتوانیم انتظار داشته باشیم در صورت باز شدن مرزهای اسراییل با غزه به جز تروریسم و حمله های انتحاری صادرات دیگری از این منطقه اسلامی دیده شود؟ اگر مردم غزه فقیر هستند چرا میانگین تعداد کودکان هر زن در غزه 8 فرزند است؟ حتی در اروپا و آمریکا هم اگر کسی این تعداد بچه بیاورد و ملیونر هم باشد به فقر دچار میشود

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما