خانه | خبر | اخبارجهان

پاکستان: هواپيماهای بدون سرنشين آمريکا ۱۸ شبه‌نظامی را کشتند

جمعه, 1391-06-03 15:35
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مقامات پاکستان اعلام کردند هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی سه منطقه را در نزديکی مرز افغانستان هدف موشک‌های خود قرار دادند که اين حملات به کشته شدن ۱۸ شبه‌نظامی مظنون منجر شده‌ است.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين حملات امروز جمعه سه شهريور (۲۴ اوت) انجام شد در حالی که روز گذشته دولت پاکستان يکی از ديپلمات‌های ايالات متحده را در اعتراض به حملات هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی به يکی از مناطق قبيله‌نشين شمال غربی اين کشور احضار کرده بود.

يکی از مقامات امنيتی پاکستان درباره حملات امروز هواپيماهای بدون سرنشين آمريکايی گفت در اين حملات پناهگاه‌های شبه‌نظاميان مظنون که به فاصله چند کيلومتری يکديگر در شمال ايالت قبيله‌نشين وزيرستان واقع شده‌ بود، هدف قرار گرفتند.

ايالات متحده آمريکا تنها در هفته گذشته هفت حمله هوايی به شمال وزيرستان ترتيب داده و به اين ترتيب اعتراضات دولت پاکستان را ناديده گرفته ‌است. پاکستان می‌گويد آمريکا با انجام اين حملات به حق حاکميت آن کشور تجاوز می‌کند.

آمريکا قصد توقف حملات را ندارد و می‌گويد اين حملات در جهت مباره با طالبان و گروه القاعده که تهديدی برای غرب محسوب می‌شوند، حياتی است

اين حملات باعث خراب شدن روابط ميان دو کشور شده‌ است. با اين حال ايالات متحده قصد توقف حملات را ندارد و می‌گويد اين حملات در جهت مباره با طالبان و گروه القاعده که تهديدی برای غرب محسوب می‌شوند، حياتی است.

روز گذشته، دوم شهريور (۲۳ اوت) وزارت امور خارجه پاکستان يک ديپلمات آمريکايی را در اعتراض به اين حملات دامنه‌دار احضار کرد.

اين وزارتخانه در بيانيه‌ای اعلام کرد: "يک ديپلمات ارشد ايالات متحده به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و به او اطلاع داده شد اين حملات هواپيماهای بدون سرنشين غيرقانونی، خلاف قوانين بين‌المللی و در حکم تجاوز به حق حاکميت پاکستان است. به‌طور قاطع به او گفته شد که چنين حملاتی غيرقابل قبول است."

گفته می‌شود که حکومت پاکستان در گذشته از انجام چنين حملاتی حمايت می‌کرده، اما از زمانی که روابط ميان دو کشور رو به وخامت گذاشته اين همکاری نيز متوقف شده ‌است.

مردم پاکستان نظری کاملأ منفی درباره اين حملات دارند و می‌گويند ايالات متحده با اين حملات بيشتر غيرنظاميان را به قتل می‌رساند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما