خانه | خبر | اخبارجهان

ادامه ورود نيروهای نظامی به درعا و بازداشت‌های گسترده در سوريه

سه شنبه, 1390-02-06 14:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

روز گذشته در شهر درعا ۲۵ نفر کشته شده‌اند. فعالان حقوق بشر امروز از درعا گزارش داده‌اند که صدای تيراندازی مأموران حکومتی در شهر شنيده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهر درعا امروز نيز شاهد ورود بيشتر نيروهای نظامی حکومت سوريه بوده است.

به گفته يکی از فعالان حقوق بشر امروز، سه‌شنبه ۲۶ آوريل، «مأموران حکومتی همچنان ساکنان درعا را مورد هدف گلوله‌های خود قرار دادند.»

وی همچنين به خبرگزاری فرانسه گفت خانه مفتی (بالاترين مقام روحانيت در ميان اهل تسنن) در شهر درعا، که روز شنبه پس از سرکوب تظاهرات مخالفان از مقام خود استعفا کرده بود؛ امروز توسط نيروهای حکومتی محاصره شد اما مفتی در منزل خود نبود.

اين فعال حقوق بشر گفت: «نيروهای تازه‌نفس امنيتی و نظامی وارد اين شهر شده‌اند. در ميدان مرکزی شهر يک تانک مستقر شده و مسجد ابوبکر صديق هدف تيراندازی قرار گرفته است.»

دولت آمريکا به شهروندان خود اعلام کرد که به دليل وضعيت سوريه به اين کشور سفر نکنند و از ديپلمات‌های خود و آمريکاييان ساکن سوريه خواست تا اين کشور را ترک کنند

وی افزود: «يک تيرانداز مخفی در برابر مسجد بلال حبشی قرار گرفته است و در ورودی شهر تانک‌ها و موانع مستقر هستند تا کسی نتواند به درعا وارد شود.»

به گفته وی «سربازان واحد پنجم فرار کرده و به مخالفان پيوسته‌اند‌ و با نيروهای نظامی که در حال محاصره شهر هستند مقابله می‌کنند.»

به گزارش فعالان حقوق بشر سوريه، روز گذشته دست‌کم ۲۵ نفر جان خود را در حمله نيروهای حکومتی به شهر درعا از دست داده‌اند.

اين فعالان می‌گويند هزاران سرباز سوريه همراه با تانک‌ها به درعا وارد شده‌اند تا اعتراضات عليه حکومت در اين شهر را سرکوب کنند.

اين در حالی است که حکومت سوريه از آغاز اعتراضات مخالفان می‌گويد «دارودسته‌های جنايی مسلح» عامل شورش‌ها و کشتار در کشور هستند. حکومت سوريه مدعی است که نيروهای نظامی «به درخواست شهروندان درعا» به اين شهر رفته‌اند تا به‌ فعاليت‌های «گروه‌های تندروی تروريستی» پايان دهند.

از سوی ديگر آسوشيتدپرس به نقل از فعالان حقوق بشر از «موج جديد بازداشت مخالفان» در سوريه خبر داد.

بر اساس اين گزارش نيروهای امنيتی سوريه امروز نيز ده‌ها نفر را در شهر ساحلی جبلا در شمال کشور بازداشت کردند.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه به دبيرکلی رامی عبدل رحمان هنوز نتوانسته است آمار دقيق بازداشت‌ها را در پی يورش نيروهای نظامی به درعا منتشر سازد.

اعتراضات عليه حکومت بشار اسد ماه گذشته از درعا آغاز شد.

در پی حمله نيروهای نظامی به درعا، آمريکا روز گذشته برای نخستين بار از «احتمال تحريم مقام‌های سوريه» خبر داد.

دولت آمريکا همچنين به شهروندان خود اعلام کرد که به دليل وضعيت سوريه به اين کشور سفر نکنند و از ديپلمات‌های خود و آمريکاييان ساکن سوريه خواست تا اين کشور را ترک کنند. آمريکا تنها پروازهای تجاری به سوريه را همچنان حفظ کرده است.

از سوی ديگر ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نيز ارسال نيروهای نظامی به درعا پس از وعده اصلاحات گسترده توسط بشار اسد را محکوم کرد.

کشورهای اروپايی نيز در شورای امنيت سازمان ملل تلاش می‌کنند تا قطعنامه‌ای را عليه سوريه به تصويب برسانند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

باسلام

ردایایران در تمام این عملیات به خوبی مشهود است. از پخش دروغ گرفته تا حمله نظامیان به شهروندان تا ادعای ورود افراد جانی به شهر و دعوت شهروندان از نیروهای نظامی برای حفط امنیت همه.همه قسمتهایی از یک سناریوی از پیش تهیه شده توسط "ساواجا" سازمان اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی (ببخشید جمهوری شیرخشت و آب گیپو) است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما