خانه | خبر | اخبارایران

پخش برنامه‌های شبکه العالم از يک ماهواره ديگر قطع شد

جمعه, 1391-12-11 16:43
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در پی تحریم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نهاد ناقض حقوق بشر و رئیس آن عزت‌الله ضرغامی از سوی اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا، شرکت يوتل‌ست پخش برنامه‌های شبکه العالم را از ماهواره "AB7"، قطع کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت ماهواره‌ای فرانسوی يوتل‌ست، ‌تأمين‌کننده فضای ماهواره‌ای اروپا، پخش برنامه‌های شبکه العالم را از ساعت ۲۹ دقیقه بامداد روز گذشته از ماهواره "AB7"، متوقف کرد.

 

شبکه‌ پرس تی‌وی ۱۶ دی‌ماه  نیز از قطع پخش شبکه العالم بر روی ماهواره نایل‌ست خبر داده بود.

 

شبکه العالم، شبکه ماهواره‌ای به زبان عربی است که مرکز آن در تهران قرار دارد.

 

شرکت يوتل‌ست، ۲۴ مهرماه سال جاری پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی ايران را بر روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌ اين تصميم يوتل‌ست بر اساس تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران اتخاذ شد.

 

در سال‌های گذشته به‌ويژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فعالان حقوق بشر سازمان صداوسیما را به همکاری تنگاتنگ با نهادهای اطلاعاتی امنیتی و نقض حقوق فاحش حقوق بشر از طریق حضور در زندان‌ها، پخش اعترافات اجباری، دادگاه‌های نمایشی و برنامه‌های افتراآمیز متهم کردند

شبکه‌های پرس تی‌وی، العالم، شبکه خبر، شبکه‌های سحر يک و دو، شبکه‌های جام جم يک و دو، شبکه الکوثر، شبکه قرآن و راديو ايران برنامه‌های خود را از طريق اين ماهواره برای بخش‌هايی از جهان پخش می‌کردند.

 

یک ماه پس از حذف شبکه‌های یادشده بر روی ماهواره هاتبرد، روسیه هم‌پیمان ایران، پخش این شبکه‌ها را برعهده گرفت.

 

همچنین در يکم دی‌ماه (۲۱ دسامبر)، شرکت اسپانيايی خدمات ماهواره‌ای هيسپاست، شبکه‌های انگليسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانيايی‌زبان هيسپان تی‌وی جمهوری اسلامی ايران را از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانيا و آمريکای لاتين حذف کرد.

 

هیسپاست در آن زمان همچنین به شرکت خدمات ماهواره‌ای اورون دستور داده بود تا ارسال امواج اين دو شبکه بين‌المللی را متوقف کند.

 

پیش از این، نهادهای نظارتی رسانه‌ها در بريتانيا و آلمان نيز دستور قطع پخش برنامه‌های پرس تی‌وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.

 

همچنین شرکت آسیا ست نيز شبکه پرس تی‌وی و سایر شبکه‌های ایرانی در قاره آسیا را حذف کرده است.

 

۲۸ آذرماه سال جاری، کنگره و سنای آمريکا به‌طور مشترک قانونی را تصويب و نهايی کردند که به موجب آن سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی به عنوان نهاد ناقض حقوق بشر و رئيس آن شامل تحريم‌های دولت آمريکا قرار گرفتند.

 

برپايه اين قانون همه‌گونه خدمات از سوی شرکت‌های آمريکايی و شرکت‌هايی که در اين کشور فعاليت دارند، از خدمات‌ شرکت‌های ماهواره‌ای برای پخش برنامه تا فروش تجهيزات و خدمات ديگر به صداوسيما شامل اين تحريم‌ها می شود.

 

در سال‌های گذشته به‌ويژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فعالان حقوق بشر سازمان صداوسیما را به همکاری تنگاتنگ با نهادهای اطلاعاتی امنیتی و نقض حقوق فاحش حقوق بشر از طریق حضور در زندان‌ها، پخش اعترافات اجباری، دادگاه‌های نمایشی و برنامه‌های افتراآمیز متهم کردند.

 

سازمان صداوسیما همچنین برنامه‌های تخریبی متعددی را علیه شخصیت‌های شناخته‌شده سیاسی و فعالان جامعه مدنی و اعترافاتی که تحت فشار از آن‌ها گرفته شده بود، پخش کرده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

در جهان هر ظالمی از ظالمی ...
ایران ,مردم را فیلتر
امریکا , ایران را فیلتر میکنند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما