خانه | خبر | اخبارایران

مرگ چهار نفر بر اثر مصرف مشروبات دست‌ساز در سنندج

دوشنبه, 1391-12-07 18:19
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از مرگ چهار تن براثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در سنندج خبر دادند. گفته می‌شود شمار افراد مسموم شده به بیش از ۵۰ نفر رسیده است.

 

خبرگزاری مهر امروز دوشنبه هفتم اسفندماه نوشت، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان طی کمتر از ۴۸ ساعت در شهر سنندج مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز منجر به مرگ چهار تن شده است.

 

از شامگاه شنبه، روند ورود افراد مسموم به دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سنندج افزایش یافته است.

 

در حالی که سازمان‌های مسئول از هرگونه اعلام نظر در مورد تعداد و مشخصات افراد مسموم منتقل شده به این مراکز خودداری می‌کنند گفته می‌شود تاکنون شمار افراد مسموم شده به بیش از ۵۰ تن رسیده است.

 

در همین حال، یکی از مسئولان انتظامی استان کردستان از پیگیری این موضوع به صورت ویژه خبر داده است.

 

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران چند روز پیش در سخنانی تعداد مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در ایران را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد

بنابر این گزارش، مسئولان انتظامی کردستان نیز تاکنون هیچ گزارشی در مورد یافتن عامل یا عوامل اصلی فروش این نوع مشروبات الکلی در سنندج منتشر نکرده‌اند.

 

طیب قدیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این زمینه با اشاره به فعال شدن بخش دیالیز بیمارستان توحید در نوبت شب گفته است: "در اولین مراجعات سه تن به دلیل شدت مسمومیت و صدمات وارده به دستگاه‌های داخلی بدن فوت کردند."

 

وی با بیان این‌که روز گذشته نیز یک تن دیگر فوت کرد، افزود: "هم‌اکنون نیز چهار تن دیگر به خاطر شدت مسمومیت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند که وضعیت عمومی آن‌ها وخیم و بسیار حاد گزارش شده است."

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: "هر چند که شماری از افراد مراجعه‌کننده به صورت سرپایی درمان شدند ولی گذشت زمان عوارض دیگری برای این افراد به دنبال دارد."

 

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران چند روز پیش در سخنانی تعداد مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در ایران را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد.

 

وی در سال ۱۳۸۷ نیز با تکرار همین آمار و ارقام در سخنانی ادعا کرده بود: "آمار اعتیاد به الکل در ایران آن‌چنان نگران‌کننده نیست زیرا حداکثر کشفیات مشروبات الکلی در سال ۲۰ میلیون لیتر و حداکثر تعداد افراد معتاد به الکل در کشور حدود ۲۰۰ هزار تن است."

 

به دلیل ممنوعیت فروش و مصرف مشروبات الکلی در ایران، هر ساله تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی در اين کشور به‌دلیل استفاده از مشروبات غیراستاندارد که به مشروبات "دست‌ساز" معروف هستند دچار آسیب می‌شوند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بررسی آمارهای سازمان پزشکی قانونی در زمینه مسمومیت با الکل نشان داده است که در هفت ماهه سال جاری ١٠٢ تن بر اثر مسمومیت با الکل جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ٩٣ تن مرد و ٩ تن نیز زن بوده‌اند.

 

طی این مدت در استان کردستان مرگ ١١ تن بر اثر مسمومیت با الکل ثبت شده بود.

 

چند سال پیش نیز ده‌ها شیرازی به دلیل استفاده از یک نوع مشروب دست‌ساز بینایی خود را از دست دادند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نظام رادیکال ایران به عمد شروبات الکلی مرگبار را توضیع می کند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما