خانه | خبر | اخبارایران

اخراج ۱۸۰ کارگر کارخانه فروآلیاژ لرستان

جمعه, 1391-11-20 15:00
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

۱۸۰ تن از کارگران کارخانه فروآلیاژ اَزنا در لرستان اخراج و بیکار شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمدحسن موسیوند، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار لرستان امروز جمعه ۲۰ بهمن‌ماه از اخراج ۱۸۰ کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا خبر داد و گفت: "با وجود این‌که قرار است تا این کارگران به کار خود بازگردند اما تاکنون این امر محقق نشده است."

 

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است که در خاور این استان و بین شهرهای الیگودرز، دورود، اراک، خمین و شازند قرار گرفته ‌است.

 

موسيوند افزود: "با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه کارگری انتظار داریم رایزنی از جانب مقامات کارگری با وزرات کار انجام شود."

 

بيکاری کارگران و اعتراضات کارگری در ماه‌های اخير در ايران افزايش يافته است.

 

در روزهای نخست بهمن‌ماه جاری کارگران نی‌بر کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت‌تپه خوزستان بیش از شش روز در برابر ساختمان نهاد ریاست جمهوری ایران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی همچون "قرارگرفتن تحت شمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق و تغییر ساز و کار رفع فاصله بیمه‌ای" شده بودند.

 

بيکاری کارگران و اعتراضات کارگری در ماه‌های اخير در ايران افزايش يافته است

کارگران قطار شهری اهواز نیز ۱۴ بهمن‌ماه برای پنجمین روز پیاپی در برابر کارگاه محل کار خود تجمع کردند و خواستار پرداخت حقوق معوقه‌ خود از شرکت کیسون به عنوان پیمانکار مجری احداث این پروژه شدند.

 

ماه گذشته نیز ۳۰۰ کارگر کارخانه پتروشيمی فجر ماهشهر در اعتراض به نامشخص بودن وضعيت جذب نيرو‌ها و عدم پرداخت مزايايی که پيش‌تر قول آن‌ها داده شد بود، دست از کار کشيدند.

 

در روزهای میانی دی‌ماه، شهلا میرگلو بیات، عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس گفته بود که اگر در حمایت از کارخانجات شهرستان ساوه اقدامی صورت نگیرد ۱۰ هزار کارگر در این شهرستان بیکار می‌شوند.

 

در ادامه اعتراضات کارگری در ايران، همان ماه دو هزار کارگر و راننده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با امضای نامه‌ای به طرح پيشنهادی قانون کار جديد اعتراض کردند.

 

بيش از ۶۰۰ کارگر کارخانه‌های صنايع فلزی نیز مهرماه سال جاری در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دولتی و مديران کارخانه در مورد پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌شان در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند اما مذاکره نمايندگان کارگران با مسئولان وزارت کار بی‌نتيجه ماند.

 

در روزهای پایانی خردادماه نیز بیش از ۱۰ هزار کارگر واحدهای صنعتی از پنج استان ایران، با امضای نامه‌ای خطاب به وزیر کار ایران به تأثیراتی که اجرای قانونی هدفمندی یارانه‌‌ها بر زندگی آنان تحمیل کرده است اعتراض کردند.

 

یک ماه بعد در پی بیکاری ۴۰۰ کارگر کارخانه زاگرس خودرو، این کارخانه به حالت نیمه‌تعطیل درآمد.

 

در یک سال اخیر پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای این کشور خبرهای بسیاری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی و اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران منتشر شده است.

 

این در حالی است که دولت محمود احمدی‌نژاد در دو سال گذشته مدعی ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی شده است.

 

دولت دهم گفته بود در سال ۸۹ یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرصت جدید شغلی و در سال ۹۰ نیز به همین میزان شغل در کشور ایجاد شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اینها رو پاییز از کار بیکار کردند؛یه مشت کارگر بیچاره؛با ساخت و پاخت با اداره کار کلیه حق و حقوقشان تا به الان خورده شده و فکر نکنم به حقشون برسن

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما