خانه | خبر | اخبارایران

مصری‌ها بدون رواديد می‌توانند به ايران سفر کنند

پنجشنبه, 1391-11-19 20:51
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، از ماه آینده شهروندان، بازرگانان و گردشگران مصری به صورت یک‌جانبه می‌توانند بدون دریافت روادید به این کشور سفر کنند.

 

در حالی که هنوز برای اتباع ایرانی روادیدی برای سفر به کشور مصر صادر نمی‌شود منابع خبری ایران امروز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه به نقل از علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه این کشور نوشتند، در پی نشست‌های اخیر با مقامات کشور مصر در قاهره و در چارچوب گسترش مناسبات دو کشور مصر و ایران، از ماه آینده شهروندان، بازرگانان و گردشگران مصری می‌توانند بدون دریافت روادید به ایران سفر کنند.

 

پیش از این در مهرماه ۱۳۸۹ حمید بقایی، رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی از صدور روادید به اتباع دو کشور خبر داده و گفته بود: "هیچ مشکلی در برقراری خط هوایی ایران و مصر وجود ندارد و موافقت‌نامه آن کاملا رسمی بین دو دولت امضا شده است."

 

روابط رسمی ایران و مصر پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران و نیز بستن پیمان صلح میان مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۸ شمسی) قطع شد.

 

در طول این سال‌ها گردشگران ایرانی امکان سفر به مصر را نداشته‌اند و مقامات مصر از صدور روادید به آن‌ها خودداری می‌کردند.

 

از سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۸ شمسی) گردشگران ایرانی امکان سفر به مصر را نداشته‌اند و مقامات مصر از صدور روادید به آن‌ها خودداری می‌کردند

بهمن‌ماه ۱۳۸۸ نیز خبرگزاری ترند به نقل از بهروز زارع میرزایی، سرکنسول وقت ایران در آذربایجان نوشت، ایران به‌طور رسمی ویزا را برای شهروندان آذربایجان به صورت یک طرفه لغو می‌کند.

 

این اقدام در حالی صورت گرفت که کشور آذربایجان هنوز از لغو روادید با ایران خودداری می‌کند و مردم ایران برای سفر به آن کشور، باید ویزای ورود دریافت کنند.

 

جمهوری آذربایجان بدون اعتنا به این تصمیم تهران، در آن زمان تأکید کرد که مقررات صدور روادید برای اتباع ایران را لغو نخواهد کرد.

 

چهار ماه پس از رد تقاضای ایران برای لغو روادید مسافرتی با جمهوری آذربایجان، تقاضای مشابه ایران مبنی بر لغو روادید بین تهران و دوشنبه، از سوی جمهوری تاجیکستان نیز رد شد.

 

همچنین در مردادماه سال جاری دولت قرقیزستان نام ایران را به دلیل سطح ناکافی تولید ناخالص ملی از فهرست ۴۴ کشور مشمول قانون لغو روادید خارج کرد.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، دی ماه سال جاری درباره سرنوشت لغو روادید که قرار بود میان ایران و ۶۰ کشور دنیا انجام شود گفت: "این رویه‌ای است که آن را آغاز کرده‌ایم اما این طور نیست که بتوانیم آن را یک شبه انجام دهیم."

 

موضوع لغو روادید با ۶۰ کشور در روزهای نخست سال جاری از سوی برخی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی ایران پیشنهاد شد که تاکنون نیز فهرست اسامی این کشور‌ها اعلام نشده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اینها همه و همه مفهوم باج دادن است و اینکه کفکیر آقایان دیگر بلند نمی شود و خوابیده و ته دیگ چسبیده است. و این یعنی کفکیر دیگران بلند است و تا دسته در دیگ آقایان برای همین هم هی رشوه می دهند بلکه سوراخی باز شود و این حکومت امام زمانی یک چوسنفسی بکشد اما چه باک دیگر جنب نمی خورد. اما می خورد جنب دیگران را تا دسته کفکیر در قابلمه.

مصر چطور؟ مصر هم روادید برای ایرانی‌ها رو لغو کرده یا انگشت‌نگاری از ایرانی‌ها ادامه داره؟

مشت علی عجب اقدام انقلابی و قدم سازنده ای برداشتید , شکی نیست که هرم های فرعون را
با طلاپوشش خواهید داد و تورهای زیارتی برای امام فرعون به مصر راه خواهید انداخت. خدا شاهد
است وقتی احمد شپشو صحبت میکرد ترس این را داشتم که بگوید امام زمان با فرعون ظهور خواهد
کرد. ننگ بر همه شما که ضد ایران و فرهنگ ایرانی هستید.

واقعا شرم آور است که ایران و ایرانی را اینگونه در برابر دیگران خوار و خفیف کرده اندو لغو روادید همیشه امری دو طرفه است و در صورتی که کشور مقابل هم همین کار را برای اتباع یک کشور انجام دهد لغو روادید صورت میگیرد. به خاطر در افتادن و درگیری با امریکا باید به تمام جوجه کشورهای دنیا باج بدهیم.

ارتش آزاد سوریه چطور؟

البته منظور ایشان لغو روادید برای اسلامگرایان اخوان المسلمین است نه هر مصری! ایران دارد تلاش میکند که با گروه اسلامی ای که حکومت را تازه به دست آورده بیشتر نزدیک شود و با وارد کردن این اسلامگرایان به ایران و تعلیم آنها طبق 34 سال تجربه حکومت اسلامی هم بیشتر به آنها برای در دست گرفتن حکومت و کنار زدن سکولارها و دموکراسی خواهان واقعی کمک کند و هم جنگ با اسراییل و برهم زدن صلح آنها با مصر را دامن بزند. در همان راستای دستور خمینی که اسراییل باید از بین برود.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما