خانه | خبر | اخبارایران

تحريم‌های جديد آمريکا عليه نفت، صداوسيما و پليس فتا ايران

پنجشنبه, 1391-11-19 15:15
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آمريکا تحريم‌های جديدی را عليه ايران در زمينه محدود کردن دسترسی اين کشور به درآمدهای نفتی و عليه صداوسيما جمهوری اسلامی، پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی ايران (فتا)، صنایع الکترونیک ایران و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، اعمال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمريکا گفته است با اين تحريم‌ها که از روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه (ششم فوريه) به اجرا در آمده است از اين پس انتقال پول نفت صادراتی ايران از کشور خريدار ممنوع می‌شود.

 

بدين ترتيب کشورهای خريدار نفت ايران با ايجاد يک حساب بانکی در داخل کشور خود پول نفت وارداتی از ايران را بايد به اين حساب واريز کنند.

 

بانک‌هايی که در انتقال پول نفت صادراتی ايران به خارج از کشور اقدام کنند، در فهرست سياه آمريکا قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش رويترز، اين تحريم‌ها فهرست کشورهايی که از ايران نفت می‌خرند را کاهش می‌دهد؛ دسترسی جمهوری اسلامی به درآمدهای حاصل از فروش نفت در خارج را دشوارتر می‌سازد و در نتيجه موجب کاهش درآمدهای نفتی ايران می‌شود.

 

همچنين به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمريکا، صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران و عزت‌الله ضرغامی، مدير آن نيز به اتهام سانسور مورد تحريم قرار می‌گيرد.

 

وزارت خزانه‌داری آمريکا گفته است جمهوری اسلامی ايران پس از دهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری اين کشور در سال ۱۳۸۸، فشار بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای، همچون بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را افزایش داده است

وزارت خزانه‌داری آمريکا گفته است جمهوری اسلامی ايران پس از دهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری اين کشور در سال ۱۳۸۸، فشار بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای، همچون بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را افزایش داده است.

 

همچنين صداوسيمای جمهوری اسلامی متهم شده است که با ارسال پارازيت مانع از دسترسی آزاد به رسانه‌ها می‌شود.

 

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ايران به‌عنوان نهاد ناقض حقوق بشر و همچنین رئیس آن عزت‌الله ضرغامی پيش از اين از سوی اتحاديه اروپا و کنگره آمريکا مورد تحريم قرار گرفته بودند.

 

در سال‌های گذشته به‌ويژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فعالان حقوق بشر سازمان صداوسیما را به همکاری تنگاتنگ با نهادهای اطلاعاتی امنیتی و نقض فاحش حقوق بشر از طریق حضور در زندان‌ها، پخش اعترافات اجباری، دادگاه‌های نمایشی و برنامه‌های افتراآمیز متهم کردند.

 

سازمان‌ها و فعالان حقوق بشر می‌گويند صداوسیما نقش بسیار مؤثری در جریان سرکوب مخالفان و ناراضیان سیاسی و مدنی بازی کرده است.

 

سازمان صداوسیما همچنین برنامه‌های تخریبی متعددی را علیه شخصیت‌های شناخته‌شده سیاسی و فعالان جامعه مدنی و اعترافاتی که تحت فشار از آن‌ها گرفته شده بود، پخش کرده است.

 

در تحريم‌های جديد آمريکا پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی ايران (فتا)، صنایع الکترونیک ایران و کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، نيز مورد هدف قرار گرفته‌اند.

 

نهادهای مدافع حقوق بشر در ايران بارها پليس فتا را به نقض حقوق بشر و دست داشتن در سرکوب مخالفان متهم کرده‌اند.

 

در يکی از آخرين نمونه‌ها ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس، در زندان پليس فتا جان سپرد که گفته می‌شود بر اثر شکنجه‌های واردشده بر وی بوده است.

 

مقامات ايران پذيرفته‌اند که اين وبلاگ‌نويس در زندان پليس فتا جان خود را از دست داده اما گفته‌اند شکنجه‌ای در کار نبوده است.

 

شورای امنيت سازمان ملل در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است.

 

قدرت‌های غربی نيز افزون بر تحريم‌های شورای امنيت، در چند سال اخير تحريم‌های يک‌جانبه‌ای عليه ايران از جمله بخش‌های مالی و بانکداری، نفت و انرژی اعمال کرده‌اند.

 

هدف از اين تحريم‌ها، اعمال فشار بر تهران برای متوقف کردن تلاش‌ها برای غنی‌سازی اورانيوم در سطحی است که می‌تواند در توليد سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گيرد اما تهران می‌گويد برنامه هسته‌ای‌اش صرفا برای مقاصد غيرنظامی است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

نظام ستم اسلامی اینترنت را فیلتر کرده سپس در تبلیغات تلوزونی از مردم می خواهند برای "آزادی" حاصل از انقلاب! در راهپیمائی شرکت کنند. همچنین با "شیر" کردن و "هندوانه زیر بغل اقوام ترک و لر " قصد [تحمیق] کردن انها برای شرکت در راهپیمائی را دارند.

از الان می توانم حدس بزنم رسانه نظام ستم روحانی چه عکس العملی خواهد داشت:
۱ تحریم ها بی اثر بوده (یعنی تاثیرگذار بوده)
۲ تحریم های امریکا با مقاومت ملت شکسته شد و امریکا "عاجزانه" پیشنهاد مزاکره کرده (یعنی کون نظام پاره شده از فشار تحریم ها, بیائید مزاکره می کنیم)

از الان شروع می کنند تبلیغ ۲۲ بهمن بعد از یوم الشیطان ۲۲ بهمن شروع می کنند به نمایش تصاویری از لاشخورهای هز استان ایران سپس بعد از یک هفته مردم ایران همون [تحمیقی] که بودن می مونند.
نظام ستم روحانی هم اور جدید خدمت رسانی (اختلاس) را شروع می کنند

قطع اینترنت ایران همزمان با درگيری شديد میان شورشيان و ارتش سوريه برای کنترل حومه دمشق

متاسفانه برخی از این تحریم ها نظیر تحریم فتا با استناد به مصادیق سیاست گذاری داخلی اعمال می شود و ارتباطی به کشورهای خارجی ندارد

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما