خانه | خبر | اخبارایران

بازداشت ياسان موسوی، فعال ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی

چهارشنبه, 1391-11-18 11:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ياسان موسوی، فرزند دو اعدامی دهه ۶۰ خورشيدی و فعال ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در سال ۸۸، بازداشت شد.

 

کميته گزارشگران حقوق بشر روز گذشته، سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه خبر داد، ياسان موسوی، جوان ۲۹ ساله روز يکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ در شهر تهران و در منزل مسکونی‌اش توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.

 

بنا به اين گزارش، ياسان موسوی، فعال ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در سال ۸۸ بود که در زمان بازداشت برادرش هومان موسوی نيز بار‌ها به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران احضار و مورد بازجويی قرار گرفته بود.

 

روز گذشته مسئولان قضايی طی‌ تماسی با خانواده ياسان موسوی از انتقال وی به زندان اوين و صدور يک ماه قرار بازداشت موقت خبر داده‌اند.

 

ياسان موسوی برادر هومان موسوی، زندانی سياسی سابق است که در پی‌ رويدادهای پس از انتخابات بيش از دو سال در زندان اوين به‌سر برد

اين گزارش می‌افزايد، ياسان موسوی در زمان بازداشت در منزل تنها بوده و شاهدان عينی گفته‌اند قفل در خانه شکسته شده و کامپيو‌تر، دريافت‌کننده ماهواره و برخی‌ لوازم شخصی‌اش پس از بازداشت توسط مأموران ضبط شده و همچنين خانه مورد تفتيش قرار گرفته است.

 

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، ياسان موسوی را فعال صنفی بازار تهران عنوان کرده و به نقل از يکی از بستگان وی نوشته است خانواده اين جوان از وضعيت سلامتی وی هيچ‌گونه اطلاعی ندارند و نگران وضعيت وی هستند.

 

ياسان موسوی برادر هومان موسوی، زندانی سياسی سابق است که در پی‌ رويدادهای پس از انتخابات بيش از دو سال در زندان اوين به‌سر برد. همچنين پدر و مادر اين دو برادر در دهه ۶۰ خورشيدی توسط جمهوری اسلامی ايران اعدام شده‌اند.

 

حکومت ايران در رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در اين کشور صدها نفر از جوانان، دانشجويان، روزنامه‌نگاران و فعالان سياسی و اجتماعی را دستگير کرد که همچنان گروه کثيری از آنان در زندان به‌سر می‌برند.

 

اعتراضات خيابانی به نتايج اين انتخابات نزديک به يک سال شهرهای بزرگ ايران را فراگرفت. در اين انتخابات محمود احمدی‌نژاد با حمايت آيت‌الله علی خامنه‌ای و اصولگرايان حکومتی به قدرت رسيد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما