خانه | خبر | اخبارایران

خاتمی: رهبری بايد نقد شود

چهارشنبه, 1391-11-04 10:06
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران، اين تصور را که رهبر در جمهوری اسلامی قابل نقد نيست، رد کرد و گفت رهبری در ايران بايد مورد نقد قرار گيرد.

 

به گزارش تارنمای رسمی خاتمی، وی روز سه‌شنبه سوم بهمن در ديدار با اعضای "سازمان جوانان مجمع نيروهای خط امام" گفت: "بر خلاف آن‌چه رايج شده است که رهبری دينی که در نظام ما هست از امام گرفته تا رهبر کنونی قابل نقد نيستند؛ اين غلط است، نه آن‌ها هم انسان‌هايی هستند مثل انسان‌های ديگر و بايد هم نقد شوند."

 

به گفته محمد خاتمی، اين‌که برای رهبری در ايران "هاله تقدس" قائل شد و در برابرش "سد ايجاد کرد" تا نتوان به او نزديک شد، "حرف نادرستی است."

 

انتقاد از آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران معمولا با مجازت قضايی روبرو می‌شود.
خاتمی در بخش ديگری از سخنانش از حکومت ايران خواسته است تا "مصالح ملی را در نظر بگيرد" و اجازه دهد که مردم توان جابه‌جايی آن‌ها را داشته باشند.

 

رئيس‌جمهور پيشين ايران، ضمن رد "براندازی" در ايران گفته است: اين‌طور نيست که اگر براندازی شود مشکلات ايران حل می‌شود، از هرج و مرج تا تجزيه مسائلی است که می تواند ايران را تهديد کند

رئيس‌جمهور پيشين ايران، ضمن رد "براندازی" در ايران گفته است: "اين‌طور نيست که اگر براندازی شود مشکلات ايران حل می‌شود، از هرج و مرج تا تجزيه مسائلی است که می تواند ايران را تهديد کند."

 

خاتمی گفت: "به همين دليل ما نه اصلا می‌توانيم تصور کنيم با حمله خارجی و دخالت بيگانه که هيچ منافع ما را نمی‌خواهد ايران شکل ديگری را پيدا کند نه به‌صورت‌های ديگر به‌عنوان فروپاشی و از بين رفتن؛ اما در عين حال گفتيم و می‌گوييم که برای جلوگيری از اين‌ها بايد تجديدنظری در سياست‌ها و رويکردها بشود."

 

رئيس‌جمهور پيشين ايران وضعيت کنونی اين کشور را "خيلی بد" دانسته و گفته است: "فکر می‌کنم مسئله تحريم‌ها و مشکلاتی که هست يا ايران را به تسليم وا دارد يا خودبه‌خود مثل شمعی که آب می‌شود و از بين برود و اين خطر بسيار بزرگی است."

 

خاتمی چند روز پيش نيز گفته بود: "آدم احساس می‌کند کوه فاخری به نام ايران مانند يک کوه يخ در حال آب شدن است و می‌ترسم ميراث چند هزار سال در ظرف چند دهه از بين برود."

 

وی چند ماه پيش نيز گفته بود: "وضع خوب نيست" و "اميد به آينده کم‌رنگ‌تر شده است."

 

خاتمی، آزادی زندانيان سياسی را "گام مهمی در جهت تغيير فضای کنونی ايران" می‌داند.

 

در چهار سال گذشته  در پی رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری شمار زيادی از فعالان سياسی، مدنی و روزنامه‌نگاران منتقد بازداشت شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

آقای خاتمی الان بسیار دیر شده. این حرفها را می بایستی پیش از این می گفتی. حرف حالا را هم که رفراندوم است اگر فردا بزنی به هیچ دردی نمی خورد. شما روحانیون همگیتان با بازون سلاخیتان سپاه و گرگهای خونآشامتان بسیج مملکت را بدینجا کشاندید و رساندید. فقط امروز رفراندوم می تواند کمترین زیان را و خسارت را برای هم مادیات و هم معنویات و هم جان و زندگی مردم داشته باشد. فقط رفراندوم

ما هر روز تو اتوبوس و تاکسی و جاهای دیگه نقدشون میکنیم. گاهی بیشتر

آقای خاتمی فقط به فکر نجات اسلام و روحانیت و این نظام ضد بشری ست. همین

حکومت مشروعه که نوری در انقلاب مشروطه تقاضا ميکرد درسال 57 پی گرفت و باعث فرار 5 ميليون تحصيلکرده از کشور، اعدام هزاران نفر، کشته شدن دهها هزار در جنگ ، باد رفتن صدها ميليارد دلار پول مردم ، تحقير و سرکوب و شکنجه و زنجير و شلاق و فشار و محدوديت و زندان مردم وحالا مملکت در آستانه ورشکستگی و بی آبرويي و بدنامی قرار گرفته .
ين نوع حکومت شکست کامل خورده و روش جديدي براي احيا و اداره کشور نياز است .

مگه چک بوده که نقد شود ؟.......رهبر شما اعتباري باقي نگذاشته ديگر حاجي ؟

کشور را کرده اند مرکز چماق و چماقداري و هرج و مرج و فساد و بي قانوني .
فحشا و رشوه و اعتياد و بيکاري و نااميدي فراگير شده و...تازه نقد شود؟
فکر ميکني گوش ميکند؟!

ديگر سال 56 نيست که مردم آرزوی جمهوری اسلامی بکنند. فساد و هرج و مرج و استبداددينی و اعدام و شکنجه و تجاوز و زندان و بی قانونی و دروغ و فريب و جهل و خود را ولي مردم دانستن جايی برای اين مدينه فاضله باقی نگذاشته.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما