خانه | خبر | اخبارایران

اعدام دو متهم به زورگيری در برابر ديدگان مردم برگزار شد

یکشنبه, 1391-11-01 10:09
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دو جوان که به "محاربه و افساد فی‌الارض" متهم بودند، صبح امروز يکشنبه اول بهمن در ضلع شمالی پارک هنرمندان تهران اعدام شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌رضا مافی‌ها و محمدعلی سروری که کمتر از ۲۴ سال سن داشتند، به دليل "زورگيری" به "محاربه و افساد فی‌الارض" متهم شده بودند که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران آن‌ها را به اعدام در معرض ديد عمومی محکوم کرده بود.

 

دی‌ماه جاری، قاضی اميراسماعيل رضوانی‌فر، نماينده دادستان در تشريح کيفرخواست متهمان گفته بود: "در اين پرونده متهم رديف اول متولد سال ۱۳۶۸، سابقه‌دار، متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طريق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و همچنين ضرب عمدی شاکی پرونده است."

 

وی افزوده بود: "متهم رديف دوم متولد ۱۳۷۱ نيز متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طريق ايجاد رعب و هراس در جامعه است."

 

ايسنا می‌گويد حدود ۳۰۰ نفر اين اعدام را از نزديک تماشا کردند اما با اين تفاوت که "اين بار و در بين نظاره‌گران يک مراسم علنی اعدام، زن جوان و کودک ديده نمی‌شد و لامپی از آپارتمان‌های مشرف بر محوطه اجرای حکم نيز روشن نبود و کسی برای مشاهده اين صحنه از پنجره به بيرون سرک نکشيده بود."

 

به گزارش ايسنا در ساعت شش و ۱۳ دقيقه با اعدام اين دو نفر، سکوتی بر فضا حکمفرما شد تا تنها صدای گريه دو دختر که ظاهراً خواهران محکومين بودند به گوش برسد

بر پايه اين گزارش، اين دو متهم پيش از اعدام چهره‌های "بهت‌زده"‌داشته‌اند. يکی از اين متهمان به خبرنگاران گفت: "من بی‌گناهم" و ديگری نيز گفت: "من تنها خانواده‌ام را دوست دارم".

 

به گزارش ايسنا در ساعت شش و ۱۳ دقيقه با اعدام اين دو نفر، "سکوتی بر فضا حکمفرما شد تا تنها صدای گريه دو دختر که ظاهراً خواهران محکومين بودند به گوش برسد."

 

همچنين بنابر رأی صادرشده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، دو متهم ديگر اين پرونده نيز افزون بر محکوميت به ۱۰ سال حبس، هر کدام به پنج سال اقامت اجباری در يکی از شهرستان‌ها و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

با وجود انتشار موارد متعددی از سرقت، زورگيری، آزار و اذيت و حمله‌ شبانه‌ اراذل و اوباش به شهروندان در طول چند سال اخير، برخورد پليس ايران با کسانی که متهم به زورگيری بوده‌اند با انتقادات بسياری همراه بوده است.

 

افزايش چنين مواردی نشان‌دهنده آن است که "برخورد شديد" و اعدام بزهکاران اجتماعی نتوانسته است مسئله جرايم اجتماعی در ايران را حل کند.

 

شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسئله داخلی" اين کشور می‌دانند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

روزی لنين و کمونيستها را سرزنش ميکردند که مذهب و مذهبيون را از شوروی سابق رانده اند! ايران به کجا ميرود؟ چرا ما 1 مليون جوان داديم؟ اين امپراطوری بنی اميه و ***در رأس کار چه ميخواهند، چگونه قدرت را بدست آوردند؟ در ايران، عراق و سوريه همه شيعه های علويت هستن! تو ايرانی به چه حق، حق اين 2 جوان را به شيعه ها واگذار کردي؟ بمب شيميائی استفاده شده در سوريه از ايران ميايد! من و تو مسئول فقر هستيم! اين2 جوان قربانيان ما در راه اسلامند؟ ايرانی مذهب پريش،تو با ديوانگيت جنايت ميکني! ننگ بر اين ايمانتان***... پس تو مذهبپريش، ايران را به باد دادی و به تماشای نمايش فرزندان قبيلۀ قريش ميروي! ما ننگ پدرانمان هستيم!

اعدام 2 جوان فقير است برای زورگيري! اين است عدالت در ايران! من فکر ميکنم کفگيره برادران لاريجانيهای *** به ته ديگ خورده! ما ننگ پدرانمان هستيم! ما مسئول زندان،زندانيان و اعدامها هستيم! بعد از کشته شدن1 مليون جوان در جنگ هنوز چيزی نفهميديم، به بدرقۀ طلا و نقره امان ميرويم. همه مسئوليم دزدان فقير در کجا اعدام ميشوند؟ نه دين داريم و نه أئين به تماشای اعدامی ميرويم! بيائيد تمام ايرانيها را برای اجدادتان اعدام کنيد! اعدام بس است، بــــســـتـــــا!

حکومته اس لامیه دیه ....حکومت آب و گاز و برق مجانیه دیه ....اقتصاد مال خر دیه....این دوتا زور گیر هم کل تمام فاسدهاشونن دیه...تموشو چی های ایرون نشین هم اول اومدن تموشای اعدام این دوتا بدبخت دیه ....بعد از این مروسم تموشا رفتن داخل جنگل گوسفندهاشون رو بچرونن دیه ...آخه رئیس جمهور ایرون نشین ها گفته یه باید گوسفندان رو داخل جنگل ها چروند ...اسلام ای کیف داره دیه...!!..این جماعت بمب اتم هم دوست داره دیه !!!

این جوانها زورگیری رو از حکومت ایران و رفتاری که به مردم ایران دارن یاد گرفتن، خانه از پای بست ویران هست...کشتن اینا که دردی رو دوا نمی‌کنه...با این همه اعدام مگه از جرم جنایت کم شده؟

بزرگترین زورگیر تاریخ *** بودند. و*** اینک زورگیرترین شخصیت و فاسد ترین آنها خامنه ای و انصا او و سپاه پاسدارانند. آنها اگر زور گیری های اختلاس سه هزار میلیارد دلای نمی کردند و پول نفت و اقتصاد مملکت در دست این بیشرفان نبود که جوانان به دله دزدی روی نمی آوردند. ***ر این اسلام زورگیر پرور و شهید پرور و آدمکش پرور.***

خیلی عالیه. هنرمندان بزرگ اسلام ناب شاهکارهای هنریشان را که هم زورگیری ست و هم آدمکشی را در پارک هنرمندان انجام می دهند. نورالی نور!!! خاک بر سر ماملت!

اینا واقعا کثافت هستن.***به سر و وضع اینا نگاه میکنم میفهمم چطور آدمی هستن.سرشون جای زخمو...... .آدم کش هستن.اونایی که *** هستن و نمیفهمن،اینا آدم کش هستن شاید اگه اعدام نمیشدن نفر بعد شما و خانوادتون بود.اینا ارزشی برای زنده موندن نداشتن.ببینید خدا براشون چیکار میکنه.***

همین امروز درسبزوار یک متجاوز به عنف درملا عام دریک ورزشگاه به دار آویخته شد. هرچقدر هم با مجازات اعدام موافق باشیم ولی شاید بهتر باشد این مراسم به طور غیر علنی انجام بشود . آن وقت برای چنین صحنه فجیعی صدها نفر درست مانند یک مسابقه فوتبال بین دو تیم پرطرفدار صف می کشند و درلحظه ای که محکوم به اعدام بالای طناب جان می کند کف می زنند و عکس می گیرند...

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی لرستان گفت: خشکسالی‎های پی‎درپی، گَوَن‎های سطح مراتع استان را دچار بیماری کرده است.
مهندس قربانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه لرستان، افزود: متاسفانه بر اثر خشکسالی و خشکیدگی درختان طیف وسیعی از قارچ‎ها، برگ‎خواران و چوب‎خواران به درختان جنگل‎های لرستان هجوم آوردند.
وی با بیان اینکه این بیماری از گرگان شروع و تا ایلام ادامه دارد، اظهار کرد: هنوز عامل این بیماری مشخص نشده است.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اگر این‎گونه پیش برود شاهد خشکیدگی بلوط در سطح بسیار بالایی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: متاسفانه این بیماری، گَوَن‎های سطح مراتع را نیز در برگرفته و این مهم می‎تواند پرورش زنبور عسل و موضوعات وابسته به جنگل را نیز به مخاطره بیاندازد.
قربانی عنوان کرد: خشکسالی‎های پی‎درپی باعث شده 250 هزار هکتار از جنگل‎های استان مورد تهدید این بیماری ناشناخته قرار گیرد و البته 40 هزار هکتار از جنگل‎ها نیز در وضعیت بحرانی به سر می‎برند.
وی گفت: با از بین رفتن پوشش گیاهی جنگل‎های استان این امر تشدید خواهد شد.

انتهاي پیام

اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت گاز لرستان خبر داد: افزایش 7 درصدی گاز در استان
نایب رئیس کانون سنگ ایران: سود تولید در بنگاه‎های اقتصادی کشور بین 5 تا 10 درصد است
مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان خبر داد: اضافه شدن چهار سد دیگر، دهه فجر به سدهای استان
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان: 17 هزار هکتار از باغات استان دچار کم‎آبی شدند
مسئول کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی خرم آباد: بانکها برای گشایش lc بیش از 130 درصد پیمان را از قبل دریافت می کنند

در 1 نقطه از تاريخ به بی راهه رفتيم؛اين اشتباه ما را از پيشرفت وا ميدارد!مرداني مانندآتا ترک و رضاخان آمدند، ترکيه تا حدودی توانست و ما هنوز اندر خم 1 کوچه ايم! اين همه پول که برايخرافات بيرون ميريزيم،نتيجه اش را امروز ميبينيم: يکی بر سره دار و دگری بر سره منبر!اين نتيجۀ نابينائی ملتيست که باز از جهل بيرون نميايدو ميگويد؛اگر اين دو جوان به شما حمله ميکرد با اعدام مخالف بوديت؟ اگر اين2 جوان در دنياي غرب بزرگ ميشدند،اعدام ميشدند؟جمهوری اسلامی 35 سال است ما را بدنبال دشمنان خويش ميکشاند.
Nang v nefrin bar ma

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما