خانه | خبر | اخبارجهان

اوباما، چهره مهاجم دومين مناظره نامزدهای رياست جمهوری آمريکا

چهارشنبه, 1391-07-26 14:38
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در دور دوم مناظره‌های نامزدهای رياست‌جمهوری آمريکا، باراک اوباما، رئيس‌جمهور اين کشور و نامزد حزب دموکرات درباره موضوعاتی چون مشاغل، انرژی و ليبی، رقيب خود، ميت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه را مورد حمله قرار داد.

 

به گزارش رويترز، در دومين مناظره اين دو که سه‌شنبه، ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) در دانشگاه هوفسترا در همپستد نيويورک برگزار شد، اوباما به نسبت نخستين مناظره‌ به شکلی هوشيارتر و پرانرژی‌تر ظاهر شد.

 

رئيس جمهور آمريکا رامنی را به خاطر متهم کردن او به اين‌که قصد داشته است از حمله شبه‌نظاميان اسلام‌گرا به کنسولگری آمريکا در ماه گذشته و کشته شدن چهار آمريکايی (از جمله کريس استيونس، سفير آمريکا در ليبی) امتياز سياسی کسب کند، سرزنش کرد. 

 

اوباما در اين باره اظهار داشت: "ما چنين کاری را انجام نمی‌دهيم. من به عنوان رئيس‌جمهور و فرمانده کل چنين کاری را انجام نمی‌دهم." و اتهامی را که رامنی در اين رابطه به او وارد کرده بود، "توهين‌آميز" خواند.

آراء ناظران حاکی از آن است که اوباما برنده اين مناظره بوده است

او افزود: "من رئيس‌جمهورم و هميشه مسئولم، به همين خاطر است که هيچ‌کس بيشتر از من به دانستن اين‌که دقيقا چه چيزی رخ داده است، علاقه‌مند نيست."

 

رامنی نيز در اين مناظره اوباما را به شکست خوردن در عمل به وعده‌هايی که در انتخابات سال ۲۰۰۸ مطرح کرده بود، متهم کرد.

 

او در يکی از نيرومندترين حملاتش در طول اين مناظره ۹۰ دقيقه‌ای، عملکرد دولت اوباما در حوزه اقتصاد را در طول چهار سال رياست جمهوری او هدف قرار داد.

 

رامنی گفت که در دوران رياست جمهوری اوباما ۱۵ ميليون نفر به افراد فقيری که کوپن مواد غذايی دريافت می‌کنند اضافه شده است، رشد اقتصادی کُند بوده و بيکاری افزايش يافته است.

 

آراء ناظران حاکی از آن است که اوباما برنده اين مناظره بوده است. برآوردی که سی‌اِن‌اِن در اين باره انجام داده نشان می‌دهد که او با ۴۶ درصد آراء در مقابل ۳۹ درصد، مناظره را برده است. برآورد شبکه سی بی اس در اين زمينه نيز اوباما را با ۳۷ درصد آراء در مقابل ۳۰ درصد برنده اعلام کرد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما