خانه | خبر | اخبارایران

اعدام دو متهم به زورگیری در پارک هنرمندان تهران برگزار می‌شود

شنبه, 1391-10-30 16:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته یک منبع آگاه، حکم دو تن از متهمان زورگیری اخیر در تهران که چندی پیش به اعدام محکوم شده بودند فردا در برابر ديدگان مردم در پارک هنرمندان تهران اجرا خواهد شد.

 

به گزارش تارنمای جام جم آنلاین، دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد اعدام دو تن از متهمان زورگیری اخیر در تهران اعلام کرده است، "دیوان عالی کشور حکم اعدام دو محارب در تهران به نام‌های علی رضا مافی‌ها و محمدعلی سروری را تايید کرده است."

 

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا از اجرای حکم دو متهم یاد شده در سحرگاه روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه خبر داده و گفته است: "این حکم قرار است در پارک هنرمندان اجرا می‌شود."

 

علی جمشیدی قدر، قاضی اجرای احکام دادسرای امور جنایی نیز اجرای حکم اعدام دو فرد یاد شده را در سحرگاه روز یکشنبه تأيید و از اظهارنظر درباره محل اجرای این حکم خودداری کرده است.

 

در اطلاعیه اخیر دادستانی تهران آمده است، بنابر رأی صادرشده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، دو تن از متهمان ماجرای زورگیری اخیر در تهران به اتهام محارب و مفسد فی‌الارض به اعدام به‌طور علنی و دو تن دیگر نیز افزون بر محکومیت به ۱۰ سال حبس، هر کدام به پنج سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان‌ها و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

 

بنابراین اطلاعیه، دو فرد یادشده ۱۱ آذرماه سال جاری با استفاده از سلاح سرد یک شهروند تهرانی را با همدستی دو متهم دیگر مورد حمله قرار داده و وجوه و برخی اسناد دیگر وی را ربوده بودند.

 

بامداد امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه، به دستور مراجع قضایی یک تن به اتهام قتل در تقاطع بعثت - عطایی شهرستان ارومیه به دار آویخته شد

بدين ترتيب از زمان ارتکاب جرم تا اعدام متهمان کمتر از هفت هفته طول کشيده است. نهم دی‌ماه جاری تنها يک جلسه دادگاه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی برای اين متهمان برگزار و به صدور حکم منجر شد.

 

آذرماه سال جاری یک دوربین مداربسته تهران وقوع یک زورگیری را ثبت کرده بود. در این فیلم چند موتورسوار با سلاح سرد اموال یک شهروند ایرانی را در روز روشن و در برابر دیدگان مردم به زور می‌گیرند.

 

دی ماه جاری، قاضی امیراسماعیل رضوانی‌فر، نماینده دادستان در تشریح کیفرخواست متهمان گفته بود: " در این پرونده متهم ردیف اول متولد سال ۱۳۶۸، سابقه‌دار، متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و همچنین ضرب عمدی شاکی پرونده است."

 

وی افزوده بود: "متهم ردیف دوم متولد ۱۳۷۱ نیز متهم به محاربه و افساد فی‌الارض از طریق ایجاد رعب و هراس در جامعه است."

 

از سوی دیگر، آژانس خبری موکریان نوشت، بامداد امروز شنبه ۳۰ دی‌ماه، به دستور مراجع قضایی یک تن که حامد - پ نام داشت به اتهام قتل در تقاطع بعثت - عطایی شهرستان ارومیه به دار آویخته شد.

 

حامد - پ حدود دو ماه پیش در یک درگیری لفظی جوانی را به قتل رسانده بود.

 

محل اجرای حکم اعدام فرد یاد شده به وسیله نیروهای یگان ویژه تحت کنترل بوده و حتی بر روی برخی پشت بام‌های اطراف محل اجرای حکم اعدام نیز مأمورینی مستقر شده بودند.

 

همچنین روز چهارشنبه ۲۷ دی دو تن به اتهام تجاوز به عنف در شهرستان‌های مشهد و سبزوار اعدام شدند.

 

باشگاه خبرنگاران تصاویری از اعدام یکی از متهمان یاد شده در سبزوار منتشر کرد که نشان می‌داد اجرای این حکم در استادیوم ورزشی این شهر انجام شده و مردم برای مشاهده این اعدام بر روی سکوهای ورزشگاه مستقر شده بودند.

 

برپایه دستور ویژه رئیس قوه قضائیه ایران پرونده‌هایی که به‌گفته وی "امنیت عمومی را بر هم می‌زنند و جنبه ملی پیدا می‌کنند"، به‌طور ویژه و با سرعت پیگیری و رسیدگی می‌شوند.

 

با وجود انتشار موارد متعددی از سرقت، زورگیری، آزار و اذیت و حمله‌ شبانه‌ اراذل و اوباش به شهروندان در طول چند سال اخیر، برخورد پلیس ایران با کسانی که متهم به زورگیری بوده‌اند با انتقادات بسیاری همراه بوده است.

 

افزایش چنین مواردی نشان‌دهنده آن است که "برخورد شدید" و اعدام بزهکاران اجتماعی نتوانسته است مسئله جرایم اجتماعی در ایران را حل کند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

چرا اعدام؟قتل که نکردند؟با کدام حکم شرعی و قانونی قصد دارند چنین ظالمانه جان دو انسان را فدای بی کفایتی و بی لیاقتی خود کنند؟مگر نه اینکه هر کیفری باید متناسب با جرم انجام شده باشد؟ این حکم بدون شک برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی نظام اسلامی شان است.

اگر یک لحظه در اعدام اینجور آدمها کوتاهی کنند ایران می شود مثل آفریقای جنوبی و حتی بدتر.

هموطنان !
شما به بدرقۀ طلا و نفرۀ خود رفتيد و اشک هم ريختيد، شما مقصره اين اعدامها، فقر، زندانها وآوارگيها هستيد!
شما را بايد حلقه آويز کرد که خطری برای جامعه ما هستيد! اعتقاد تو ومن به روحانيان بيخدا باعث اين اعدامهاست! لاريجانيها بيرون، برويد کشورتان !

اروپا خیلی همه این کارها رو آزمایش کرد. فراوان گردن زیر گیوتین گذاشتن و ان چنان زندانهای وحشتناکی داشتن تا این که (پیشرفت کردن و مدرنیزه شدن) و به این نتیجه رسیدن که تا وقتی شکم مردم گرسنه باشه گیوتین جلوی اونها رو نمیگیره. باید جامعه را بطور ریشه ی سر و سامان داد تا درست بشه.

به نظر من اعدام افرادی چون سارقین مسلح، زور گیران، متجاوزان به عنف بسیار راه حال خوبی‌ برای پاک کردن جامعه از وجود چنین انگلهأی است و نقش بازدارندگی برای افرادی که حتا به فکر ارتکاب چنین اعمال مجرمانهای دارند را هم دارد. من فقط با اعدام قاچاقچیان مخالف هستم.

چرا حتی یک نفر اعتراض نمی کند؟ چرا خانه هنرمندان؟؟ اوج هنر ما به اینجا رسیده که خانه ای که به نام هنر و هنرمند ساخته شده را به "اعدام" آلوده کنیم... واقعا شرم آور است...
کسانی باید به دار آویخته شوند که جامعه را از هم فروپاشیده اند و جوانان این کشور را به تباهی کشانده اند، اعدام هیچ گاه در هیچ جامعه ای راه حل نبوده فقط سرپوشی بوده برای پوشانده جنایات مجرمان واقعی... کسی به دنبال علت نیست، همه معلول را مجازات می کنند...

من هم با اعدام این جور افراد موافقم و صد البته با زجر دادن آنها در ملا عام . چون هدف دادن هشدار به افرادی است که اندیشه چنین کارهایی را در سر دارند . ***

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما