خانه | خبر | اخبارایران

هفت زندانی عقيدتی در ايران به سلول انفرادی منتقل شدند

پنجشنبه, 1391-10-28 13:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هفت تن از دروايش گنابادی که در زندان اوين در حبس هستند، به دليل عدم حضور در دادگاه به سلول انفرادی منتقل شدند.

 

به گزارش تارنمای کلمه، اين زندانيان که در اعتراض به "روند غير قانونی بازداشت و مقدمات محاکمه، از جمله سلب حق مطالعه پرونده از سوی خود و وکلايشان" از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند، بعد از ۲۴ ساعت، عصر سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه توسط مأموران وزارت اطلاعات به سلول انفرادی منتقل شدند.

 

چند سالی است که دراويش گنابادی از سوی جمهوری اسلامی "تحت فشار و محدوديت" قرار دارند و تعداد زيادی از آن‌ها نيز به حبس محکوم شده‌اند.

 

کلمه می‌گويد: "در پی امتناع اين دراويش از حضور در چنين دادگاهی، قاضی صلواتی طی مذاکره با نماينده دراويش زندانی، حميدرضا مرادی، تلاش کرد آن‌ها را به حضور در دادگاهی راضی کند که نه زمان آن طبق اعلام قبلی قانونی بود و نه وکلا و متهمان توانسته بودند پرونده را  مطالعه کنند."

 

رسانه‌های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده‌اند

بر پايه اين گزارش "مخالفت مجدد مرادی با اين خواسته صلواتی منجر به انتقال وی به بند ۲۰۹ شد و در پی آن ديگر دروايش زندانی (مصطفی دانشجو، فرشيد يداللهی، رضا انتصاری، اميد بهروزی، امير اسلامی و افشين کرم‌پور) در همبستگی با وی درخواست دادند که آن‌ها نيز به بند ۲۰۹ منتقل شوند که با پافشاری آنان، به بند ۲۰۹ منتقل شدند."

 

انتقال دروايش زندانی به انفرادی در حالی اتفاق افتاده که گزارش شده است شماری از آن‌ها دستور پزشکی برای بستری شدن داشته‌اند.

 

تارنمای کلمه افزوده است: "اما در مسير اعزام آن‌ها به بيمارستان با اعمال نفوذ قاضی صلواتی در حوزه‌ای که قانونا به وی ارتباطی ندارد، اعزام آن‌ها مشروط به پوشيدن لباس فرم زندان و زدن دستبند و پابند می‌شود، در پی اين اقدام، اين دراويش از انتقال به بيمارستان خودداری کردند."

 

پيشينه دراويش گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری که هم‌اکنون آرامگاهش در شهر ماهان در نزديکی کرمان است، بر می‌گردد.

 

نور علی تابنده، قطب دراويش نعمت‌اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام "مجذوب‌علی شاه" ياد می‌کنند. وی در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زيارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

 

رسانه‌های ايران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنيت ملی اين کشور از پوشش دادن اخبار دراويش گنابادی منع شده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما