خانه | خبر | اخبارایران

بازداشت پنج تن به اتهام توليد موسيقی زيرزمينی

پنجشنبه, 1391-10-21 15:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته يک مقام مسئول در پليس ايران، پنج تن به اتهام "توليد موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی برای خوانندگان لس‌آنجلسی و شبکه‌های ماهواره‌ای" بازداشت شدند.

 

صادق رضادوست، معاون اجتماعی پليس امنيت عمومی نيروی انتظامی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت مأموران پليس روز سه‌شنبه با هماهنگی مقامات قضايی، پنج تن را به اتهام تهيه و توليد "موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی برای خوانندگان لس‌آنجلسی" و "در ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای معاند" بازداشت کردند.

 

وی افزود: "اين افراد به همراه آلات و ادوات جرم، پس از دستگيری به مراجع قضايی معرفی شدند."

 

روز گذشته سعيد جابری انصاری، دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگی و هنری، در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، سياست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را "حمايت از هنرمندان عرصه موسيقی، حمايت از سرمايه‌گذاری‌های اين عرصه و شناسايی و برخورد با استوديوهای غيرمجاز در ايران" دانست.

 

وی افزود: "درصدد هستيم تا از فعاليت استوديوهايی که به‌صورت غيرمجاز فعاليت و محصولات فرهنگی غيرمجازی توليد می‌کنند و گاه در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شوند جلوگيری کنيم."

 

مسئولان نيروی انتظامی ايران در طول سال‌های اخير با استوديوهای موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی، برگزاری کنسرت‌های زيرزمينی و همکاری برخی خوانندگان با شرکت‌های موسيقی خارجی برخورد می‌کنند

جابری انصاری از شناسايی يک استوديو با همکاری پليس اطلاعات و امنيت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پليس امنيت اخلاقی خبر داد و گفت: "اين استوديو چند ماه به‌صورت غيرمجاز فعاليت می‌کرد حتی کلاس تست صدا و موسيقی نيز در اين مجموعه داير شده بود و آثاری نيز توليد و پخش کرد."

 

به گفته اين مقام مسئول، برخی از موضوعات توليد شده در استوديوهای غيرمجاز برخلاف ارزش‌ها و اصول اساسی اسلام و انقلاب ايران است.

 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز در آذرماه سال جاری اعلام کرد ۲۸ نفر که برخی از آن‌ها در کار دوبله و ترجمه بودند، در ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور دستگير شدند.

 

از سوی ديگر باشگاه خبرنگاران در همين رابطه به نقل از "يک منبع آگاه" که نام وی منتشر نشد از شناسايی شبکه گسترده‌ای از مجموع چندين استوديوی زيرزمينی خبر داد.

 

اين "منبع خبری" گفته بود اين استوديو‌ها "مروج ابتذال و مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای بيگانه، ضدانقلاب، مارک‌دار، وابسته به سرويس‌های جاسوسی دشمنان و مرتبط با بهائيان" بوده‌اند.

 

در روزهای پايانی خردادماه سال جاری نيز خبرگزاری فارس به نقل از علی يلی، رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات نيروی انتظامی (فتا) خراسان شمالی نوشت، کار‌شناسان فتا هنگام رصد فضای مجازی، تبليغات در مورد را‌ه‌اندازی استوديو و ساخت موسيقی به صورت غيرمجاز و همچنين عوامل اين اقدام را شناسايی کردند.

 

مسئولان نيروی انتظامی ايران در طول سال‌های اخير با استوديوهای موسيقی غيرمجاز و زيرزمينی، برگزاری کنسرت‌های زيرزمينی و همکاری برخی خوانندگان با شرکت‌های موسيقی خارجی برخورد می‌کنند.

 

در ايران همچنين چندين سال است که استفاده از تجهيزات ماهواره‌ای جرم قلمداد می‌شود و پليس ايران نيز هرچند وقت يک‌بار اقدام به جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره‌ای می‌کند.

 

برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که از طريق گيرنده‌های ماهواره‌ای و دستگاه‌های ديجيتال دريافت می‌شوند به‌عنوان رقيب اصلی شبکه‌های داخلی تلويزيونی دولتی ايران به‌شمار می‌روند که به گفته مخالفان حکومت ايران محدوديت‌های شديد در آن‌ها موجب روی‌آوری مردم به سوی شبکه‌های ماهواره‌ای شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما