خانه | خبر | اخبارایران

آزمايش مقدماتی موشک‌های باور ۳۷۳ به جای اس ۳۰۰ توسط ايران

سه شنبه, 1391-10-12 12:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايران می‌گويد پس از آن‌که روسيه از فروش موشک‌های اس ۳۰۰ به اين کشور خودداری کرد، به جایش موشک باور ۳۷۳ را توليد کرده و در حال انجام تست‌های اوليه بر روی اين موشک‌ها است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرتيپ فرزاد اسماعيلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء ارتش ايران، امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: "خوشبختانه پروژه باور ۳۷۳ به جای خوبی رسيده و در حال انجام تست‌های اوليه آن هستيم."

 

وی افزود: "پروژه‌های بزرگ‌تر و شگفت‌انگيزتری از پروژه باور ۳۷۳ داريم که اخبار مربوط به آن در روز پدافند هوايی در سال آينده اعلام می‌کنيم."

 

ايران قرارداد خريد سامانه‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ را در سال ۲۰۰۵ با روسيه امضا کرد که طی آن روسيه در سال ۲۰۰۷ بايد با تحويل پنج بخش از اين سامانه ۸۰۰ ميليون دلار دريافت می‌کرد اما روسيه اين قرارداد را به دليل تحريم‌های شورای امنيت اجرا نکرده است.

 

در قطعنامه‌های شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، فروش ادوات سنگين نظامی از جمله سيستم‌های ضدهوايی موشکی مندرج در فهرست سلاح‌های متعارف سازمان ملل، به اين کشور ممنوع شده است.

 

 

ايران قرارداد خريد سامانه‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ را در سال ۲۰۰۵ با روسيه امضا کرد که طی آن روسيه در سال ۲۰۰۷ بايد با تحويل پنج بخش از اين سامانه ۸۰۰ ميليون دلار دريافت می‌کرد اما روسيه اين قرارداد را به دليل تحريم‌های شورای امنيت اجرا نکرده است

 

پدافندهای موشکی اس۳۰۰ يکی از قوی‌ترين سيستم‌های پدافند هوايی جهان است. سيستم‌های اس۳۰۰ ويژه دفاع از موسسه‌های صنعتی، نهادهای دولتی، پايگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوايی و فضايی هستند.

 

اين سيستم قادر به نابودسازی اهداف بالستيک بوده و از قابليت حمله به اهداف زمينی نيز برخوردار است. تازه‌ترين مدل سيستم اس۳۰۰ می‌تواند هواپيماهای مهاجم را در فاصله ۱۵۰ کيلومتری و ارتفاع ۲۷ کيلومتری نابود کند.

 

پس از خودداری روسيه از فروش اين موشک‌ها به ايران، اين کشور امسال اعلام کرد در حال توليد موشکی با نام "باور ۳۷۳" است که جايگزين موشک‌های اس ۳۰۰ خواهد شد.

 

به گفته فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبيا، موشک باور ۳۷۳ "کاملاً بومی" است و توليد آن از ماه‌های پايانی سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

Share this
Share/Save/Bookmark

من نمیدونم چرا از این همه دروغ خسته نمیشن. سطح عمومی تکنولوژی در کشور بیان کننده توانایی های آن در ساخت تجهیزات پیشرفته هست!!

این موشک ها ولایت فقیه برای روز مبدا ساخته میشه و شده که مانند موشک های سوریه که بر علیه شهرهای سوریه استفاده میشه برای بمباران کردن شهرهای ایرانه و خفه کردن صدای مخالفین ایران نشینه و بس ....ملاها هم خوب میدونن که با یه تیر دوتا نشون میزنن ..یه تیرش برای ترسوندن کسانی در ایرانه که باید بترسوننشون ..و تیر بعدی ترسوندن عرب های در اطراف خلیج فارسه که از ترس وادار بشن بدو بدو برن از آلمان و امریکا توپ و تانک بخرن و صنایع سازنده این ابزارهای نضامی هم حق دلالی و حق بازور آوردن مشتری "عرب ها" رو به ملاها و پاسدارچی های علی خامنه ای ...واریز می کنن!!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما