خانه | خبر | اخبارایران

اعدام پنج تن در سمنان و یزد

شنبه, 1391-10-09 16:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

پنج تن از جمله یک تبعه افغانستان  صبح روز شنبه، نهم دی ماه در شهرهای سمنان و یزد اعدام شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از دادگستری کل استان سمنان، حکم اعدام فردی با هویت "م.م"٢٧ساله اهل هرات افغانستان به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۹٧٠ گرم هروئین فشرده (کراک)  در سمنان اجرا شد.

 

براساس اطلاعیه دادگستری کل استان سمنان، کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی "پس از انجام بررسی‌های لازم و  احراز نشدن شرایط"، تقاضای عفو متهم یاد شده را رد کرده است.

 

خبرگزاری مهر نیز گزارش داده است که دو تن به نام‌های "ع – ب" و "ر – د" به اتهام تجاوز به عنف در منطقه چاهک شهرستان خاتم، یک تن به نام" ن – ب" به اتهام  تجاوز به عنف با عنوان مامور قلابی شرکت گاز و یک تن دیگر نیز "م - ع "  به اتهام حمل و نگهداری ۹٨٠ گرم هروئین و٣٨  کیلو و ٧٥٠ گرم تریاک در زندان مرکزی یزد به دار آویخته شدند

 

حکم اعدام فردی با هویت "م.م"٢٧ساله اهل هرات افغانستان به اتهام حمل و نگهداری یک کیلو و ۹٧٠ گرم هروئین فشرده (کراک) روز شنبه، نهم دی ماه در سمنان اجرا شد 

روزنامه کيهان ۲۹ آذر ماه سال جاری نیز از اعدام هفت تن در زندان اصفهان به اتهام "قاچاق مواد مخدر و تجاوز" خبر داده بود.

 

سازمان عفو بين‌الملل در گزارش سالانه خود که هشتم فروردين‌ماه امسال منتشر شد اعلام کرد در سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۳۶۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.اين تعداد اعدام پس از چين بالاترين رقم اعدام در جهان است.

 

احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل نيز گفته است در سال ۲۰۱۱ بيش از ۲۰۰ مورد اعدام در ايران تا اواسط سپتامبر انجام شده و تا ماه دسامبر ۲۰۱۱، ۴۲۱ مورد اعدام به‌شکل رسمی و ۲۴۹ مورد اعدام مخفيانه اعلام شده است.

 

به‌گفته احمد شهيد ۸۱ درصد از تمامی موارد اعدام در ۲۰۱۱ مربوط به مواد مخدر، ۴/۳ درصد محاربه و ۴/۱ درصد تجاوز بوده‌اند.

 

گزارشگر ويژه سازمان ملل در گزارش خود تأکيد کرد که جرائم مواد مخدری از جمله جرائمی نيست که تحت قوانين بين‌المللی به صدور حکم اعدام منجر شود.

 

شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسئله داخلی" اين کشور می‌دانند

Share this
Share/Save/Bookmark

در زمان شاه ملعون این طاغوت و شر مطلق تبلیغات چنین بود: به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد.
اما اینک بقول آن مردک عمامه سیاه سید محمدخان بهشتی صالحان و تشنگان به خدمت بر قدرتند. باید تبلیغات چنین باشد : به امید اینکه بزودی در هر خانواده ایرانی یک شهید یک اعدامی و یک مفقودالاثر داشته باشیم. خدا خمینی در چاه جمکران با امام مهدی همحوض کند. همحوضچه کند. آن مردک که در واقع اژدهاک تاریخ بود چه بر سر ایران نیاورد. خاک بر سر پدر و مادر من که در خیابان مرگ بر شاه گفتند و مرا بر دوش خود به تظاهرات بردند تا این پلیدان را سرکار آورند. و اما یک سخن به ملیونها ایرانی خاج از وطن: دوستان آنجا چه می کنید؟ آیا ایران را و ما را فراموش کرده اید؟؟؟ آیا نوشتن یک کامنت هم اینقدر براتان سخت است. مگر اینجا که بودید قول ندادید که ما و ایران را فراموش نکنید! اما فراموشمان کرده اید؟؟ یک مرگ بر نوشتن و یک زنده باد نوشتن اینقدر سختتان است!

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۴ متهم به زورگیری که بر اساس اظهارات نماینده دادستان تهران همگی آنها زیر ۲۴ سال سن دارند، صبح روز شنبه، ۹ دی‌ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی !! ابوالقاسم صلواتی آغاز شد.
چندی پیش فیلم زورگیری ۴ نفر در اینترنت پخش شد که واکنش‌های زیادی از جمله دستور ویژه‌ی رییس قوه قضاییه برای پیگیری این ماجرا را به دنبال داشت که درپی آن، این متهمان بازداشت شدند و با صدور قرار مجرمیت پرونده آنها در کمترین زمان ممکن به دادگاه رفت.
متهمان زیر ۲۴ سال سن دارند!!/ متهم ردیف اول: «فقر» باعث شد چنین کاری بکنم
شاکی: این محاربه نیست/ متهم: اعدامم نکنید، لطفا!
چرا قاتلان ستار بهشتي و عاملان درشوه و دزدی ميلياردی محاکمه نميشوند؟!

نه به اعدام! نه بجای خدا جان گرفتن! نه به جنايت رسمي! *** بيرون، با آفتابه و اعمال ريشه در لجن! خدائی کنيد تا به دست ملت بيافتيد! ايران راه ليبي، عراق،يمن و تونس را ميرود : از همکاری با دژخيمان، اعدامگر خودداری کنيد!ملت بي... ايران ، ببينيد هنديها در برابر تجاوز چگونه واکنش نشان ميدهد! انزجار خود را از اعدام بيان کن!

تا این اسلام٬ تا این حکومت بر پاست مردم ایران حتا یک لحظه ی خوش نخواهند داشت. اینان جرثومه های فساد تباهی و پلیدیند. اینان تا جان دارند قاتل و کشتارگر و سرکوبگرند. اینا تا بر قدرتند جانی پروند٬ زورگیر پرورند٬ خفت گیر پرورند متجاوز پرورند٬ سارق پرورند. خامنه ای خودش رییس سارقین است. *** و به آن وستی که از خارج نشینان تقاضا کرده بگویم برادر آنها چه چپشان و چه راستشان و چه مذهبی و ملی مذهبی و غیره همه بفکر خودشانند. بیا با هم کاری بکنیم در داخل. آنها در خارج هم بندبازی و بسط بازی را ادامه می دهند.*** . چپی های پناهنده در دامان آمپریالیست در پی پیدا کردن پست و مقامی آنجا هستند تا بیایند و یک اتحاد جماهیر شوری جدید در ایران برپا کنند. بیا باهم بگوییم***

جناب کاربر محترم ....شیعه سابق از تهران کافر امروز و محاب با خدا و پیغمبر دمدار....مردم آزاری بده ها ........شلنگ آب رو نگیر بهشون خیس میشن ...یهو پنجاه شصت میلیونی از خواب می پرن ها .....هنوز نه از عروسی و نه دامادی و نه از اب و گاز و برق مجانی خبریه یه عده سر آجیل و پشمکش بحث می کنن...اون مبدا بیاد ...اون یکی هم دعوتش نمی کنیم ...اون یکی هم من ازشش خوشش نمی آد..!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما