خانه | خبر | اخبارایران

"پرويز" ساخته مجيد برزگر در جشنواره فيلم روتردام

جمعه, 1391-10-08 20:36
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

فيلم سينمايی "پرويز" ساخته مجيد برزگر در جشنواره بين‌المللی فيلم روتردام به نمايش در می‌آيد.

 

فيلم سينمايی "پرويز" دومين ساخته‌ بلند مجيد برزگر در بخش ويژه سينمای ايران در چهل‌ودومين دوره جشنواره بين‌المللی روتردام به نمايش گذاشته می‌شود.

 

جشنواره بين‌المللی روتردام از سوم بهمن‌ماه (۲۳ ژانويه) تا ١٤ بهمن‌ماه (سوم فوريه) برگزار خواهد شد.

 

بخش ويژه جشنواره روتردام ۲۰۱۳ با نام "سيگنال‌ها: درون ايران" تازه‌ترين ساخته‌های فيلمسازان ساکن ايران و نيز فيلمسازان ايرانی مهاجر را در برابر ديد علاقه‌مندان سينمای ايران قرار خواهد داد.

 

"پذيرايی ساده" اثر مانی حقيقی و "از تهران تا لندن" به کارگردانی مانيا اکبری از ديگر فيلم‌هايی هستند که در اين جشنواره به نمايش گذاشته خواهند شد.

 

"پذيرايی ساده" اثر مانی حقيقی و "از تهران تا لندن" به کارگردانی مانيا اکبری از ديگر فيلم‌هايی هستند که جشنواره بين‌المللی فيلم روتردام به نمايش گذاشته خواهند شد

سال گذشته ۲۷۴ هزار تن طی مدت ۱۲ روز به تماشای فيلم‌های اين جشنواره نشستند و نزديک به دو هزار ۷۰۰ دست‌اندرکار حرفه‌ای سينما در آن شرکت کردند.

 

جشنواره، روتردام در همه اين سال‌ها به جديدترين فيلم‌های مستقل و مدرن از سراسر دنيا توجه ويژ‌ه‌ای داشته است. اين جشنواره امکانی برای کشف استعدادهای سينمای هنری امروز و آينده است.

 

فيلم "پرويز"، زندگی روزانه مردی ۵۰ ساله به همين نام را روايت می‌کند که تمام زندگی‌اش با پدرش در شهرکی زندگی کرده و کارهای پدر و ساکنان شهرک را انجام داده است اما پدرش که قصد ازدواج دارد از او می‌خواهد برای زندگی به جای ديگری برود. پرويز که سرخورده شده قصد دارد به پدر و اهالی شهرک بفهماند که به اين آسانی نمی‌توانند او را از زندگی‌شان حذف کنند.

 

مجيد برزگر با همکاری حامد رجبی و برديا يادگاری فيلمنامه "پرويز" را نوشته است. تهيه‌کنندگی "پرويز" را سعيد آرمند و دفتر فيلمسازی ميلاد که متعلق به رسول صدرعاملی است انجام داده‌اند.

 

"پرويز" از آثار مستقل سينمای ايران است که در خردادماه امسال توليد شد. بازيگر اصلی فيلم يک ايرانی-آمريکايی به نام لوون هفتوان است که پيش از اين در فيلم "صدای تيره" اثر بهروز افخمی نيز ايفای نقش کرده بود. حميرا نونهالی و محمود بهروزيان ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

 

"پرويز" تاکنون در جشنواره‌های خارجی جوايزی را از آن خود کرده‌است. "فصل باران‌های موسمی" نخستين فيلم بلند سينمايی مجيد برزگر بود که هنوز امکان اکران عمومی پيدا نکرده‌ اما نمايش آن در جشنواره فيلم فجر با استقبال منتقدان و اهالی رسانه روبه‌رو شد.

 

"پرويز" مهرماه سال جاری در سيزدهمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم‌های آسيايی رم، جايزه‌ شبکه‌ توسعه سينمای آسيا (نتپک) را از آن خود کرد.

 

مجيد برزگر درباره مفهوم اصلی فيلم خود گفته است: "پرويز يک آدم معمولی است و من می‌خواستم بگويم اگر اين شخص قدرت پيدا کند چقدر می‌تواند خطرناک باشد. در حقيقت کارهايی که پدر انجام می‌دهد و جامعه پدرسالار چاره‌ای جز انجام اين کارها برای پرويز باقی نمی‌گذارد و مفهوم قدرت مفهوم اصلی اين فيلم است."

 

پيش از اين جشنواره سن سباستين از فيلم "پرويز" تقدير کرد و به اين فيلم ديپلم افتخار داد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

... کاش دو کلمه هم درباره پذیرایی ساده یا از تهران تا لندن می نوشتید. این مطلب طوری نوشته شده، انگار جشنواره آمستردام تنها برای نمایش فیلم پرویز بر پا شده!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما