خانه | خبر | اخبارایران

سخنگوی دولت ايران: رهبری از اسقاط دولت احمدی‌نژاد جلوگيری کرده است

چهارشنبه, 1391-10-06 10:25
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

غلام‌حسين الهام، سخنگوی دولت ايران گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در هشت ماه گذشته از "اسقاط" دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور اين کشور جلوگيری کرده است.

 

به گزارش شبکه ايران وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) الهام روز سه‌شنبه پنجم دی ۱۳۹۱ در بازديد از مؤسسه مطبوعاتی ايران گفت: "برخی از جريانات طی هشت ماه گذشته به شکلی جدی برای اسقاط دولت احمدی‌نژاد برنامه‌ريزی کرده بودند، اما با هوشمندی و حمايت‌های رهبری از گفتمان عدالت‌خواهی و ضد فساد احمدی‌نژاد، اين پروژه شکست خورد."

 

سياست‌های احمدی‌نژاد در هفت سال گذشته انتقادات زيادی را به دنبال داشته است. منتقدان احمدی‌نژاد وی را به "قانون‌گريزی و انجام اقدامات خلاف قانون" ‌متهم می‌کنند.

 

شماری از نمايندگان مجلس ايران بارها از "لزوم" برکناری احمدی‌نژاد از قدرت سخن گفته‌اند.

 

احمد توکلی يکی از نمايندگان مجلس ايران سال گذشته در انتقادی شديد از محمود احمدی‌نژاد گفت اگر "خطاهای" احمدی‌نژاد کاهش پيدا نکند، "نبايد بيش از اين درباره جابه‌جايی ايشان تعلل کرد."

 

توکلی همچنين آذرماه امسال گفت: "آقای احمدی‌نژاد واقعاً قابل پيش‌بينی نيست که چه کاری می‌کند. بر اين اساس نظر من اين است که ادامه فعاليت ايشان مضر به حال کشور است."

 

غلام‌حسين الهام: کسانی که از تريبون‌های داخلی بر اين گزاره مردود و نادرست اصرار می‌کنند، دانسته يا ندانسته اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند، اين اتهامات نتيجه‌ای جز ضربه به نظام ندارد

پيش از اين نيز شماری از نمايندگان مجلس خواهان مطرح شدن طرح "عدم کفايت سياسی" احمدی‌نژاد و برکناری وی شده بودند اما عملی نشد.

 

منتقدان احمدی‌نژاد با اشاره به ماجرای برکناری حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط احمدی‌نژاد در فروردين ۱۳۹۰، می‌گويند وی با رهبر جمهوری اسلامی ايران دارای اختلاف است.

 

با اين‌که آيت‌الله علی خامنه‌ای مخالف برکناری مصلحی از وزارت اطلاعات بود اما احمدی‌نژاد با خانه‌نشينی ۱۱ روزه اعتراض خود را به اين تصميم رهبر جمهوری اسلامی نشان داد اما در نهايت اعلام کرد با آيت‌الله خامنه‌ای اختلافی ندارد و با ادامه کار وزير اطلاعات موافقت کرد.

 

غلام‌حسين الهام بدون اشاره به اين ماجرا، "ايجاد تلقی وجود چالش ميان دولت و نظام را سياستی ضدانقلابی و به زيان نظام" ناميده است.

 

به گفته وی "کسانی که از تريبون‌های داخلی بر اين گزاره مردود و نادرست اصرار می‌کنند، دانسته يا ندانسته اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند، اين اتهامات نتيجه‌ای جز ضربه به نظام ندارد."

 

الهام از مخالفان احمدی‌نژاد خواست تا از دامن زدن به "گزاره حاکميت دوگانه" پرهيز کنند.

 

اصولگرايان از جمله منتقدان جدی احمدی‌نژاد هستند که تلاش می‌کنند در دور آينده انتخابات رياست‌جمهوری ايران مانع به قدرت رسيدن نزديکان رئيس‌جمهور کنونی ايران شوند.

 

آن‌ها می‌گويند احمدی‌نژاد قصد دارد با استفاده از مدل روسی "پوتين - مدودف" يکی از نزديکان خود را به رياست‌جمهوری دور آينده برساند تا بتواند به‌عنوان معاون چنين رئيس‌جمهوری، عملا قدرت را در سال‌های آينده نيز در دست داشته باشد.

 

يازدهمين دوره انتخابت رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

علی خامنه ای به اوباشاش میگه....مگه کورید که نمی بینید که ...سقفش کج شده اگر خراب شه زیر آوار می میریم......و اسلام ناب محمدی هم زیر آوار می میره....ریشو بدو دیگه ..یه تیکه چوب بزار زیر ستونش که نریزه!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما