خانه | خبر | اخبارایران

دادستان تهران: علت مرگ ستار بهشتی ضربه يا شوک روانی بوده است

دوشنبه, 1391-10-04 10:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در مورد علت مرگ ستار بهشتی گفت: "کميسيون ۱۱ نفره‌ای تشکيل شد و تشخيص داد که محتمل‌ترين علت مرگ می‌تواند ناشی از پيامدهای ضربه يا ضربات و يا شوک روانی باشد."

 

خبرگزاری فارس که امروز دوشنبه چهارم دی‌ماه اين خبر را منتشر کرده، جزئيات بيشتری در اين باره اعلام نکرده است.

 

ستار بهشتی کارگری بود که در مورد نقض حقوق بشر در ايران وبلاگ می‌نوشت. وی ۹ آبان‌ماه سال جاری در منزلش در رباط کريم در نزديکی تهران بازداشت شد. در روز ۱۶ آبان مقامات با خانواده او تماس گرفته و آن‌ها را از مرگش در زمان بازداشت مطلع کردند.

 

در همين حال نمايندگان مجلس ايران گفته‌اند گزارش نهايی پرونده مرگ ستار بهشتی آماده شده و احتمالا فردا سه‌شنبه در صحن مجلس خوانده می‌شود.

 

علی مطهری: تغيير رئيس پليس فضای تبادل اطلاعات تهران (فتا) از سوی فرمانده نيروی انتظامی گرچه قابل تقدير است اما برای جبران اين موضوع کافی نيست و بايد اقدامات بيشتری انجام شود

مرگ ستار بهشتی بازتاب گسترده‌ای در جهان يافت و شمار زيادی از سازمان‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی با اعتراض به مرگ اين وبلاگ‌نويس در اثر شکنجه٬ خواهان رسيدگی به اين موضوع  شدند.

 

پس از رسانه‌ای شدن خبر مرگ ستار بهشتی و واکنش نمايندگان مجلس به آن، اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران ۱۱ آذر ماه گذشته، سرهنگ محمدحسن شکريان٬ رئيس پليس فتای تهران را به علت "قصور و ضعف در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسيدگی پرونده ستار بهشتی" از سمت خود برکنار کرد.

 

همچنين علی مطهری يکی از نمايندگان مجلس ايران از مصطفی محمدنجار، وزير کشور و اسماعيل احمدی‌مقدم، خواسته است تا در رابطه با مرگ ستار بهشتی از "خانواده بهشتی، مردم و رهبر ايران" عذرخواهی کنند.

 

به گفته اين نماينده مجلس "تغيير رئيس پليس فضای تبادل اطلاعات تهران (فتا) از سوی فرمانده نيروی انتظامی گرچه قابل تقدير است اما برای جبران اين موضوع کافی نيست و بايد اقدامات بيشتری انجام شود."

 

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه ايران نيز گفته است: "دادسرا از ۱۱ نفر تحقيق کرده و در حال حاضر سه نفر در بازداشت به سر می‌برند و تحقيقات کماکان ادامه دارد. چيزی از تحقيقات تاکنون که منجر به مرگ شده باشد به دست نيامده ولی تخلفاتی وجود داشته، ضرب و جرحی اجمالاً وجود داشته ولی ضرب و جرحی نبوده که منجر به مرگ شود."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

با سلام. انسان از اینهمه وقاحت و بیشرمی افرادی که خودشان را «مسلمان» میدانند و چنین آشکار دروغ میگویند و حقیقت را کتمان میکنند تعجب که چه عرض کنم شاخ در می آورد. نکته جالب اینجاست که با اینکه همه شان میدانند ستار قهرمان ما در زیر شکنجه به قتل طبیعی رسیده است اما از اعتراف به آن هراس و وحشت دارند. در این سازمان مافیایی حکومتی که تک تک آنها دستشان به خون مردان و زنان میهنمان آغشته است کسی نیست که نداند این حکومت اسلامی و خامنه ای و پسرانش در راس آن در تنها چیزی که موفق بوده راه اندازی دستگاه مخوف تعقیب و شناسایی و از بین بردن مخالفان و منتقدان دستگاه اهریمنی شان هست و بس. ثروت بیکران مملکت به شکل نامحدود در اختیار بی شرم ترین و بیرحم ترین های این مملکت قرار گرفته تا «ستار»ها را از جلو چشم مادرانشان یا از خیابانها و کوچه ها ربوده و شکنجه کرده و به قتل برسانند و بعد اینها در جلوی رادیو و تلویزیون صحبت از «شوک روانی» میکنند! جل الخالق! واقعاً «ملت» به این همه وقاحت و بی شرمی باور میکند؟ برای من شخصاً جای هیچگونه شکی نیست که اینها فردای نوعی در همان رادیو و تلویزیون اعتراف خواهند کرد که چگونه سالهای سال ربوده اند، شکنجه کرده اند و به قتل رسانده اند. کاش فقط یک کم؛ فقط یک کم وجدان و یا حس انسانی داشتند و حداقل جنایتی را که انجام داده اند دیگر عوام فریبی را کنار گذاشته و صریح بدان اعتراف کنند. اما کجا میتوان از شارلاتانها و در رأس آنها خامنه ای شیاد خود رهبر خوانده میتوان چنین انتظاری داشت؛ اینکه صداقت داشته باشند؟ به همان اندازه که «ستار» در کنار هزاران زن و مرد شجاع و آزادیخواه این مملکت به سمبل «انسانیت» و «آزادیخواهی» برای ماها تبدیل شده به همان اندازه لاپوشانی و مردم فریبی این جنایتکارها مشمئز کننده است.

بابا این آقای ستار بهشتی اصلا توی خونه مرده و بعد بازداشت شده و تازه بعد از یه هفته که بازداشت بوده فهمیدن که ای بابا،ایشون یه هفته پیش مردن.تازه اونم تماما نقشه اسراییل جنایتکار و آمریکای استعمارگر هست.

پليس گشتاپويی فتا وزندانهای مخفی منحل و زندانيان سياسي را آزاد کنيد.

دروغگويی بس است .
شرم کنيد .
اسم خودت را دادستان گذاشته اي ؟! دادستان مردم يا شکنجه گران روان پريش خليفه ؟!

من معتقدم که یک خامنه ای برای این ملت کم است . به هر 10 نفر یک خامنه ای فرستاد .

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما