خانه | خبر | اخبارایران

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی خواهان فرصت پاسخگویی در مجلس شد

پنجشنبه, 1391-09-30 07:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در نامه‌ای به هيئت رئيسه مجلس ايران خواهان فرصتی برای پاسخگويی به سخنان حميد رسايی، نماينده مجلس شد.

 

تارنمای هاشمی رفسنجانی تصوير اين نامه را که به امضای محمد هاشمی رفسنجانی، رئيس دفتر مجمع تشخيص مصلحت رسيده، روز چهارشنبه ۲۹ آذر منتشر کرده است.

 

در اين نامه که خطاب به علی لاريجانی، رئيس مجلس نوشته شده، آمده است: "سخنان خارج از عرف و اخلاق و سراسر توهين يکی از نمايندگان مجلس نسبت به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام که در تاريخ ۲۸/۹/۱۳۹۱ از تريبون رسمی مجلس شورای اسلامی و به صورت زنده از صدای جمهوری اسلامی پخش شد، تعجب همگان را برانگيخت."

 

حميد رسايی يکی از نمايندگان مجلس دو روز پس از آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از زندان در سخنانی در مجلس ضمن انتقاد شديد از آزادی وی، مهدی هاشمی را "ام‌الفساد و شاه کليد کودتای ۸۸" ناميد و خانواده هاشمی رفسنجانی را يک "خانواده اختاپوسی" توصيف کرد.

 

حميد رسايی يکی از نمايندگان مجلس در سخنانی در مجلس ضمن انتقاد شديد از آزادی مهدی هاشمی، وی را "ام‌الفساد و شاه کليد کودتای ۸۸" ناميد و خانواده هاشمی رفسنجانی را يک "خانواده اختاپوسی" توصيف کرد

مقامات حکومتی ايران از رويدادهای پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که در آن به‌مدت نزديک به يک سال نسبت به نتايج انتخابات اعتراضات خيابانی صورت گرفت و ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دستگير شدند، به‌عنوان "فتنه و يا کودتای مخالفان عليه حکومت" ياد می‌کنند و شرکت‌کنندگان در اين اعتراضات و رهبران آن را "فتنه‌گر" می‌نامند.

 

به گفته رسايی، مهدی هاشمی با "فشارهای سنگين" از زندان آزاد شده است.

 

مهدی هاشمی رفسنجانی شامگاه يکشنبه ۲۶ آذر پس از حدود سه ماه حبس از زندان آزاد شد. مهدی هاشمی که پس از انتخابات رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ايران مقيم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد.

 

دفتر مجمع تشخيص مصلحت ضمن اعتراض به سخنان رسايی و "سکوت هيئت رئيسه" نسبت به "تضييع حق" و "توهين و تهمت" عليه هاشمی رفسنجانی خواهان پخش پاسخ رئيس مجمع تشخيص مصلحت از تريبون مجلس شده است.

 

بر اساس آيين‌نامه داخلی مجلس اگر هيئت رئيسه مجلس تشخيص دهد در نطق يکی از نمايندگان به فردی توهين شده، می‌تواند اجازه دهد آن فرد پاسخ مکتوبش را به شرط آن‌که از دو برابر اصل سخنان اظهارشده بيشتر نباشد، برای قرائت به مجلس بفرستد.

 

محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس ايران از بررسی نامه درخواستی هاشمی رفسنجانی برای پاسخگويی به نطق حميد رسايی در کميته حقوقی هیأت رئيسه مجلس خبر داده است.

 

عبدالرضا مصری، سخنگوی هيئت رئيسه مجلس نيز گفته است: "در صورت تأييد نسبت ناروا به آقای هاشمی رفسنجانی، نهاد قانون‌گذاری نامه ارسالی رئيس مجمع را در اولين فرصت در صحن علنی قرائت می‌کند."

 

علی مطهری يکی از نمايندگان مجلس گفته است: "نطق رسايی توهين‌آميز بود و رئيس وقت جلسه (محمدرضا باهنر) نيز بايد در اين خصوص تذکر می‌داد."

 

مطهری نطق رسايی را "بسيار تند و سخيف" دانسته و گفته است: "اگرچه اين اختصاص وقت به نظر هیئت رئيسه بستگی دارد اما توهين در اين نطق بسيار واضح و روشن بود و هم شخص آيت‌الله هاشمی رفسنجانی و هم پسر وی مهدی هاشمی را خطاب قرار داده بود."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

وقتی کوچولوها بد تربیت شوند یا بزرگترها رسم ورسوم را اینگونه تغییر داده و بر ان اصرار ورزند نباید انتظاری بیش ازاین داشت.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما