خانه | خبر | اخبارایران

جنتی: امکانی برای حضور مجدد فتنه‌گران در انتخابات وجود ندارد

جمعه, 1391-09-24 11:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله احمد جنتی دبير‌ شورای نگهبان گفت: "امکانی برای حضور مجدد فتنه‌گران در صحنه انتخابات وجود ندارد."

 

آيت‌الله احمد جنتی، امام جمعه ۸۶ ساله تهران در گفت‌وگو با هفته‌نامه ستاد نماز جمعه تهران با نام "آدینه تهران" گفت: "فتنه‌گران بزرگ‌ترين خيانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند و لطمه سنگينی به کشور زدند. آن‌ها حتی نبايد توهم اين حضور مجدد را داشته باشند."

 

مقامات حکومتی ايران از رويدادهای پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که در آن به‌مدت نزديک به يک سال نسبت به نتايج انتخابات اعتراضات خيابانی صورت گرفت و ده‌ها نفر کشته و صدها نفر دستگير شدند، به‌عنوان "فتنه" ياد می‌کنند و شرکت‌کنندگان در اين اعتراضات و رهبران آن را "فتنه‌گر" می‌نامند.

 

جنتی افزود: "اين‌ها نشان دادند نه به قانون اساسی، نه به فقه اسلامی و نه اخلاق اسلامی اعتقاد و التزامی ندارند."

 

احمد جنتی در برابر اين پرسش که "آيا کسانی که حاضر نشدند از فتنه برائت بجويند و عملکرد فتنه‌گران را تأييد کردند امکان حضور در انتخابات را دارند" پاسخ داد: "خير! آن‌ها هم امکان حضور در صحنه انتخابات را نخواهند داشت"

وی همچنين گفت: "امروز ارتباط فتنه‌گران با خارج و دشمنان انقلاب کاملا محرز شده است و اين مسئله در پرونده‌های اين افراد که در دادگاه‌ها تشکيل شده و در اعترافات آن‌ها کاملا روشن است."

 

دبير‌ شورای نگهبان کسانی را که در اعتراضات سال ۸۸ شرکت داشتند "خائن به نظام و مردم" و "مجرم" دانست و بار ديگر تأکيد کرد: "مطمئنا امکان حضور مجدد اين‌ها در صحنه انتخابات وجود ندارد."

 

جنتی در برابر اين پرسش که "آيا کسانی که حاضر نشدند از فتنه برائت بجويند و عملکرد فتنه‌گران را تأييد کردند امکان حضور در انتخابات را دارند" پاسخ داد: "خير! آن‌ها هم امکان حضور در صحنه انتخابات را نخواهند داشت."

 

به‌نظر می‌رسد آيت‌الله جنتی در اين بخش از سخنان خود کسانی چون محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين جمهوری اسلامی و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را خطاب قرار داده است که منتقد برخی از سياست‌های جاری در ايران هستند و تاکنون سخنی عليه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از مخالفان دولت و از رهبران جنبش موسوم به سبز نگفته‌اند.

 

محمد خاتمی و اکبر رفسنجانی در روزهای اخير چند بار از برگزاری انتخابات رياست جمهوری "آزاد و شفاف" سخن گفته‌اند.

 

يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ايران ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ برگزار می‌شود.

 

احمد جنتی دبير شورايی است که شرايط همه نامزدهای شرکت‌کننده در هر انتخابات به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بررسی نموده و صلاحيت آن‌ها برای شرکت در انتخابات را تأييد و يا رد می‌کند.

 

در پايان گفت‌وگوی "آدینه تهران" با احمد جنتی، وی حضور کمتر خود در نماز جمعه‌های تهران را به دليل کهولت سنی دانست و گفت از نظر جسمی بيماری و ناراحتی خاصی ندارد اما فکر می‌کند "کسانی که در سنين بالا قرار می‌گيرند بايد کمی مشاغل خود را کم کنند و به فکر افزايش علم و عمل خودشان باشند و گذشته‌ها را جبران کنند."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خدا تو رو از ما بگیره ایشالا جنتی جز جیگر زده!

جنتی منظورش اینه ....کشور مال من و خانواده و هزار فامیلمه .... غربی ها و چینی ها و روس ها فقط ما رو دوست دارد...نفت مفت رو میدیم بهشون ..پولش رو هم بعدا" احمدی نژاد می فرسته دوبی که بهشون پس بدن.....!!! بقیه فکرش رو نکن که شاید یه چیزی بهشون برسه نیان جلو.....فتنه ممنوع !!

***بر کل روحانیت و ***بر اسلام را نماز بیست و چهارساعته ی خود کنید. پدر من که خود آخوند است می گوید یک آخوند خوب یک آخوندی ست که حتا خاکسترش را هم باد برده باشد. و اسلام خوب اسلامی ست که خاکستر آن کتاب ***و آن دستورالعمل قتل و آدمکشی را باد برده باشد. هفت جد او به علاوه ی خودش روحانی بوده اند و این ننگی ست که من فقط می توانم با اینترنت پنهان کنم. آری ***بر اسلام راستین و دروغین و شقاوتی و رحمانی را به خاطر بسپارید. هر روز صبح قبل از چای دم کنید و بریزید در مزبل.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما