خانه | خبر | اخبارایران

علی مطهری از خاتمی به‌خاطر شرکت در انتخابات تشکر کرد

سه شنبه, 1390-12-16 13:07
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس ايران از محمد خاتمی به‌خاطر شرکتش در انتخابات مجلس نهم سپاسگزاری کرد.

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، علی مطهری، نماينده تهران، در سخنان امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه خود در مجلس گفت: "از آقای خاتمی برای آشتی کسانی که با نظام قهر کرده‌اند، سپاسگزارم."

مطهری افزود: "قهر مصلحان جامعه با نظام، يعنی رخنه فرصت‌طلبان و تندروها و به حاشيه راندن انقلابی‌های اصيل."

اين نماينده اصولگرا که برای مجلس نهم نيز انتخاب شده است، گفت: "معتقدم آن‌ها که علی‌رغم اعتراض‌شان در انتخابات شرکت کردند، روش درست‌تری را برگزيدند. چرا که بايد از راه انتخابات وارد شد و نه واگذاری ميدان به حريف و حرکت در راستای خواست دشمن."

محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران و از چهره‌های اصلاح‌طلب، روز جمعه ۱۲ اسفندماه در ميان ناباوری گروهی از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت کرد.

علی مطهری: قهر مصلحان جامعه با نظام، يعنی رخنه فرصت‌طلبان و تندروها و به حاشيه راندن انقلابی‌های اصيل

محمد خاتمی چند ماه پيش با بيان شروطی برای شرکت در اين انتخابات گفته بود: "وقتی همه نشانه‌ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، شرکت در انتخابات معنايی ندارد."

رئيس‌جمهور پيشين ايران "تضمين سلامت انتخابات، رفع حصر از رهبران مخالفان، آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای باز برای احزاب و مطبوعات" را به‌‌عنوان پيش شرط انتخابات مطرح کرده بود.

خاتمی روز گذشته با انتشار نامه‌ای در تارنمای شخصی خود در مورد دلايل شرکتش در انتخابات توضيح داد.

وی نوشت: "اقدام من از منش و بينش سياسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پای‌بندم ريشه می‌گيرد."

محمد خاتمی همچنين گفت: "تعيين استراتژی عدم معرفی نامزد و ارائه ليست هيچ‌گاه به معنی تحريم انتخابات نبود و می‌بايست اين امر را در عمل اثبات کنيم تا با گرفتن هرگونه بهانه‌ای از بدخواهان روزنه‌ای برای امکان مفاهمه بيشتر با تکيه بر حقوق و مصلحت مردم و پيشرفت واقعی کشور باز شود."

اين اقدام خاتمی در حالی صورت گرفت که گروه‌های اصلی اصلاح‌طلب نظير جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، همچنين گروه‌های نزديک به آنان، ملی ـ مذهبی‌ها و نهضت آزادی ايران در بيانيه‌های جداگانه‌ای از تصميم خود برای عدم شرکت در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی خبر داده بودند.

شورای هماهنگی راه سبز اميد، تشکل نزديک به ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت ايران، نيز در فراخوانی از شهروندان معترض به حکومت خواسته بود در روز ۱۲ اسفند به نشانه همبستگی با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در خانه‌های خود بمانند.

موسوی و کروبی بيش از يک سال است که در بازداشت خانگی به‌سر می‌برند و بنا به گفته اطرافيان و اعضای خانواده‌های آنان، اين دو نماينده اصلاح‌طلبان در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران نيز خواهان شرکت در انتخابات نبودند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خانواده مطهری که سرآمد روحانیون ایران بود از ضد ایرانی ترین های تاریخ ایرانند. روحانیت ایران پیوسته ضد ایران بوده است. نابود باد مکتب تشیع. ایرانیان باید صدای مطهری را در مسجد ارگ تهران به مناسبت چهارشنبه سوری و نوروز گوش کنند و روحانیت را از ایران برانند.****.

ين نماينده اصولگرا که برای مجلس نهم نيز انتخاب شده است، گفت: "معتقدم آن‌ها که علی‌رغم اعتراض‌شان در انتخابات شرکت کردند، روش درست‌تری را برگزيدند. چرا که بايد از راه انتخابات وارد شد و نه واگذاری ميدان به حريف و حرکت در راستای خواست دشمن."
در این تاریخ چند هزار ساله ی ایران ٬ این کشور مورد تهاجم واقع شده ی مداوم و بیچاره هرگز دشمنی بدخیمتر و فاسد تر از اسلام و خصوصا تشیع بخود ندیده است. تب تمامی این دوره ی اسلامی همانا این حکومت است که روی تمامی فشیستهای تاریخ بشری را سفید کرده است. بیاد بیاورید که روحانیون پیوسته ایران را خرج اسلام عزیزان کرده و می کنند. بر انسانهای باسواد است که این عدالت تقلبی و ظالمانه را افشاء کنند. این ضدیت نهادینه شده در اسلام و تشیع با ایران را افشاء کنند. آگاهی دادن ایرانیان بر اینکه اسلام ضد ایران است از واجبات است. متاسفانه روشنفکران و هنرمندان و کتابخوانها و نویسندگان از این موضوع غافلند...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما