خانه | خبر | اخبارایران

تصادف مرگبار مينی‌بوس حامل معلمان زن در ايران

سه شنبه, 1391-09-21 13:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بر اثر تصادف دو دستگاه مينی‌بوس حامل معلمان در جاده بروجن سه نفر کشته شدند و شمار ديگری زخمی شدند. حال پنج تن از اين معلمان وخيم گزارش شده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، اين تصادف که ساعت شش و ۴۵ دقيقه صبح امروز سه‌شنبه در جاده بروجن - لردگان رخ داد، يک دستگاه تريلر با دو دستگاه مينی‌بوس حامل معلمان زن برخورد کرد.

 

سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس راه ايران به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت" در اين حادثه ۲۵ تن مجروح و دو تن کشته شدند." يکی از کشته‌شدگان، معلم و ديگری راننده مينی‌بوس بوده است.

 

اما عليرضا کريميان، مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياری شمار کشته‌شدگان اين تصادف را سه نفر اعلام کرده که دو تن از آن‌ها معلم بوده‌اند.

 

در يک هفته اخير موج انتقادات از وزارت آموزش و پرورش ايران افزايش يافته است

وی افزود: "سرويس معلمان زن در حال عزيمت به مدرسه بود که در جاده لردگان دچار سانحه شده است."

 

سرهنگ محمدرضا رمضانی، معاون فرمانده انتظامی چهارمحال و بختياری نيز گفت: "حال پنج تن از مجروحان حادثه وخيم است."

 

ايران از جمله کشورهای است که آمار مرگ ناشی از تصادف در آن بالاست. بر اساس آمار، سالانه نزديک به ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در جاده‌های ايران کشته می‌شوند.

 

مهرماه امسال نيز تصادف مرگبار ديگری در جاده بروجن رخ داده بود. شامگاه جمعه ۲۸ مهرماه، يک دستگاه اتوبوس راهيان نور در محور ايذه - شهرکرد، در مسير بازگشت از منطقه راهيان نور واژگون شد و در اين حادثه سرنشينان اين اتوبوس از جمله ۲۶ دانش‌آموز دختر در مقطع دوم دبيرستان اهل شهرستان بروجن، کمک راننده و مسئول کاروان کشته و ۱۸ نفر ديگر نيز زخمی شدند.

 

در اين ماه همچنين انتشار خبر تنبيه بدنی دو دانش‌آموزان در شهرستان انار در استان کرمان باعث واکنش‌هايی شد.

 

در رخدادی ديگر چهارشنبه ۱۵ آذرماه جاری بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی در يک مدرسه ابتدايی دخترانه در پيرانشهر در استان آذربايجان غربی، ۳۷ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند که يک نفر از آن‌ها به نام سيران يگانه پس از چند روز بستری شدن در بيمارستان فوت کرد. بقيه کودکان مصدوم در بيمارستان سينای تبريز بستری هستند.

 

در يک هفته اخير موج انتقادات از وزارت آموزش و پرورش ايران افزايش يافته است. شماری از نمايندگان مجلس و فعالان اجتماعی خواهان استعفا يا برکناری حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش ايران شده‌اند.

 

نمايندگان مجلس ايران نيز طرحی را با ۲۰ امضا برای استيضاح حاجی بابايی آماده کرده‌اند.

 

همچنين ۸۰ فعال مدنی و سياسی کُرد با انتشار بيانيه‌ای خواهان استعفا يا برکناری وزير آموزش و پرورش ايران شدند.

 

اين فعالان در بيانيه خود نوشته‌اند وزير آموزش و پرورش ايران به دليل "حوادث بی‌شمار" برای دانش‌آموزان در مدارس و اردوهای دانش‌آموزی بايد "فورا" استعفا کند يا توسط مجلس استيضاح شود.

 

وزير آموزش و پرورش ايران در واکنش به درخواست‌ها برای استعفايش به خبرگزاری فارس گفت: "هر وقت بررسی کنم و ببينم که نياز است، اين کار را می‌کنم."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

تسلیت به والدین معلمان و احساس همدردی با مصدومین....!!!فرهنگ "وحشی و قلدری" رانندگی کردن ایران هم مانند حرکت کردن حیوانات در جنگل های افریقاست که نه قانونی و نه احترامی و نه رعایت حق و حقوق دیگر حیوانات در اون وجود داره ... حتی در ایران خیلی از ایران نشینان محترم هم فاقد فرهنگ پیاده روی هستند...یارو میاد تنه میزنه.. ..و یا از رو پات رد میشه ...یاگاریش و می کوبه به زانوت...یا با کیسه خریدش می کوبه به پشتت ...هر کسی فقط خودش رو میبینه و خودش رو دوست داره و فقط کار اون مهمه و دیگران باید براش برن کنار و...!!! تریلی که می کوبه به مینی بوس یخنی راننده تریلی میگه من قدرتم زیادتره چون در تریلی پشت فرمون نشستم پس مینی بوسیه باید بره کنار....مینی بوسیه میگه راننده تریلی باید ترمز کنه راه بده که من رد بشم چون مسافر دارم ازم می ترسه و راه میده ....حالا نه اگر تریلی وجود داشته باشه و نه یه مینی بوس که فرهنگ رانندگیش وجود نداره همه مسافرها میتونستن زنده باشن ...!!!اون از رانندگی کردن اتوبوس سیاستشون و اقتصادشون با راننده های علی خامنه ای و احمدی نژاد که کشور ایران رو از سی و چند سال پیش به در و دیوار کوبیده ...ایتهم از رانندگی کردن راننده های قلدر و خودخواه مغرور و بی مسئولیت و بی سواد که با ااتوبوس و کامیون و سواری و وانتشون که سالی بیش از 15000زن و مرد و بچه پیر و جون رو لابلای آهن پاره قیچی می کنن و راهیه فبرسشون می کنن !!!

وضعيت جاده هاي افتضاح و غير استاندارد وعدم وجود مسير قطار و هواپيما و مسافرتهاي غير ضروري مثل اينکه معلمين را به راههاي دور دست ميفرستند بجاي اينکه معلمين محلي تربيت کنند ، باعث کشتار کودکان و جوانان در گوشه و کنار مملکت ميشود و مسولين با خنده تقصير را مقصر راراننده و آبدارچي و خبرنگار اعلام ميکنند!
هدر دادن ميلياردها پول و عدم طرح جامع و بيسودای مسولين از دلايل اصلی بروز فجايع ميباشد.

به گزارش مهر، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری آن را یک موضوع مهم ارزیابی کرد و گفت: تجربه یازده ساله نشان داده است که تنها اصولگرایان هستند که می‌توانند یک مدل موفق مدیریتی به جامعه ارائه دهند.!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما