خانه | خبر | اخبارایران

ملاقات فعالان زن با معاون سازمان زندان‌ها در مورد وضعیت نسرین ستوده

دوشنبه, 1391-09-13 18:31
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ده‌ها تن از فعالان حقوق زنان در ایران با مراجعه به قوه قضائیه خواهان پیگیری خواسته‌های نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری زندانی و اعزام وی به بیمارستان شدند.

 

به گزارش تغییر برای برابری٬ فعالان زن که روز گذشته با معاون دادستان تهران دیدار داشتند٬ امروز دوشنبه٬ ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۱ نیز در دیدار با نوری٬ معاون رئیس سازمان زندان‌ها بار دیگر نگرانی خود را از وضعیت نسرین ستوده اعلام کردند.

 

به گفته یکی از شرکت‌کنندگان در این اقدام معاون رئیس سازمان زندان‌ها به فعالان زن اعلام کرده است که فقط رضا خندان به‌عنوان یک شخصیت حقیقی و عضو خانواده، می‌تواند درخواست اعزام وی به بیمارستان را از قوه قضائیه داشته باشد و این فعالان نمی‌توانند چنین تقاضایی داشته باشند.

 

وی همچنین از پذیرفتن نامه‌ای که جمعی از فعالان زن خطاب به ریاست قوه قضائیه نوشته بودند٬‌ خودداری کرد و بهداری زندان اوین را برای رسیدگی به وضعیت نسرین ستوده کافی دانست.

 

رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده: اکنون وضع جسمی‌اش به حدی رسیده است که بعید می‌دانم تا ملاقات بعدی بتواند سرپا باشد. سرگیجه، اختلال بینایی، عدم تعادل در راه رفتن و فشار پایین علايم هشداردهنده وخامت حال اوست

این در حالی است که رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده پس از آخرین ملاقات کابینی با وی در روز یکشنبه٬ ۱۱ آذرماه در صفحه فیس‌بوکش نوشت: "اکنون وضع جسمی‌اش به حدی رسیده است که بعید می‌دانم تا ملاقات بعدی بتواند سرپا باشد. سرگیجه، اختلال بینایی، عدم تعادل در راه رفتن و فشار پایین علايم هشداردهنده وخامت حال اوست."

 

به گفته او بعضی از هم‌بندی‌های نسرین ستوده گفته‌اند که دو روز است بدن او مایعات را هم قبول نمی‌کند.

 

فعالان زن امروز پس از آن‌که خواهان رسیدگی به رفع ممنوعیت خروج از کشور مهراوه دختر نسرین ستوده به‌عنوان خواسته اصلی او برای شکستن اعتصاب غذا شدند، اعلام کردند که در روزهای آینده نیز برای پیگیری وضعیت اين فعال حقوق بشر به مراجع  ذی‌صلاح  خواهند رفت.

 

محمدحسن آصفری٬ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس روز گذشته ۱۲ آذرماه با بیان این‌که کمیسیون امنیت ملی مجلس اخبار مطرح شده درباره نسرین ستوده را پیگیری خواهد کرد٬ گفت: "در صورتي كه موضوعات مطرح شده در وبلاگ‌ها و سایت‌ها درباره نسرین ستوده صحت داشته باشد کمیسیون امنیت ملی صد در صد وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها را به مجلس فرا خواهد خواند."

 

ده‌ها تن از فعالان جنبش زنان ایران  روز گذشته نیز با جمع شدن در برابر دادستانی تهران  خواستار رسیدگی به وضعیت نسرین ستوده شده بودند.

 

نسرين ستوده در اعتراض به اجرا نشدن آئين‌نامه اداره امور زندان‌ها و محروميت از حقوق يک زندانی از جمله دسترسی نداشتن به تلفن و ايجاد انواع محدوديت‌ها برای ملاقات با فرزندان خردسال خود و همچنين به‌ دليل تشکيل پرونده کيفری و صدور قرار ممنوعيت خروج از کشور برای همسر و دختر ۱۲ ساله‌اش از روز ۲۶ مهرماه  (۱۷ اکتبر) دست به اعتصاب غذا زده است. رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده گفته است در حال حاضر همسرش شکستن اعتصاب غذای خود را به رفع ممنوعيت خروج دختر‌شان مهراوه از کشور منوط کرده است.

 

نسرین ستوده  ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت از خروج از کشور، محکوم شد. زندان او در دادگاه تجديدنظر به شش سال کاهش يافت.

 

در همین زمینه:
حضور فعالان زن در برابر دادستانی تهران برای پیگیری وضعیت نسرین ستوده

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ده‌ها تن از فعالان حقوق زنان در ایران با مراجعه به قوه قضائیه خواهان پیگیری خواسته‌های نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری زندانی و اعزام وی به بیمارستان شدند......

ببخشید زنان که فعالیت حقوقی برای زنان ندارن ..اونها کجان ؟ یه عده شون در صف مرغ و گوشت صف کشیدن ...یه عده دیگه شون رفتن زیارت کربلا و نجف..تا ارز گرون نشده ..یه عده دیگشون اصلا" در ایران هستند ولی نیستند...یه عده شون شوهرشون بهشون میگه بری قلم پاتون رو می شکنیم ..چشمش کور ضد انقلاب بوده !! عده دیگه هم عذرشون موجه که چادرمون اتو نداره بریم خیابون همسایه ببینه برامون حرفه...

درود بر ايشان که سمبل مبارزه براي حقوق بشر مردم ايران بر عليه ديکتاتوري سياه ميباشند.

آفرین. دستتون درد نکنه
هر کی هر کاری که میتونه باید انجام بده.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما