خانه | خبر | اخبارایران

اجرای حکم اعدام سعيد ملک‌پور متوقف شد

دوشنبه, 1391-09-13 10:30
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اجرای حکم سعيد ملک‌پور که توسط قوه قضائيه ايران به اعدام محکوم شده بود، متوقف شد.

 

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل ملک‌پور به خبرگزاری مهر گفت: "موکلم با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که حکم او در ديوان عالی کشور هم تأييد شد، پس از تأييد حکم، موکلم از کارهای خود توبه کرد."

 

به گفته وی "با اين توبه حکم اعدام متوقف شده و اميدواريم موکلم با يک درجه تخفيف روبه‌رو شود."

 

يک درجه تخفيف به اين معنا خواهد بود که حکم اعدام به حبس ابد تبديل خواهد شد.

 

عليزاده طباطبايی حدود دو ماه پيش گفته بود موکلش در زندان از کارهای خود "ابراز ندامت و توبه" کرده است.

 

وی اعلام کرده بود: "موکلم در زندان از اقدامات قبلی خود ابراز ندامت کرده و توبه خود را اعلام کرد، با توبه موکلم خواستار تخفيف در مجازات او شديم."

 

سعيد ملک‌پور پس از پخش اعترافاتش در  نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران گفت تمامی اعترافات او "تحت فشار زياد، شکنجه، تهديد و وعده‌های دروغين مبنی آزادی به قيد وثيقه، تسهيل شرايط و نرمش"صورت گرفته است

سعيد ملک‌پور، فارغ‌التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف و برنامه‌نويس نرم‌افزار کامپيوتری است که از مهر ماه سال ۱۳۸۷، پس از آن‌که از کانادا وارد ايران شد، در زندان به‌سر می‌برد.

 

وی به اتهام "اهانت به مقدسات و اصول و ارزش‌های دينی، توهين و فحاشی به معصومين و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددينی خارجی، گردآوری، توليد و انتشار محتوای ضداخلاقی و ضددينی ايرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غيراخلاقی و غيررسمی، توليد و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنسگرايی، فتيشيسم و...، تحريک جوانان در مسائل جنسی و عضوگيری از آنان برای ايجاد گروه‌های اينترنتی، تهيه و انتشار تصاوير تجاوز به عنف و زورگيری از دختران و بانوان ايرانی و انتشار تصاوير برهنه دختران و بانوان ايرانی از طريق دوربين مخفی و هک وب‌کم " به اعدام محکوم شد.

 

ملک‌پور چندی پيش طی اعترافات تلويزيونی اين اتهامات را پذيرفت. وی پس از پخش اين اعترافات در  نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران گفت تمامی اعترافات او "تحت فشار زياد، شکنجه، تهديد و وعده‌های دروغين مبنی آزادی به قيد وثيقه، تسهيل شرايط و نرمش"صورت گرفته است. در اين نامه، او از "شلاق، تهديد به تجاوز جنسی، جلسات بازجويی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند"، نوشته بود.

 

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه،  آذرماه سال گذشته وی را به اعدام محکوم کرد که اين رأی از سوی ديوان عالی کشور تأييد شد.

 

بهمن‌ماه سال گذشته گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ايران، در بيانيه مشترکی به تأييد حکم اعدام سعيد ملک‌پور اعتراض کرده‌ بودند.

 

همچنين در اسفندماه سال گذشته ۵۱ نفر از هم‌بنديان سابق سعيد ملک‌پور که بيشتر آنان را روزنامه‌نگاران و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات خرداد ۸۸ تشکيل می‌دادند با امضای شهادت‌نامه‌ای، خواستار توقف اجرای حکم او شدند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

چی خیال کردی تو یکی رو دار نمی زنیم ؟؟...آقا رو باش !!..خیال کردی گردنت خوشگلتر از گردن بقیه ش یا چی ؟..طناب دار دیرتر وارد میشه .....بخاطر ارز و تحریم ها یه خورده بیشتر طول می کشه .....چی میگی وکیلم ....وکیل وکیل هم نکن..لوس نشو دیگه ....ما رو از وکیلت نترسون ها...کلی از همین وکیل ها از زن و مرد تو زندونن ...اونم یکی رو می گیرمش و می اندازیمش تو هولف دونی ....اژدهای خونخوار اسلامی علی خامنه ای رو می خواد از وکیلش به ترسونه !!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما