خانه | خبر | اخبارایران

هاشمی رفسنجانی: برای پرهيز از تنش به رفسنجان نرفتم

شنبه, 1391-09-11 11:57
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفته است برای "پرهيز از تنش" از سفر به رفسنجان خودداری کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، هاشمی رفسنجانی در پيامی در خصوص لغو سفرش به رفسنجان اعلام کرد: "به خاطر فشردگی برنامه‌ها در مرکز و ملاحظاتی که به آن آگاهيد و ضرورت پرهيز از هرگونه تنش و اختلاف و گرفتن فرصت از سوءاستفاده‌کنندگان و بدخواهان افراطی، خود را از اين سعادت محروم می‌کنم."

 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرار بود پنجشنبه گذشته به شهرستان رفسنجان و شهر محل زادگاهش يعنی بهرمان سفر کند.

 

هاشمی رفسنجانی توضيح بيشتری درباره کسانی که به گفته او "بدخواهان افراطی"‌هستند، نداده است. 

 هاشمی رفسنجانی در پيامی در خصوص لغو سفرش به رفسنجان اعلام کرد: "به خاطر فشردگی برنامه‌ها در مرکز و ملاحظاتی که به آن آگاهيد و ضرورت پرهيز از هرگونه تنش و اختلاف و گرفتن فرصت از سوءاستفاده‌کنندگان و بدخواهان افراطی، خود را از اين سعادت محروم می‌کنم " 

پيش از انتشار پيام هاشمی رفسنجانی، روابط ‌عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره سفر وی اعلام کرده بود: "ايشان سفری به استان کرمان و شهر رفسنجان نخواهند داشت و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در مورد برنامه‌ها و موضوع ديدارها کذب بوده و صحت ندارد."

 

علی هاشميان يکی از بستگان هاشمی رفسنجانی درباره لغو سفر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به روزنامه آرمان گفته است: "اگر آقای ‌هاشمی می‌آمدند، مطمئن باشيد با استقبال باشکوه مردم مواجه و با حضور ايشان کسی جرات مخالفت نداشت چراکه مردم در برابر هجمه‌‌کنندگان می‌ايستادند."

 

وی درباره مخالفان حضور هاشمی در رفسنجان نيز گفت: "اين اقليت اگر افراد قدری بودند و می‌خواستند در مراسم ايجاد خلل کنند، حتما اين کار را انجام می‌دادند پس آنها دارای وزنی نبودند که بخواهند به آيت‌الله‌ هاشمی هجمه وارد کرده و در مراسم ايجاد مزاحمت کنند."

 

به گفته هاشميان "پيامک، تلفن‌های ناشناس و شب‌نامه تنها اقدامی بود که توانستند، انجام دهند زيرا قدرت بيشتری نداشتند. آن‌ها می‌خواستند جوی درست کنند که خوشبختانه در اين جوسازی هم موفق نبودند. متاسفانه تبليغات آنها روی برخی که مسئوليت‌هايی داشتند، اثر داشت و بعضا عنوان می‌کردند که نمی‌توانند امنيت مراسم را تضمين کنند."

 

وی همچنين از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با هاشمی رفسنجانی خبر داده و افزوده است: " من با ايشان صحبت کردم. آقای‌ هاشمی هميشه از اختلاف تنفر دارد و اين موضوع را به من يادآور شد و گفت که نمی‌خواهم به خاطر حضور من، جو شهر رفسنجان درگير اختلاف شود و مردم از اتفاقات احتمالی ناراحت شوند."

 

به گفته هاشميان، هاشمی رفسنجانی گفته است: "حتی اگر يک نفر برای دفاع از من در برابر هجمه‌ها، صحبتی بکند و اختلاف ايجاد شود، من راضی نيستم بنابراين ترجيح می‌دهم برای جلوگيری از اين موضوع، به رفسنجان نيايم و پيامی هم صادر و دلايل غيبت خود را اعلام کرد."

 

هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ همواره مورد انتقاد حاميان حکومت قرار داشته است. وی از خواسته‌های گروهی از مخالفان دولت حمايت می‌کرد.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی که هم‌اکنون ۷۸ سال سن دارد در سال ۱۳۱۳ در  روستای "بهرمان" نوق در حومه شهرستان رفسنجان به دنيا آمد. وی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، سمت‌های رئيس مجلس، رئيس‌جمهوری، رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

 

در همین زمینه:

"فشارها باعث لغو سفر هاشمی رفسنجانی به رفسنجان شد"

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر راست ميگي تمام اسراررا ازجمله قتلهاي زنجيري ، قتل سيد احمد، اعدامهاي سال 67 و عوامل اصلي را معرفي و معذرت خواهي از ملت ايران کن .....

درود بر رفسنجانی امیرکبیر زمان

بدخواهان هرچه می خواهند بگویند، مردی که همیشه پر تحمل، عملگرا و واقع بین هست.

کاش مردم قدر او را می دانستند و فریب دروغ و حقه نمی شدند.

همه مخالفان او چه در حاکمیت جمهوری اسلامی و چه در خارج ان و در هر موضعی، به پای چنین صبر و بردباری نمی رسند.

حقا که همه باید از او یاد بگیرند.

هرکه هرچه می خواهد بگوید، ما نه طرفدار نطام هستیم و نه هیچ گروهی. انسانی ازاد و رها از هر قید و بند

آقای هاشمی دیگر مسامحه و مدارا و ترس را باید کنار بگذاری و جرات بخرج داده و جلوی ویرانگری خامنه ای را بگیری مگر تو چند سال دیگر زنده هستی ؟ از محافظه کاری و پنهان کاری دست بردار ،مگر خون تو از میرحسین و کروبی و دیگر زندانیان سیاسی رنگین تر است ! شاید در این روزهای آشفته که میهن در چنبره انواع تهدیدات ، منجمله تهدید این بی باوران به مذهب و اخلاق و ...(منظورم حکام فعلی که تیشه برداشته و به دین که هیچ بل به ناموس چندساله این ملک میزنند ) است تو بتوانی کاری کنی البته بقول معروف اگر سوتی دست آنها نداده باشی ! این احمدی نژاد نادان و بی درایت حیف و صد حیف که نوکری اینها را کرد و کشور را به ورطه نابودی کشاند ولی جراتش قابل انکار نیست ! زیرا همین خامنه ای ازش پا میخورد و همینطور همه اصولگراها که مبادا دهن باز کند و چیزی بگوید ، لااقل یکمقدار جرات از این نابکار بگیر !!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما